Demonteren stuurstang en olieresservoir

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
jerry
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 apr, 2005 08:01

Demonteren stuurstang en olieresservoir

Bericht door jerry » vr 22 apr, 2005 08:13

Ik wil een chassis wissel doen.
De koets is al van het chassis af, er blijven alleen twee "onderdelen" vast aan de koets zitten.

Namelijk de stuurstang en de pedalen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)

En het tweede probleem, hoe krijg ik het rem-olie-resservoir los?

Mvg,
Jerry

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » vr 22 apr, 2005 08:57

De koets er al af en de pedalenset staat nog op je chassis.????????

Het oliereservoir kun je er gewoon aftrekken..
de pedalenset zit aan je koets vast met 2 bouten aan het schutbord ..(motor zijde) dan gewoon naar binnen trekken...

Succes.
Wat brengt morgen.???

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Demonterenstuurstang en olieresservoir

Bericht door burtonbouwer » vr 22 apr, 2005 10:39

jerry schreef:Ik wil een chassis wissel doen.
De koets is al van het chassis af, er blijven alleen twee "onderdelen" vast aan de koets zitten.

Namelijk de stuurstang en de pedalen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)

En het tweede probleem, hoe krijg ik het rem-olie-resservoir los?

Mvg,
Jerry
Waarschijnlijk zit de pedalenset nog op je koets en is die van je chassis af, tenminste dat hoop ik voor je, anders heb je geen 2cv voor je neus staan. Enfin, ik weet welke moertjes je bedoelt en zag ook geen andere oplossing dan doorslijpen met een dremeltje.

Je LHM reservoir met flinke kracht eraf trekken, beetje schuin zetten helpt! Dan 2 bouten losdraaien en je trekt de pedalenset naar binnen toe uit het chassis, ahum! Trek maar uit de koets, is beter! :lol:
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

flash
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 1 dec, 2004 21:48
Locatie: Dordrecht

Re: Demonterenstuurstang en olieresservoir

Bericht door flash » vr 22 apr, 2005 11:00

jerry schreef:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
daar is een appart sleuteltje voor ik kon er een lenen van onze citroen garage :wink:

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 22 apr, 2005 14:51

heb je het over de moertjes achter je contactslot? die hoeven namelijk niet los als je de koets erafhaalt, je moet wel je stuurstang bij je stuurhuis losmaken en het is dan ook makkelijk om de halve manen los te maken die dienen voor de blokkering van je stuur. als je die los hebt kun je je stuurstang er zo uit trekken!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 22 apr, 2005 16:36

Wil je die moertjes er toch af, mep dan die plaatjes weg. Dan zitten je moertjes los. Wel met beleid natuurlijk ! Wil het niet, dan wil het niet. Je kan ook die beugel doorslijpen, maar dan heb je gelijk een nieuw contactslot nodig.
Afblijven.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 22 apr, 2005 19:00

Als je in die rechthoekige plaatjes slijpt (of secuurder met een ijzerzaag), precies waar 2 plaatjes elkaar raken, tot je door de beugel heen bent, dan valt die beugel er zo uit en kun je het restant aan de achterkant (met die conische moertjes) er zo afnemen. Je beschadigt dan je contactslot niet en met een stuk draadeind maak je zo een nieuwe beugel(M8 dacht'k). Daar kun je dan gewone moertjes opzetten voor het geval dat je volgend jaar weer een chassiswissel wil doen ;).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

jerry
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 apr, 2005 08:01

Bedankt

Bericht door jerry » wo 27 apr, 2005 21:45

Bedankt voor de reacties, het is gelukt!
De eend ligt nu uit elkaar.
Bedankt.

Plaats reactie