Brandlucht
-
- Regelmatige poster
Brandlucht
Hallo
Wanneer ik ongeveer 30 minuten rijd met een stuk snelweg erbij komt er een brandlucht naar binnen. Wanneer ik onder de kap kijk zie ik dan dat de motorkap bekleding aan de onderzijde zwart is geblakend. Net of de motor ineens warmer wordt. Heb verder niets veranderd het probleem is ineens ontstaan. Weet iemand wat dat is??
Groet
Wanneer ik ongeveer 30 minuten rijd met een stuk snelweg erbij komt er een brandlucht naar binnen. Wanneer ik onder de kap kijk zie ik dan dat de motorkap bekleding aan de onderzijde zwart is geblakend. Net of de motor ineens warmer wordt. Heb verder niets veranderd het probleem is ineens ontstaan. Weet iemand wat dat is??
Groet
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
Kachelslangen zitten vast, al hoewel ik het niet meer warm krijg binnenMenno2cv1964 schreef:maar dat spul vliegt niet spontaan in de fik, daar moet een reden voor zijn.
brand in een eend ontstaat meestal door een losgeschoten kachelslang.
hoe staat daar mee Delfosso?

-
- Gebruiker
Nog minder dan normaal neem ik aan?Delfosso schreef:De kachel doet niet al teveel dus

Al gekeken of je uitlaat misschien in de motorruimte lekt?
Maar zoals Ramon al zei, kijk goed uit, want als t goed is is de isolatie brandvertragend, maar dr zitten ook soorten tussen...
2cv l'amour toujours
Net na aflevering was mijn verwarming heel fanatiek, in de winter moest ik hem zelfs wat lager zetten want je kreeg het stikbenoud. Tijdje terug ben ik bij taxatie geweest toen heeft ie kerel met zijn poten aan de kachelslangen gezeten, dus ga straks maar eens kijkenMenno2cv1964 schreef:Nog minder dan normaal neem ik aan?Delfosso schreef:De kachel doet niet al teveel dusKijk ns naar de kleppen in de kachelpotten -of hoe die dingen ook heten.
Al gekeken of je uitlaat misschien in de motorruimte lekt?
Maar zoals Ramon al zei, kijk goed uit, want als t goed is is de isolatie brandvertragend, maar dr zitten ook soorten tussen...
-
- Regelmatige poster
Ben er geloof ik uit
Heb zojuist eens goed onder de kap gekeken zag ik dat de kachelslang (de linker) die uit 2 delen bestaad aan het begin niet aansloot op die soort pot hij hing er naast.
Hopelijk ben ik er nu vanaf. Toch vreemd dat er zoveel warmte uit komt dat die binnenbekleding aan wegschroeit
Heb zojuist eens goed onder de kap gekeken zag ik dat de kachelslang (de linker) die uit 2 delen bestaad aan het begin niet aansloot op die soort pot hij hing er naast.

-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Die was er zondag vanaf gehaald. Moet zeggen dat ik vandaag geen last had, mijn kachel doet het ook weer heel erg goed. Kwam dus echt door die slang die los zat.Revi schreef:Hoe zit het met je winterkapje?
Het was gisteren een heerlijke dag en bij lange ritten is het dan al raadzaam hem eraf te halen.
Die isolatiemat hoort daar, omdat het geluidsniveau anders veel hoger ligt. En het weghalen er van is ook NIET het wegnemen van de oorzaak. Er is hier is ernstigs aan de hand lijkt me.Ramon2cv schreef:altijd er uit halen, anders ben je te dom als je eend straks afbrand,
Controleer in de eerste plaats of de klep van de olievulpijp goed afsluit, of het rubber van de peilstok goed afsluit en of de carterontluchtingsslang van vulpijp naar luchtfilter goed zit.
EDIT: ik lees dat je het lek al hebt gevonden. De uitlaat is daar inderdaad gigantisch heet. Ik vind het overigens raar dat de, hoogstwaarschijnlijk, enorme toename van geluid je niet opgevallen is. Als de uitlaat daar los is, merk je dat wel. Om van de uitlaatgassen (incl. het dodelijke CO!) nog maar te zwijgen.
La vie est belle.
Het was ook niet de uitlaat maar de kachelslang die niet meer aangesloten zat. En dan het deel dat aan het begin zit aan die pot vast.Handjes schreef:Die isolatiemat hoort daar, omdat het geluidsniveau anders veel hoger ligt. En het weghalen er van is ook NIET het wegnemen van de oorzaak. Er is hier is ernstigs aan de hand lijkt me.Ramon2cv schreef:altijd er uit halen, anders ben je te dom als je eend straks afbrand,
Controleer in de eerste plaats of de klep van de olievulpijp goed afsluit, of het rubber van de peilstok goed afsluit en of de carterontluchtingsslang van vulpijp naar luchtfilter goed zit.
EDIT: ik lees dat je het lek al hebt gevonden. De uitlaat is daar inderdaad gigantisch heet. Ik vind het overigens raar dat de, hoogstwaarschijnlijk, enorme toename van geluid je niet opgevallen is. Als de uitlaat daar los is, merk je dat wel. Om van de uitlaatgassen (incl. het dodelijke CO!) nog maar te zwijgen.