Pagina 1 van 2
Brandlucht
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 09:11
door Delfosso
Hallo
Wanneer ik ongeveer 30 minuten rijd met een stuk snelweg erbij komt er een brandlucht naar binnen. Wanneer ik onder de kap kijk zie ik dan dat de motorkap bekleding aan de onderzijde zwart is geblakend. Net of de motor ineens warmer wordt. Heb verder niets veranderd het probleem is ineens ontstaan. Weet iemand wat dat is??
Groet
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 09:13
door Ramon
ja op een gegeven moment word je moter warm natuurlijk,
eend advies sloop die bekleding eruit want volgende keer staat je eend in brand!!!
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 09:18
door Menno2cv1964
Hangt de bekleding los, komt ie in aanraking met de motor?
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 09:19
door Ramon
altijd er uit halen, anders ben je te dom als je eend straks afbrand,
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 09:22
door Menno2cv1964
maar dat spul vliegt niet spontaan in de fik, daar moet een reden voor zijn.
brand in een eend ontstaat meestal door een losgeschoten kachelslang.
hoe staat daar mee Delfosso?
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 09:34
door Gast
Menno2cv1964 schreef:Hangt de bekleding los, komt ie in aanraking met de motor?
De bekleding zit heel goed vast. Ik rij er al maanden mee zonder problemen zit er al in vanaf aankoop. Het liefst laat ik het er gewoon inzitten, moet toch kunnen normaal gesproken
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 09:40
door Delfosso
Menno2cv1964 schreef:maar dat spul vliegt niet spontaan in de fik, daar moet een reden voor zijn.
brand in een eend ontstaat meestal door een losgeschoten kachelslang.
hoe staat daar mee Delfosso?
Kachelslangen zitten vast, al hoewel ik het niet meer warm krijg binnen

De kachel doet niet al teveel dus
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 11:39
door Menno2cv1964
Delfosso schreef:De kachel doet niet al teveel dus
Nog minder dan normaal neem ik aan?

Kijk ns naar de kleppen in de kachelpotten -of hoe die dingen ook heten.
Al gekeken of je uitlaat misschien in de motorruimte lekt?
Maar zoals Ramon al zei, kijk goed uit, want als t goed is is de isolatie brandvertragend, maar dr zitten ook soorten tussen...
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 11:44
door Gast
Menno2cv1964 schreef:Delfosso schreef:De kachel doet niet al teveel dus
Nog minder dan normaal neem ik aan?

Kijk ns naar de kleppen in de kachelpotten -of hoe die dingen ook heten.
Al gekeken of je uitlaat misschien in de motorruimte lekt?
Maar zoals Ramon al zei, kijk goed uit, want als t goed is is de isolatie brandvertragend, maar dr zitten ook soorten tussen...
Net na aflevering was mijn verwarming heel fanatiek, in de winter moest ik hem zelfs wat lager zetten want je kreeg het stikbenoud. Tijdje terug ben ik bij taxatie geweest toen heeft ie kerel met zijn poten aan de kachelslangen gezeten, dus ga straks maar eens kijken
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 12:12
door Delfosso
Ben er geloof ik uit
Heb zojuist eens goed onder de kap gekeken zag ik dat de kachelslang (de linker) die uit 2 delen bestaad aan het begin niet aansloot op die soort pot hij hing er naast.

Hopelijk ben ik er nu vanaf. Toch vreemd dat er zoveel warmte uit komt dat die binnenbekleding aan wegschroeit
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 16:22
door Lelijke Eend
Tip: scheur een stukje bekleding af en hou er een aansteker onder.
Geplaatst: do 17 mar, 2005 09:41
door revi
Hoe zit het met je winterkapje?
Het was gisteren een heerlijke dag en bij lange ritten is het dan al raadzaam hem eraf te halen.
Geplaatst: do 17 mar, 2005 10:53
door Delfosso
Revi schreef:Hoe zit het met je winterkapje?
Het was gisteren een heerlijke dag en bij lange ritten is het dan al raadzaam hem eraf te halen.
Die was er zondag vanaf gehaald. Moet zeggen dat ik vandaag geen last had, mijn kachel doet het ook weer heel erg goed. Kwam dus echt door die slang die los zat.
Geplaatst: do 17 mar, 2005 12:30
door Handjes
Ramon2cv schreef:altijd er uit halen, anders ben je te dom als je eend straks afbrand,
Die isolatiemat hoort daar, omdat het geluidsniveau anders veel hoger ligt. En het weghalen er van is ook NIET het wegnemen van de oorzaak. Er is hier is ernstigs aan de hand lijkt me.
Controleer in de eerste plaats of de klep van de olievulpijp goed afsluit, of het rubber van de peilstok goed afsluit en of de carterontluchtingsslang van vulpijp naar luchtfilter goed zit.
EDIT: ik lees dat je het lek al hebt gevonden. De uitlaat is daar inderdaad gigantisch heet. Ik vind het overigens raar dat de, hoogstwaarschijnlijk, enorme toename van geluid je niet opgevallen is. Als de uitlaat daar los is, merk je dat wel. Om van de uitlaatgassen (incl. het dodelijke CO!) nog maar te zwijgen.
Geplaatst: do 17 mar, 2005 13:12
door Gast
Handjes schreef:Ramon2cv schreef:altijd er uit halen, anders ben je te dom als je eend straks afbrand,
Die isolatiemat hoort daar, omdat het geluidsniveau anders veel hoger ligt. En het weghalen er van is ook NIET het wegnemen van de oorzaak. Er is hier is ernstigs aan de hand lijkt me.
Controleer in de eerste plaats of de klep van de olievulpijp goed afsluit, of het rubber van de peilstok goed afsluit en of de carterontluchtingsslang van vulpijp naar luchtfilter goed zit.
EDIT: ik lees dat je het lek al hebt gevonden. De uitlaat is daar inderdaad gigantisch heet. Ik vind het overigens raar dat de, hoogstwaarschijnlijk, enorme toename van geluid je niet opgevallen is. Als de uitlaat daar los is, merk je dat wel. Om van de uitlaatgassen (incl. het dodelijke CO!) nog maar te zwijgen.
Het was ook niet de uitlaat maar de kachelslang die niet meer aangesloten zat. En dan het deel dat aan het begin zit aan die pot vast.