Pagina 1 van 1

Scheef wiel

Geplaatst: za 7 mei, 2005 22:19
door Braatsche
Hallo,

ik ben mijn Perrier-eend aan het restaureren. Na het laswerk komt nu de mechaniek aan de beurt. Nu zit ik met het volgende: mijn rechtervoorwiel staat scheef. Als je achter de wagen staat, zie je dat het wiel vanonder naar binnen gaat en vanboven naar buiten. Om zeker te zijn dat het geen gezichtsbedrog is, heb ik ook naar het linkerwiel gekeken. Daar is het niet zo. Heeft dat misschien te maken met speling van de fuseepen? Of kan dat bij het uitlijnen verholpen worden?

Thanks,

Braatsche

Geplaatst: za 7 mei, 2005 22:24
door André Post
Deze afwijking kan je niet met uitlijnen recht trekken.
Het lijkt er op dat de draag arm krom is.
Waarschijnlijk een keer een ongelukje gehad.

Geplaatst: zo 8 mei, 2005 00:37
door Daffy
Krik hem voor even op , krik onder chassis plaatsen , niet onder wielarm, en kijk even of je draagarmlager niet kapot is.
Dit is het lager waar de draagarm mee aan het stuurhuis scharniert.
Is hier geen speling , dan is inderdaad je draagarm krom.


Daffy

Geplaatst: zo 8 mei, 2005 16:42
door Braatsche
Kan je die draagarm rechttrekken? Of moet ik dan die draagarm verwisselen? Of aan de twee kanten? Hoe krijg ik die arm los van het stuurhuis?

Braatsche

Geplaatst: ma 9 mei, 2005 20:19
door Daffy
Draagarm richten zou ik nooit aan beginnen.
Eenmaal ontzet is het metaal moe.
Draagarm zit met een lager , dat is opgesloten met een kroonmoer op het stuurhuis vast.
Achter de schokbrekerplaat op het stuuthuis zit de kroonmoer.
Let op : deze zit geborgd met een klein slitpennetje aan de bovenkant.

Daffy

Geplaatst: di 10 mei, 2005 09:08
door Frank Munneke
draagarm wisselen is dus een fluitje van een cent.

groet Frank

Geplaatst: di 10 mei, 2005 10:54
door Charly
Pas maar op, bij mijn eend stond het rechervoorwiel ook scheef totdat de complete draagarm tijdens het rijden doormidden knikte! Gelukkig reed ik langzaam, ik stond dan ook direct stil en geen beweging meer in te krijgen. Het bleek dat de draagarm van binnenuit (!) was doorgeroest.
Dus mijn advies: vervangen, en dan de linker ook voor alle zekerheid.