Is het reeel om voor 2500 euro een goede eend te kopen
- kooij014
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 21:01
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Is het reeel om voor 2500 euro een goede eend te kopen
Hallo,
Al langer loop ik met de gedachte om een oude auto te kopen en die te rijden en zelf te onderhouden.
Maar nu mijn vraag als ik geduld heb is het dan reeel om voor 2500 euro een eend te kopen met een gegalvaniseerde bodem en technisch in orde maar niet met een koets die in concors staat verkeerd.
Mijn doel is vooral om weer te genieten van het rijden met een eend en lekker sleutelen. Met mijn huidige moderne auto is er eigenlijk geen lol meer aan het olie peil klopt altijd.
Dus ik zoek tips waar ik voor bovengenoemd budget een eend kan vinden met een gegalvaniseerd chassis. En is het een goede keuze om zo te beginnen en met tijd de koets te vervangen want om in een keer 5 tot 6 duizend euro neer te leggen voor een goede staat verkeerende eend is mij nu teveel.
Al langer loop ik met de gedachte om een oude auto te kopen en die te rijden en zelf te onderhouden.
Maar nu mijn vraag als ik geduld heb is het dan reeel om voor 2500 euro een eend te kopen met een gegalvaniseerde bodem en technisch in orde maar niet met een koets die in concors staat verkeerd.
Mijn doel is vooral om weer te genieten van het rijden met een eend en lekker sleutelen. Met mijn huidige moderne auto is er eigenlijk geen lol meer aan het olie peil klopt altijd.
Dus ik zoek tips waar ik voor bovengenoemd budget een eend kan vinden met een gegalvaniseerd chassis. En is het een goede keuze om zo te beginnen en met tijd de koets te vervangen want om in een keer 5 tot 6 duizend euro neer te leggen voor een goede staat verkeerende eend is mij nu teveel.
Groetjes,
André Kooijman
André Kooijman
heb je foto's van die koets?
ga eens naar de eend kijken en neem een schroevendraaier mee,
por eens goed hard in de dorpels vanonder, in de bodemplaten...
is het motorkapscharnier nog goed? de kofferbak?(onder het reservewiel)
de binnenspatborden?.....
als de koets aan vervanging toe is is 2500 € wel veel,
een eend voor die prijs heeft een hard chassis en een harde koets...
ga eens naar de eend kijken en neem een schroevendraaier mee,
por eens goed hard in de dorpels vanonder, in de bodemplaten...
is het motorkapscharnier nog goed? de kofferbak?(onder het reservewiel)
de binnenspatborden?.....
als de koets aan vervanging toe is is 2500 € wel veel,
een eend voor die prijs heeft een hard chassis en een harde koets...
-
- Gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
Mijn geit kostte 2100 euro, buiten heel kleine mankementjes zoals een klein gaatje in de bodem (nu zeer mooi gelast en de bodem is tegen roest behandeld) is mijn geit in topconditie. De koets is mooi, het chassis in goede staat en de motor is nog jong.
Het kan hoor, je moet gewoon een geit zien te vinden voor 3000 euro en dan proberen af te bieden. Dat heb ik gedaan, is 900 euro van af gegaan
Het kan hoor, je moet gewoon een geit zien te vinden voor 3000 euro en dan proberen af te bieden. Dat heb ik gedaan, is 900 euro van af gegaan
Sempre o dois cavalos
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
JJij hebt denk ik je eend in Belgie gekocht. daar zijn ze veel goedkoper dan in Nederland. Als een eend 3000 kost en men zakt in NL naar 2100 zal er het een en ander mee mis zijn.Pieter-Jan schreef:Mijn geit kostte 2100 euro, buiten heel kleine mankementjes zoals een klein gaatje in de bodem (nu zeer mooi gelast en de bodem is tegen roest behandeld) is mijn geit in topconditie. De koets is mooi, het chassis in goede staat en de motor is nog jong.
Het kan hoor, je moet gewoon een geit zien te vinden voor 3000 euro en dan proberen af te bieden. Dat heb ik gedaan, is 900 euro van af gegaan
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik heb mijn rode Club uit 1985 vorig jaar voor 1000 Euro gekocht, met nieuwe APK, met nieuwe bodemplaten en dorpels. Het chassis is weliswaar hier en daar gelast, maar na een jaartje tuffen kwam ie vorige maand zonder problemen weer door de APK. Het is een kwestie van geluk hebben, eendrijden hoeft echt niet duur te zijn!
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Moet te doen zijn voor dat bedrag. Zeker als je niet te lui bent om af en toe wat te sleutelen, denk ik dat je een hele harde eend kan krijgen die misschien motorisch wat minder is (lekke rubbers ofzo), maar daar staan eenden nu eenmaal bekend om, die blokkies zijn zo simpel en onverwoestbaar, dat is heel erg goed zelf te doen!
