De 2cv is onder andere te herkennen aan zijn typisch geluid dat de motor maakt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn 2cv dat geluid nog nooit gemaakt heeft. Die van mij klinkt wat "normaler". Zelfs als ik jaren geleden de motor heb vervangen bleef dat geluid hetzelfde.
Ik kan niet echt omschrijven welk geluid mijn eendje dan wel maakt. Maar het is zeker niet het herkenbare zoals ik bij de andere wel hoor.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft.
Ik heb een 2cv special 600cc van 1986.
Wanneer ik de motor verving kreeg ik van de garage te horen dat mijn motor perfect was afgesteld. Dus daar kan het al niet aan liggen.
Of maken sommige eenden nu eenmaal een ander geluid.
Het typische 2cv motorgeluid
- shorttrack
- Regelmatige poster
Het typische 2cv motorgeluid
2cv special 1986
-
- Regelmatige poster
Re: Het typische 2cv motorgeluid
Een ander geluid komt wellicht door een andere/ander merk uitlaat. En natuurlijk ook door het verschil tussen een metalen motor beplating of een van kunststof.
- shorttrack
- Regelmatige poster
En zo leren we weer wat bij. Dat van die metalen en kunstof motor beplanting wist ik nog niet.Charleston 88 schreef: ↑za 25 jan, 2025 23:01 Een ander geluid komt wellicht door een andere/ander merk uitlaat. En natuurlijk ook door het verschil tussen een metalen motor beplating of een van kunststof.
2cv special 1986
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Geïsoleerde motorkap kan ook schelen.
M’n huidige Dyane heeft een geïsoleerde kap en is stiller dan m’n vorige Eenden.
M’n huidige Dyane heeft een geïsoleerde kap en is stiller dan m’n vorige Eenden.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green