Slot ribbelkap.

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Tan Jel
Beginner
Beginner

Slot ribbelkap.

Bericht door Tan Jel » di 26 apr, 2005 21:12

Hoi,
Ik heb een originele ribbelkap op de kop kunnen tikken. De sluitingshendel (lijkt op de handel van de koffersluiting) zit er nog op.
Ik zou deze graag blijven gebruiken, en zoek nu het plaatje of een tekening van het plaatje waarin de hendel zich fixeert en welke aan het chassis vastgevezen wordt.
Voor zover ik op foto's kan zien is dit een latje metaal van +- 5 cm breed, 20 cm lang, licht naar achter geplooid, met een asymetisch gat erin bovenaan waarin de hendel zich fixeert en enkele bevestigingsgaten voor het chassis.

Iemand toevallig een tekening met afmetingen oid?

Vgr,
Daniel

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 14 jun, 2005 10:15

De Ribbelmotorkappen hadden een oud model bumper waar aan de achterkant die beugel op gezet kon worden.Je zou dus,of een oud type bumper of een beugel in je
bumper moeten maken waar die plaat aangezet kan worden.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 14 jun, 2005 10:27

volgens mij moet je ook je lampbeugel aanpassen (komt nu te ver naar voren) ik dacht dat er op de site van Jeroen Cats iets over de ombouw. je zou ook op het bevestigingspunt van je huidige motorkapsluiting kunnen gebruiken, je moet toch een zelf een beugel fabrieken!

succes!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » di 14 jun, 2005 10:39

Die beugel moet je iets verherbouwen idd. Er zit als het ware een bocht in, en die moet verdraaid worden. Anders ligt je kap op de bobine. En voor de originele looks moet die beugel eigenlijk ook iets smaller volgens mij, want op het oog (ik heb t nooit gemeten) lijken de originele ribbeleenden de lampen iets dichter op elkaar te hebben staan.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 14 jun, 2005 13:33

Klopt. Bij de introductie van de rechthoekige lampen (voor meer lichtopbrengst) hebben ze de koplampstang moeten verbreden. Sindsdien zitten de lampen dus verder uit elkaar.

Volgens mij zijn (hele) oude koplampstangen trouwens recht, dus zonder bochten erin. Kan iemand dat bevestigen/tegenspreken?

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » di 14 jun, 2005 14:22

Transat schreef: Volgens mij zijn (hele) oude koplampstangen trouwens recht, dus zonder bochten erin.
Dat klopt. 'Heel oud' is dus t/m de 18 pk.
2cv l'amour toujours

Plaats reactie