Pagina 1 van 1
Demonteren stuurstang en olieresservoir
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 08:13
door jerry
Ik wil een chassis wissel doen.
De koets is al van het chassis af, er blijven alleen twee "onderdelen" vast aan de koets zitten.
Namelijk de stuurstang en de pedalen.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
En het tweede probleem, hoe krijg ik het rem-olie-resservoir los?
Mvg,
Jerry
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 08:57
door Teun
De koets er al af en de pedalenset staat nog op je chassis.????????
Het oliereservoir kun je er gewoon aftrekken..
de pedalenset zit aan je koets vast met 2 bouten aan het schutbord ..(motor zijde) dan gewoon naar binnen trekken...
Succes.
Re: Demonterenstuurstang en olieresservoir
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 10:39
door burtonbouwer
jerry schreef:Ik wil een chassis wissel doen.
De koets is al van het chassis af, er blijven alleen twee "onderdelen" vast aan de koets zitten.
Namelijk de stuurstang en de pedalen.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
En het tweede probleem, hoe krijg ik het rem-olie-resservoir los?
Mvg,
Jerry
Waarschijnlijk zit de pedalenset nog op je koets en is die van je chassis af, tenminste dat hoop ik voor je, anders heb je geen 2cv voor je neus staan. Enfin, ik weet welke moertjes je bedoelt en zag ook geen andere oplossing dan doorslijpen met een dremeltje.
Je LHM reservoir met flinke kracht eraf trekken, beetje schuin zetten helpt! Dan 2 bouten losdraaien en je trekt de pedalenset naar binnen toe uit het chassis, ahum! Trek maar uit de koets, is beter!

Re: Demonterenstuurstang en olieresservoir
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 11:00
door flash
jerry schreef:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
daar is een appart sleuteltje voor ik kon er een lenen van onze citroen garage

Geplaatst: vr 22 apr, 2005 14:51
door rusty
heb je het over de moertjes achter je contactslot? die hoeven namelijk niet los als je de koets erafhaalt, je moet wel je stuurstang bij je stuurhuis losmaken en het is dan ook makkelijk om de halve manen los te maken die dienen voor de blokkering van je stuur. als je die los hebt kun je je stuurstang er zo uit trekken!
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 16:36
door Lelijke Eend
Wil je die moertjes er toch af, mep dan die plaatjes weg. Dan zitten je moertjes los. Wel met beleid natuurlijk ! Wil het niet, dan wil het niet. Je kan ook die beugel doorslijpen, maar dan heb je gelijk een nieuw contactslot nodig.
Geplaatst: vr 22 apr, 2005 19:00
door the Nosepicker
Als je in die rechthoekige plaatjes slijpt (of secuurder met een ijzerzaag), precies waar 2 plaatjes elkaar raken, tot je door de beugel heen bent, dan valt die beugel er zo uit en kun je het restant aan de achterkant (met die conische moertjes) er zo afnemen. Je beschadigt dan je contactslot niet en met een stuk draadeind maak je zo een nieuwe beugel(M8 dacht'k). Daar kun je dan gewone moertjes opzetten voor het geval dat je volgend jaar weer een chassiswissel wil doen

.
Bedankt
Geplaatst: wo 27 apr, 2005 21:45
door jerry
Bedankt voor de reacties, het is gelukt!
De eend ligt nu uit elkaar.
Bedankt.