V6 / V8 Motor inbouwen

The Cageman
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11

V6 / V8 Motor inbouwen

Bericht door The Cageman » za 17 mei, 2003 00:25

Beste Mensen,

K heb net een 2CV gekocht om te vervraaien! Nu had ik gehoord over de man met de 2CV met V8 motor. Dit lijkt me geweldig om zelf te doen / hebben. Heeft iemand verstand van het inbouwen van een Chevrolet of Porsche motor die mij kan uitleggen welke motor ik moet gebruiken. Andere reacties rond dit onderwerp zijn ook welkom!
2CV Tuning!

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: V6 / V8 Motor inbouwen

Bericht door Duintje » za 17 mei, 2003 10:27

The Cageman schreef:Beste Mensen,

K heb net een 2CV gekocht om te vervraaien! Nu had ik gehoord over de man met de 2CV met V8 motor. Dit lijkt me geweldig om zelf te doen / hebben. Heeft iemand verstand van het inbouwen van een Chevrolet of Porsche motor die mij kan uitleggen welke motor ik moet gebruiken. Andere reacties rond dit onderwerp zijn ook welkom!
ik neem aan dat je het verhaal over die V8 eend op deze site gelezen hebt ?
Het staat onder publicaties. Ga anders eens langs bij de betreffende garage (2cvpartners) om hierover te babbelen. Het is namelijk nogal ingewikkeld allemaal

Succes, Marcel

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » za 17 mei, 2003 12:08

het idee bij dit soort projecten is dat er geen motor in een 2cv wordt gebouwd, maar een 2cv koet op het chassis van een ; chevrolet oid wordt gebouwd. Je moet dus een beginproject hebben van een auto met v6 motor. Dus een chassis met motor van een auto die ook een zelfdragen chassis heeft. Zo zijn een paar vrienden van mij bezig met een eendekoets op een Jeep Wrangler chassis, en 2 mensen met een eendekoets op een suzuki 413 LWB chassis.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » zo 18 mei, 2003 23:01

Hoi,
de laatste keer dat ik bij 2cvpartners was stond die v8 eend er nog, dus je kan hem op je gemak gaan bekijken, ik ben echt wel fan van het originele 2cv blokje, maar die v8 eend zit erg professioneel in elkaar en ik weet zeker dat de bouwer je aardig wat tips kan geven.
2cv az 1968

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 18 mei, 2003 23:25

Ooit stond bij hetzelfde artikel op een andere site hoevel ie moest kosten ...
Als ik nou eens goed ga sparen ...
Afblijven.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 18 mei, 2003 23:50

Dat was op mijn oude site....

Er stond toen "En u weet het, de eend is te koop, maar hou er wel rekening mee, als u een bod wilt doen, dat de kosten om de eend te maken al rond de 40.000,- gulden"

effe doorsparen dus...

Marcel

The Cageman
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11

V6 / V8 Motor inbouwen

Bericht door The Cageman » ma 23 jun, 2003 20:21

Een Alfa Romeo 33 heeft net als onze eend een boxermotor, zijn deze behalve dan dat dit een 4 cylinder is, vergelijkbaar. Als je zo een schadeauto koopt en je zet de motor inclusief versnellingsbak en wielophanging om, zou je dan niet een leuk autootje hebben. Een v6 of v8 gaat het dan toch niet worden want ik heb ook niet zoveel centjes, maar zo'n schadeauto kost maar zo'n 500 tot 1000 Eurotjes. Dan heb je gelijk zo goed als alles om je auto op te vraaien!

Ik wacht op jullie reactie

Kwak Kwaak,

The Cageman
2CV Tuning!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 23 jun, 2003 20:26

Het geheel moet wel op het chassis passen en het chassis moet het aan kunnen. Ik vrees dat dat te gemakkelijk gedacht is dus.
Afblijven.

The Cageman
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11

v6 / v8 motor inbouwen

Bericht door The Cageman » ma 23 jun, 2003 20:51

Maar zou het in de breedte wel kunnen, want het lijkt me geweldig om de 1,7 l 16v in te bouwen: standaard 135 paardenkrachtjes! Dag GTI'tjes.. dag BMW'tjes... Maar even serieus: het is denk ik wel een stuk rieeler dan het inbouwen van een v8. Volgens de RDW krijg ik geeneens al te veel ruzie met de regeltjes. Ik hoop dat er ook iemand ervaring met het inbouwen van een andere motor is die mij wat verder kan helpen en informeren!
2CV Tuning!

The Cageman
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11

v6 / v8 motor inbouwen

Bericht door The Cageman » ma 23 jun, 2003 20:57

Ik wil de Eend ook volledig restauren ( gewoon een MOOI race monster van maken) dus als ik toch bezig ben wil ik dan die andere motor inbouwen. Hij moet toch nog gespoten worden dus ik kan nog zagen en lassen wat ik wil. Als ik dan de motorsteunen verander en dan ook nog wat andere verstevegingen aanbreng zou het dan niet theoretisch goed moeten komen?
2CV Tuning!

Gast

Re: V6 / V8 Motor inbouwen

Bericht door Gast » ma 23 jun, 2003 21:16

The Cageman schreef:Een Alfa Romeo 33 heeft net als onze eend een boxermotor, zijn deze behalve dan dat dit een 4 cylinder is, vergelijkbaar. Als je zo een schadeauto koopt en je zet de motor inclusief versnellingsbak en wielophanging om, zou je dan niet een leuk autootje hebben. Een v6 of v8 gaat het dan toch niet worden want ik heb ook niet zoveel centjes, maar zo'n schadeauto kost maar zo'n 500 tot 1000 Eurotjes. Dan heb je gelijk zo goed als alles om je auto op te vraaien!

Ik wacht op jullie reactie

Kwak Kwaak,

The Cageman
Daar koop je een hele 33 voor hoor zoeentje in de schade kost maximaal de overschrijkosten..
Teun

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » ma 23 jun, 2003 21:19

Lastig he inloggen dat was ikkke Dus.
Sorry .. :oops:
Wat brengt morgen.???

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » di 24 jun, 2003 14:00

ik wil niet bijdehand of eigenwijs doen. Maar een 4 cilinderboxer motor in een eend inbouwen krijg je bij de RDW niet door de keuring hoor...
Door een andere motor in je auto te bouwen wijk je dus af van de typegoedkeuring van je auto..
De meest gebruikelijke 4 cilinder eenden zijn dan ook gebouwd op een AMI super chassis. Dit kan omdat er destijds een typegoedkeuring was voor de AMI super 4 cilinder. Hier is dus gewoon een ombouwkeuring voor het koetswerk voldoende.
Zo kun je bijvoorbeeld ook een 2cv koets op een SUZUKI 413 LWB zetten.

EL_Robino
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 17:23

Bericht door EL_Robino » wo 25 jun, 2003 01:08

Je mag inderdaad maar 1/3 veranderen aan je auto, dus of motor, of koets, of chassis. Een 4-cylinder bouwen op je eend chassis pikken ze nooit zonder dat je (vergaande) aanpassingen hebt verricht. Denk aan remmen, chassis etc.
Bij die V8 eend bijvoorbeeld is ook een speciaal chassis gelast, met medewerking van Fokker. Daar is ook een uitgebreidere keuring aan te pas gekomen, een volledige typegoedkeuring (zonder crashtest). Die keuring kostte alleen al rond de 300o piek meen ik.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 25 jun, 2003 12:28

ik vind dat stom om zo'n zware motor in een geitje te bouwen, die zijn toch gemaakt om niet te snel mee te rijden, als ge dan tegen 160 km per uur ergens tegenaan knalt zijt ge zeker dood :x

Gesloten