rembekrachtiger 2cv

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
Henk Loek
Beginner
Beginner

rembekrachtiger 2cv

Bericht door Henk Loek » ma 21 mar, 2005 22:16

Is er al eens een 2cv-6 met rembekrachtiger uitgevoerd of kan dit niet doordat het vacuum van het "carter" niet te gebruiken is.
Ik ben benieuwd.
Al te goed is buurmans gek !!

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » di 22 mar, 2005 09:58

door het lage gewicht en het type remsysteem van een 2cv is een rembekrachtiger niet nodig..
AZ A2 '70
AK400 '76

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 22 mar, 2005 10:57

Nodig of niet nodig is hier natuurlijk helemaal niet ter spraken.Ik durf je alleen niet te ver-
tellen of er een vacuumtrommel op jouw hoofdremcilinder past.Die vacuumaansluiting
op een centrale plek pnder de carburator zal wel lukken,maar kijk niet gek op dat als je
op de rem trapt de motor misschien wel afslaat en dan heb je aan je rembekrachtiger ook
niets.Het is dus een experiment.Het kan goed lukken of niet.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » di 22 mar, 2005 14:15

Hoi

Je hoeft geen rembekrachtiger aan de hrc te hebben losse bestaan ook zitten o.a. in volvo amazone en engelse auto´s

groet Frank

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: rembekrachtiger 2cv

Bericht door Bullit » di 22 mar, 2005 16:44

Henk Loek schreef:Is er al eens een 2cv-6 met rembekrachtiger uitgevoerd of kan dit niet doordat het vacuum van het "carter" niet te gebruiken is.
Ik ben benieuwd.
beste henk,

als je het gevoel hebt dat je eend niet optimaal remt, zou ik de boel eens (laten) nakijken. (de remmen, niet je hoofd!) Een rembekrachtiger in een auto van 550 kg lijkt me een pietsie overdreven.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » di 22 mar, 2005 17:34

hello

Ik heb er een tijdje over aan het denken geweest maar ik denk dat ge te weinig vacuum ga krijgen van het blokje. nu of het nuttig is is een ander vraag. u remafstand verkorte doordat ge rapper kunt reageren kan geen kwaad he.

greets robin

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: rembekrachtiger 2cv

Bericht door CitRoel » di 22 mar, 2005 17:44

Bullit schreef:
Henk Loek schreef:Is er al eens een 2cv-6 met rembekrachtiger uitgevoerd of kan dit niet doordat het vacuum van het "carter" niet te gebruiken is.
Ik ben benieuwd.
beste henk,

als je het gevoel hebt dat je eend niet optimaal remt, zou ik de boel eens (laten) nakijken. (de remmen, niet je hoofd!) Een rembekrachtiger in een auto van 550 kg lijkt me een pietsie overdreven.
Lijkt mij niet. Een AX weegt maar 100 kilo meer, zonder bekrachtiger is het echt niet fijn remmen met zo'n dingetje terwijl met bekrachtiger hij wel aardig remt (niet super hoor). Ik ben best benieuwd of het gaat lukken. Keep us informed.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » di 22 mar, 2005 19:50

maar heeft een ax ook zulke relatief grote remschijven? Ik vind dat een je met een eend heel hard kunt remmen (zorg dat je genoeg gewicht achter hebt.) Maar...,experimenteren is natuurlijk altijd leuk.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » wo 23 mar, 2005 14:40

idd bullit,

Ik hoef niet heel hard op het pedaal te drukken voor 4 blokkerendewielen.

groet Frank

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Casonline » wo 23 mar, 2005 17:43

4 blokkerende wielen is niet goed volgens mij, je achterwielen mogen namelijk niet blokkeren, dacht ik. Correct me if I'm wrong

Henk Loek
Beginner
Beginner

Bericht door Henk Loek » wo 23 mar, 2005 22:37

Tijdens een recente APK weerde mijn eend zich kranig op de remmentestbank.
Ik kwam op het idee via een collega motorvoertuigen techniek mij vertelde dat de remvertraging van een eend niet meer van deze tijd is. Waar of niet waar boeit me niet, wel de technische uitdaging. Ik ga ondertussen eens op zoek naar te gebruiken onderdelen. Als het lukt meld ik me t.z.t. weer.
Gerard je bedoelt met onder de carburateur toch niet het vierkante deel in het spruitstuk ??? maar een aansluiting in het aluminium motorblok , bij de olievulpijp misschien ???.
Al te goed is buurmans gek !!

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » wo 23 mar, 2005 23:41

in het motorblok heerst geen constante onderdruk, als je olievulpijp nog goed werkt hooguit een gemiddelde onderdruk. Onder de carb (in het spruitstuk, of afgetapt in het kunstoffen blok tussen carb en spruistuk) wel.

Gesloten