Laatst gewijzigd door BlueDuck op ma 25 apr, 2005 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
In Vlaanderen is er gewoon weinig vraag naar zeker als je wat buiten grote steden woont. Hier moeten mensen lange afstanden doen omdat ze werken in Brussel of Antwerpen en ja dan is een geit minder geschikt. Niemand is geïnteresseerd dus krijgen ze hun geiten niet aan de man. Ik heb er wel een maand voor moeten onderhandelen. Was ook een test of die auto buiten bleef staan. Als hij die geit altijd buiten liet staan zou ik hem niet gekocht hebben. Om klokslag 4 uur ging ze zijn garage in en bleef ze mooi droog . Hij wou ze niet wegdoen maar kon niet anders.Delfosso schreef:JJij hebt denk ik je eend in Belgie gekocht. daar zijn ze veel goedkoper dan in Nederland. Als een eend 3000 kost en men zakt in NL naar 2100 zal er het een en ander mee mis zijn.Pieter-Jan schreef:Mijn geit kostte 2100 euro, buiten heel kleine mankementjes zoals een klein gaatje in de bodem (nu zeer mooi gelast en de bodem is tegen roest behandeld) is mijn geit in topconditie. De koets is mooi, het chassis in goede staat en de motor is nog jong.
Het kan hoor, je moet gewoon een geit zien te vinden voor 3000 euro en dan proberen af te bieden. Dat heb ik gedaan, is 900 euro van af gegaan
Sempre o dois cavalos
-
- Gebruiker
- Berichten: 99
- Lid geworden op: vr 6 mei, 2005 16:37
- Locatie: Eys-city.......tis een kwestie van geduld
- Contacteer:
He hallo, ik ben nieuw hier kom uit z-Limburg (het mooiste stuk het mergelland ) dit terzijde
ben net als topic starter ook van zinnen een 2cv voor rond de 2500-3000 pleuro's aan te schaffen. beetje sleutelen geen bezwaar
is het een optie om bij zgn. "eendenspecialisten" te kopen?? zo ja waar?? welke??
of nog beter heeft er iemand een spiksplinternieuwe lelijke eend staan waar ie toch vanaf moet ?? mail me dan gerust ik help je er graag vanaf
ben net als topic starter ook van zinnen een 2cv voor rond de 2500-3000 pleuro's aan te schaffen. beetje sleutelen geen bezwaar
is het een optie om bij zgn. "eendenspecialisten" te kopen?? zo ja waar?? welke??
of nog beter heeft er iemand een spiksplinternieuwe lelijke eend staan waar ie toch vanaf moet ?? mail me dan gerust ik help je er graag vanaf
Voor 2500 euri kun je een mooie Eend kopen, maar als je niet echt weet waar je op moet letten koop je met hetzelfde gemak een prachtig glimmend wrak. Dit geldt voor particulieren als helaas ook voor garages.
Dus regel 1 is dat je een expert meeneemt bij het keuren van de auto.
Een gegalvaniseerd chassis is prachtig, maar in Nederland zijn ambtenaren principieel tegen vooruitgang en verbetering in het algemeen dus dat mag niet. Wil je legaal een gegalvaniseerd chassis dan moet je Eend met dat chassis uit het buitenland komen met een verklaring dat het buitenlandse equivalent van de RDW het chassis heeft goedgekeurd want de RDW moet een goedkeuring uit een ander EU-land accepteren.
P.s. ik heb afgelopen november nog een Eend met een nieuw chassis en harde bodemplaten kunnen kopen voor 750 euri dus het is mogelijk.
Na zo'n 500 euri aan onderdelen en veel uren werk is de auto zo goed als nieuw.
Succes met je speurtocht
Dus regel 1 is dat je een expert meeneemt bij het keuren van de auto.
Een gegalvaniseerd chassis is prachtig, maar in Nederland zijn ambtenaren principieel tegen vooruitgang en verbetering in het algemeen dus dat mag niet. Wil je legaal een gegalvaniseerd chassis dan moet je Eend met dat chassis uit het buitenland komen met een verklaring dat het buitenlandse equivalent van de RDW het chassis heeft goedgekeurd want de RDW moet een goedkeuring uit een ander EU-land accepteren.
P.s. ik heb afgelopen november nog een Eend met een nieuw chassis en harde bodemplaten kunnen kopen voor 750 euri dus het is mogelijk.
Na zo'n 500 euri aan onderdelen en veel uren werk is de auto zo goed als nieuw.
Succes met je speurtocht
Voor 2500 euro moet je een Eend kunnen vinden waar je niks meer aan hoeft te doen. De prijzen die op dit moment gevraagd worden zijn echt waanzinnig hoog en echt belachelijk. Op marktplaats staat er een Eend met gegalvaniseerd chassis voor 8 of 9000 euro en om eerlijk te zijn moet je dan wel heel gek zijn om dat er voor te gaan betalen (is wel 20.000 gulden 2 keer zoveel als ze ooit nieuw hebben gekost).
