Stickersssss
Stickersssss
Hallo,
Op de kofferbak van m'n (rode) Dyane zitten een paar stickers als "recycled Ferrari". Nou ben ik gewoon mega trots op m'n scheurijzer; geen verwijzingen meer naar Italiaanse prullaria dus.
De vraag: hoe haal ik de stickers er vanaf zonder m'n lak te beschadigen? De stickers zijn al behoorlijk verweerd, ik hoop dus dat ze er een beetje fatsoenlijk af te halen zijn.
Wie kan mij helpen?
Op de kofferbak van m'n (rode) Dyane zitten een paar stickers als "recycled Ferrari". Nou ben ik gewoon mega trots op m'n scheurijzer; geen verwijzingen meer naar Italiaanse prullaria dus.
De vraag: hoe haal ik de stickers er vanaf zonder m'n lak te beschadigen? De stickers zijn al behoorlijk verweerd, ik hoop dus dat ze er een beetje fatsoenlijk af te halen zijn.
Wie kan mij helpen?
hum hum
-
- Veelvuldig poster
De professionals (mensen die voor hun wekr de hele dag niets anders doen dan stikkers plakken en verwijderen) maken eerst de stikker warm met een föhn of verfstripper (let op niet te warm laten worden) en dan met een scheermesje de stikker eraf pulken.
Als de stikkers al erg verweerd zijn is de lak waarschijnlijk ook erg verweeerd (eromheen en eronder door inwerking van de lijm van de stikker) je blijft dus meestal wel zien waar de stikkers hebben gezeten. zelfs met flink poetsen krijg je dat heeeeel moeilijk weg (ik spreek uit ervaring)
iig suc6
Als de stikkers al erg verweerd zijn is de lak waarschijnlijk ook erg verweeerd (eromheen en eronder door inwerking van de lijm van de stikker) je blijft dus meestal wel zien waar de stikkers hebben gezeten. zelfs met flink poetsen krijg je dat heeeeel moeilijk weg (ik spreek uit ervaring)
iig suc6
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Verwarmen, niet te warm, want dan komt de lak eraf. en met stickerverwijderaar of wasbenzine kom je ook vaak een heel eind. Is wel veel punnik werk. Daarna met comendant de lak wat bijpoetsen. Met wat geluk krijg je het een heel eind weg en zie je het haast niet meer. Overspuiten kun je altijd nog doen. En dan moet de sticker er toch af.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb namelijk ooit eens een NL sticker van mijn golf gehaald en heb hier ook uren over gedaan. In het begin zag je hem zitten, maar met wat poetswerk was het weg.
Het was een rode golf en met name rode wagens hebben snel last van verweerde lak.
Het was een rode golf en met name rode wagens hebben snel last van verweerde lak.
PuNk RoCK LosEr
-
- Veelvuldig poster
Een idee.... koop nu WEL een mooie sticker met dezelfde vorm of groter en plak die op de plek waar de vorige sticker gezeten heeft.
Bovendien voordat je wilt gaan spuiten kan je eens informeren hoe duur die kofferbakjes zijn... is waarschijnlijk goedkoper
Groeten, Frank Dekkers
Bovendien voordat je wilt gaan spuiten kan je eens informeren hoe duur die kofferbakjes zijn... is waarschijnlijk goedkoper
Groeten, Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Lees dit even voor een echte 2cv.nl sticker !!
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=1795
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=1795