We willen terug rijden met onze eend (geit)

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster

We willen terug rijden met onze eend (geit)

Bericht door shorttrack » za 25 jan, 2025 19:10

Dag allemaal

Wij wonen in België. Dat is belangrijk om te weten aangezien het over de Belgische wetgeving en verzekering zal gaan.

Wij zijn al enkele jaren in eeuwige twijfel. Onze geit staat nu al bijna 7 jaar geparkeerd in de schuur bij mijn schoonvader. We hebben hem destijds uitgeschreven omdat we er door omstandigheden niet meer mee konden/wilden rijden.

Maar nu zijn we al enkele jaren aan het twijfelen om hem weer terug op de weg te nemen.

We hebben zelf geen auto en maken gebruik van deelwagens. Dus de 2cv zou onze enige wagen zijn. Maar we willen hem als oldtimer inschrijven en verzekeren. Dit omdat het wel gewoon een plezier wagen blijft. Wij nemen namelijk enkel de auto wanneer de afstand te groot is voor met de fiets en wanneer de trein te lang duurt.

Is er de laatste jaren iets veranderd omtrent de verzekering? Ik weet dat verzekeraars enkel een voordelig tarief aan biede wanneer je ook een gewone personen auto bij hen verzekerd had. Is dat nog altijd zo?

En hoe zit het met de wegenbelasting? Dat zal sowieso niet veel zijn maar we willen het wel graag mee nemen.

Ik ben het Nederlandse systeem gewend en ben echt niet thuis in de Belgische wetgeving en dergelijken.

Kunnen jullie mij vertellen wat jullie maandelijks/jaarlijks betalen voor jullie 2cv in België?

Ons 2cvtje is van 1986. Dus dat betekent volgens mij dat hij maar om de twee jaar gekeurd moet worden. Of ben ik mis?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

We missen het eendrijden wel enorm.
2cv special 1986

Plaats reactie