Plop
Plop
Plopperdeplop
-
- Gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
Die hoge prijzen zullen ooit wel gehaald worden. Ze worden steeds zeldzamer. Je ziet ze nog wel veel rondrijden maar de meeste zien er toch gehavend uit. Echt goed behandeld zijn ze niet en de meeste vergaan van de roest.
Tegenwoordiger vragen ze belachelijke prijzen voor die fiatjes 500 en die zijn kleiner als een geit.
Nu al wordt gezegd dat een geit kopen een belegging is. 4000 euro voor een 2pk die volledig in orde is, beschermd tegen roest etc is een normaal bedrag.
Dat betekent dat de prijs van een 2pk opnieuw op hetzelfde niveau gekomen is als toen ze nieuw waren.
Je hebt zelfs garages in België die ze volledig "nieuw" maken.
Die rollen van de band voor 7000 euro. Je zou denken, die 2pk's zijn niet meer gewild, er is veel vraag naar.
Tegenwoordiger vragen ze belachelijke prijzen voor die fiatjes 500 en die zijn kleiner als een geit.
Nu al wordt gezegd dat een geit kopen een belegging is. 4000 euro voor een 2pk die volledig in orde is, beschermd tegen roest etc is een normaal bedrag.
Dat betekent dat de prijs van een 2pk opnieuw op hetzelfde niveau gekomen is als toen ze nieuw waren.
Je hebt zelfs garages in België die ze volledig "nieuw" maken.
Die rollen van de band voor 7000 euro. Je zou denken, die 2pk's zijn niet meer gewild, er is veel vraag naar.
Sempre o dois cavalos
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Op Citromobile bij de stand van Customs&Classics stond een creme kleurige
eend, vraagprijs ruim 6000Euro.
Het ding had slecht afgewerkte plamuur op plaatsen waar je dat niet wilt,
sommige begonnen al weer te scheuren, en ook nog slecht gespoten.
Zo'n auto moet je dus nooit kopen, tenzij je zeker weet welke ellende onder de plamuur zit,
maar dan zeker nooit voor dit bedrag.
Ik zelf zou er zelfs geen 1000 Euro voor willen geven tenzij er een gegarandeerd
goed chassis onder zit.
Feitelijk zat deze auto al fors in de catagorie oplichting.
eend, vraagprijs ruim 6000Euro.
Het ding had slecht afgewerkte plamuur op plaatsen waar je dat niet wilt,
sommige begonnen al weer te scheuren, en ook nog slecht gespoten.
Zo'n auto moet je dus nooit kopen, tenzij je zeker weet welke ellende onder de plamuur zit,
maar dan zeker nooit voor dit bedrag.
Ik zelf zou er zelfs geen 1000 Euro voor willen geven tenzij er een gegarandeerd
goed chassis onder zit.
Feitelijk zat deze auto al fors in de catagorie oplichting.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Heb m ook gezien. Zag er op t eerste gezicht ok uit, maar die staartjes waren dramatisch lelijk gedaan. Spuitwerk was ook niet om over naar huis te schrijven. Voor 6000 moet je inderdaad iets veel beters kunnen krijgen!André Post schreef:Op Citromobile bij de stand van Customs&Classics stond een creme kleurige
eend, vraagprijs ruim 6000Euro.
Het ding had slecht afgewerkte plamuur op plaatsen waar je dat niet wilt,
sommige begonnen al weer te scheuren, en ook nog slecht gespoten.
Zo'n auto moet je dus nooit kopen, tenzij je zeker weet welke ellende onder de plamuur zit,
maar dan zeker nooit voor dit bedrag.
Ik zelf zou er zelfs geen 1000 Euro voor willen geven tenzij er een gegarandeerd
goed chassis onder zit.
Feitelijk zat deze auto al fors in de catagorie oplichting.
-
- Gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 09:24
- Locatie: Grijpskerk
Maar goed, de mijne kostte bij aanschaf, 5 jaren terug, 50 gulden....
Daarna eerst maar een Vraagbaak gekocht van 55 Hollandse Florijnen
Nu heb ik uiteindelijk niet veel meer gekocht dan een kenteken en een motorblok... Maar hij is nu weer tip-top in orde!
ps. ik heb er geen 5 jaar over gedaan hoor. (sinds augustus vorig jaar begonnen...)
Daarna eerst maar een Vraagbaak gekocht van 55 Hollandse Florijnen
Nu heb ik uiteindelijk niet veel meer gekocht dan een kenteken en een motorblok... Maar hij is nu weer tip-top in orde!
ps. ik heb er geen 5 jaar over gedaan hoor. (sinds augustus vorig jaar begonnen...)