Demonteren stuurstang en olieresservoir
Demonteren stuurstang en olieresservoir
Ik wil een chassis wissel doen.
De koets is al van het chassis af, er blijven alleen twee "onderdelen" vast aan de koets zitten.
Namelijk de stuurstang en de pedalen.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
En het tweede probleem, hoe krijg ik het rem-olie-resservoir los?
Mvg,
Jerry
De koets is al van het chassis af, er blijven alleen twee "onderdelen" vast aan de koets zitten.
Namelijk de stuurstang en de pedalen.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
En het tweede probleem, hoe krijg ik het rem-olie-resservoir los?
Mvg,
Jerry
-
- Beginner
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Demonterenstuurstang en olieresservoir
Waarschijnlijk zit de pedalenset nog op je koets en is die van je chassis af, tenminste dat hoop ik voor je, anders heb je geen 2cv voor je neus staan. Enfin, ik weet welke moertjes je bedoelt en zag ook geen andere oplossing dan doorslijpen met een dremeltje.jerry schreef:Ik wil een chassis wissel doen.
De koets is al van het chassis af, er blijven alleen twee "onderdelen" vast aan de koets zitten.
Namelijk de stuurstang en de pedalen.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
En het tweede probleem, hoe krijg ik het rem-olie-resservoir los?
Mvg,
Jerry
Je LHM reservoir met flinke kracht eraf trekken, beetje schuin zetten helpt! Dan 2 bouten losdraaien en je trekt de pedalenset naar binnen toe uit het chassis, ahum! Trek maar uit de koets, is beter!

Re: Demonterenstuurstang en olieresservoir
daar is een appart sleuteltje voor ik kon er een lenen van onze citroen garagejerry schreef:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)

-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
heb je het over de moertjes achter je contactslot? die hoeven namelijk niet los als je de koets erafhaalt, je moet wel je stuurstang bij je stuurhuis losmaken en het is dan ook makkelijk om de halve manen los te maken die dienen voor de blokkering van je stuur. als je die los hebt kun je je stuurstang er zo uit trekken!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Als je in die rechthoekige plaatjes slijpt (of secuurder met een ijzerzaag), precies waar 2 plaatjes elkaar raken, tot je door de beugel heen bent, dan valt die beugel er zo uit en kun je het restant aan de achterkant (met die conische moertjes) er zo afnemen. Je beschadigt dan je contactslot niet en met een stuk draadeind maak je zo een nieuwe beugel(M8 dacht'k). Daar kun je dan gewone moertjes opzetten voor het geval dat je volgend jaar weer een chassiswissel wil doen
.

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams