rembekrachtiger 2cv
rembekrachtiger 2cv
Is er al eens een 2cv-6 met rembekrachtiger uitgevoerd of kan dit niet doordat het vacuum van het "carter" niet te gebruiken is.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
Al te goed is buurmans gek !!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Nodig of niet nodig is hier natuurlijk helemaal niet ter spraken.Ik durf je alleen niet te ver-
tellen of er een vacuumtrommel op jouw hoofdremcilinder past.Die vacuumaansluiting
op een centrale plek pnder de carburator zal wel lukken,maar kijk niet gek op dat als je
op de rem trapt de motor misschien wel afslaat en dan heb je aan je rembekrachtiger ook
niets.Het is dus een experiment.Het kan goed lukken of niet.
tellen of er een vacuumtrommel op jouw hoofdremcilinder past.Die vacuumaansluiting
op een centrale plek pnder de carburator zal wel lukken,maar kijk niet gek op dat als je
op de rem trapt de motor misschien wel afslaat en dan heb je aan je rembekrachtiger ook
niets.Het is dus een experiment.Het kan goed lukken of niet.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
Re: rembekrachtiger 2cv
beste henk,Henk Loek schreef:Is er al eens een 2cv-6 met rembekrachtiger uitgevoerd of kan dit niet doordat het vacuum van het "carter" niet te gebruiken is.
Ik ben benieuwd.
als je het gevoel hebt dat je eend niet optimaal remt, zou ik de boel eens (laten) nakijken. (de remmen, niet je hoofd!) Een rembekrachtiger in een auto van 550 kg lijkt me een pietsie overdreven.
Re: rembekrachtiger 2cv
Lijkt mij niet. Een AX weegt maar 100 kilo meer, zonder bekrachtiger is het echt niet fijn remmen met zo'n dingetje terwijl met bekrachtiger hij wel aardig remt (niet super hoor). Ik ben best benieuwd of het gaat lukken. Keep us informed.Bullit schreef:beste henk,Henk Loek schreef:Is er al eens een 2cv-6 met rembekrachtiger uitgevoerd of kan dit niet doordat het vacuum van het "carter" niet te gebruiken is.
Ik ben benieuwd.
als je het gevoel hebt dat je eend niet optimaal remt, zou ik de boel eens (laten) nakijken. (de remmen, niet je hoofd!) Een rembekrachtiger in een auto van 550 kg lijkt me een pietsie overdreven.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
Tijdens een recente APK weerde mijn eend zich kranig op de remmentestbank.
Ik kwam op het idee via een collega motorvoertuigen techniek mij vertelde dat de remvertraging van een eend niet meer van deze tijd is. Waar of niet waar boeit me niet, wel de technische uitdaging. Ik ga ondertussen eens op zoek naar te gebruiken onderdelen. Als het lukt meld ik me t.z.t. weer.
Gerard je bedoelt met onder de carburateur toch niet het vierkante deel in het spruitstuk ??? maar een aansluiting in het aluminium motorblok , bij de olievulpijp misschien ???.
Ik kwam op het idee via een collega motorvoertuigen techniek mij vertelde dat de remvertraging van een eend niet meer van deze tijd is. Waar of niet waar boeit me niet, wel de technische uitdaging. Ik ga ondertussen eens op zoek naar te gebruiken onderdelen. Als het lukt meld ik me t.z.t. weer.
Gerard je bedoelt met onder de carburateur toch niet het vierkante deel in het spruitstuk ??? maar een aansluiting in het aluminium motorblok , bij de olievulpijp misschien ???.
Al te goed is buurmans gek !!