Pagina 1 van 2
cilinder beplating verven/spuiten
Geplaatst: wo 6 apr, 2005 19:49
door Ramon
met wat voor verf moet je je moterbeplating spuiten.
en wat voor verf voor de klepdeksels.
waar is dit te koop
Geplaatst: wo 6 apr, 2005 21:14
door Bjorn
ik heb hiervoor hittebestendige matzwarte lak gebruikt.
Let er wel op dat deze lak eerst heet moet worden alvorens het volledig uithard.
Geplaatst: wo 6 apr, 2005 22:37
door Ramon
oke
Geplaatst: wo 6 apr, 2005 22:42
door Punky
op deze beplating zit bij bij gewone hamerite en deze is er ook nog niet af aan het gaan. Zit er al 2 jaar op.
heb ook hamerite voor BBQ's en uitlaten op mijn spruitstuk zitten, maar die komt er dus wel af.

Geplaatst: wo 6 apr, 2005 23:06
door Ramon
je hebt voor uitlaten speciale uitlaatverf toch
maar dat hammerite is wel een plan ja!
is dat de gewone hammerrite
Geplaatst: wo 6 apr, 2005 23:21
door Punky
Punky schreef:op deze beplating zit bij bij
gewone hamerite en deze is er ook nog niet af aan het gaan. Zit er al 2 jaar op.
(
Yep
Geplaatst: do 7 apr, 2005 09:30
door Menno2cv1964
Punky schreef:
heb ook hamerite voor BBQ's en uitlaten op mijn spruitstuk zitten, maar die komt er dus wel af.

dat heb ik dus ook ja. wat een @#$% spul! en zo'n spuitbus kost nog ns een vermogen ook.
Iemand misschien andere ervaringen/tips wb het spruitstuk? Of is het eigenlijk verspilde moeite omdat ie toch eerder van binnen uit doorroest?
Vef
Geplaatst: do 7 apr, 2005 10:17
door joost2cv
Klopt er is inderdaad verf die een temperatuur tot 700 grd celc. kan hebben. Uitlaat goed blank en ontvet en de verf blijft er goed op zitten.
Vroeger heb ik een peug 205 rallye opgevoerd waarbij op de rollenbank het uitlaatspruitstuk kersrood was tijdens het rollen. De verf is er altijd goed op blijven zitten.
Inderdaad het zijn geen goedkope spuitbussen maar je bent wel in 1 keer klaar.
Groeten Joost
Geplaatst: di 19 apr, 2005 23:13
door Yellow Deendger
Ik heb bij de kachelboer een spuitbus (€ 10) zwart gehaald en die gaat tot 900 graden, is mooi mat zwart en volgens mij was er ook grijs en bruin, wordt gebruikt voor..... ja , kachels!
Geplaatst: do 21 apr, 2005 20:42
door catscit
je spruitstuk roest niet van binnen uit weg, daar wordt ie veel te warm voor.
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 12:55
door Menno2cv1964
Ik dacht zo:
Juist omdat de uitlaat zo warm wordt roest ie door condens sneller door.
Dus ook je spruitstuk, al gaat dat langzamer omdat die nog veel warmer wordt (minder condens achterblijft).
Maar misschien geldt dit vooral voor auto's die niet dagelijx gebruikt worden?
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 13:11
door catscit
condens vormt voornamelijk op lage plaatsen, is niet echt van toepassing op een spruitstuk...
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 14:02
door Menno2cv1964
OK, zit wat in
maar wat is dan jouw verklaring voor een gat in de 'hot spot'?
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 14:46
door rusty
werk nu bij een 'kachelboer' ik denk ook dat kachellak het beste is voor je spruitstuk, iedere andere lak kan de hoge temperaturen niet aan!
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 15:04
door catscit
Menno2cv1964 schreef:OK, zit wat in
maar wat is dan jouw verklaring voor een gat in de 'hot spot'?
da's origineel,
bij oude eenden komt dat wel es voor omdat er z'n huisje overheen gelast is. bij moderne nog nooit een rot spruitstuk meegemaakt.