Moer (rem achter)
-
- Regelmatige poster
Moer (rem achter)
Ik ben afgelopen week met mijn eend bij de apk geweest en had een afkeurpuntje op de remmen. Mijn rem rechts achter loopt iets aan. Nu weet ik dat dit vaak aan de remcilinder ligt. Even openhalen, opschuren en weer terug in elkaar zitten. Nu ben ik vandaag druk bezig geweest, maar ik krijg met geen mogelijkheid de moer (bij de trommel achter) niet los.
Nu is mijn vraag: Is dit links- of rechtsdraaiend schroefdraad?
Nu is mijn vraag: Is dit links- of rechtsdraaiend schroefdraad?
-
- Heavy user
Re: Moer (rem achter)
Ik heb geen flauw idee. Misschien kan je het zien aan de schroefdraad ?Jacobus_XIII schreef: (...) Nu is mijn vraag: Is dit links- of rechtsdraaiend schroefdraad?
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Ik heb het voor elkaar. Alleen afstellen was niet voldoende. Mijn remschoenen gingen namelijk niet meer terug. De boel was een beetje roestig. Even schonborstelen en het werkt weer!
Het is inderdaad gewoon normaal schoefdraad. Een goede dop (44,45) en een dik stuk ijzer is voldoende om de boel los te krijgen!
Het is inderdaad gewoon normaal schoefdraad. Een goede dop (44,45) en een dik stuk ijzer is voldoende om de boel los te krijgen!
Aanhaalmoment moer 35-40kgm??
Afgelopen winter remtrommel revisie uitgevoerd. Nu is alles weer gemonteerd zit ik toch met een twijfelgeval. Als ik het goed lees in de vraagbaak van Olving dan moet de moer et 35-40kgm vastgezet worden is dit niet wat veel?
Groeten Joost
Groeten Joost
-
- Beginner
-
- Regelmatige poster
46 past ook nog wel, en enorm vast, hij moet zo vast zitten dat je lager mooi loopt en dat er geen speling op zit te vast levert problemen op, los levert mits goed geborgd niet hgeel veel poblemen op maar je moet wel navoelen dat er niet veel speling op je wiel zit (voelen met wiel erop 1mm is zeer acceptabel.
moer vastgezet
Mijn baas is de gelukkige eigenaar van een grote moment sleutel. Dus ik heb gisteren avond de moeren vastgezet met 37kgm. Wielen draaien niet minuten na, kwam volgens mij omdat ik ze voorzien had van veel vet. Vanochtend mee naar mijn werk gereden en dat ging goed.
Groeten Joost
Groeten Joost
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster