V6 / V8 Motor inbouwen
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11
V6 / V8 Motor inbouwen
Beste Mensen,
K heb net een 2CV gekocht om te vervraaien! Nu had ik gehoord over de man met de 2CV met V8 motor. Dit lijkt me geweldig om zelf te doen / hebben. Heeft iemand verstand van het inbouwen van een Chevrolet of Porsche motor die mij kan uitleggen welke motor ik moet gebruiken. Andere reacties rond dit onderwerp zijn ook welkom!
K heb net een 2CV gekocht om te vervraaien! Nu had ik gehoord over de man met de 2CV met V8 motor. Dit lijkt me geweldig om zelf te doen / hebben. Heeft iemand verstand van het inbouwen van een Chevrolet of Porsche motor die mij kan uitleggen welke motor ik moet gebruiken. Andere reacties rond dit onderwerp zijn ook welkom!
2CV Tuning!
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Re: V6 / V8 Motor inbouwen
ik neem aan dat je het verhaal over die V8 eend op deze site gelezen hebt ?The Cageman schreef:Beste Mensen,
K heb net een 2CV gekocht om te vervraaien! Nu had ik gehoord over de man met de 2CV met V8 motor. Dit lijkt me geweldig om zelf te doen / hebben. Heeft iemand verstand van het inbouwen van een Chevrolet of Porsche motor die mij kan uitleggen welke motor ik moet gebruiken. Andere reacties rond dit onderwerp zijn ook welkom!
Het staat onder publicaties. Ga anders eens langs bij de betreffende garage (2cvpartners) om hierover te babbelen. Het is namelijk nogal ingewikkeld allemaal
Succes, Marcel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
het idee bij dit soort projecten is dat er geen motor in een 2cv wordt gebouwd, maar een 2cv koet op het chassis van een ; chevrolet oid wordt gebouwd. Je moet dus een beginproject hebben van een auto met v6 motor. Dus een chassis met motor van een auto die ook een zelfdragen chassis heeft. Zo zijn een paar vrienden van mij bezig met een eendekoets op een Jeep Wrangler chassis, en 2 mensen met een eendekoets op een suzuki 413 LWB chassis.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11
V6 / V8 Motor inbouwen
Een Alfa Romeo 33 heeft net als onze eend een boxermotor, zijn deze behalve dan dat dit een 4 cylinder is, vergelijkbaar. Als je zo een schadeauto koopt en je zet de motor inclusief versnellingsbak en wielophanging om, zou je dan niet een leuk autootje hebben. Een v6 of v8 gaat het dan toch niet worden want ik heb ook niet zoveel centjes, maar zo'n schadeauto kost maar zo'n 500 tot 1000 Eurotjes. Dan heb je gelijk zo goed als alles om je auto op te vraaien!
Ik wacht op jullie reactie
Kwak Kwaak,
The Cageman
Ik wacht op jullie reactie
Kwak Kwaak,
The Cageman
2CV Tuning!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11
v6 / v8 motor inbouwen
Maar zou het in de breedte wel kunnen, want het lijkt me geweldig om de 1,7 l 16v in te bouwen: standaard 135 paardenkrachtjes! Dag GTI'tjes.. dag BMW'tjes... Maar even serieus: het is denk ik wel een stuk rieeler dan het inbouwen van een v8. Volgens de RDW krijg ik geeneens al te veel ruzie met de regeltjes. Ik hoop dat er ook iemand ervaring met het inbouwen van een andere motor is die mij wat verder kan helpen en informeren!
2CV Tuning!
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 00:11
v6 / v8 motor inbouwen
Ik wil de Eend ook volledig restauren ( gewoon een MOOI race monster van maken) dus als ik toch bezig ben wil ik dan die andere motor inbouwen. Hij moet toch nog gespoten worden dus ik kan nog zagen en lassen wat ik wil. Als ik dan de motorsteunen verander en dan ook nog wat andere verstevegingen aanbreng zou het dan niet theoretisch goed moeten komen?
2CV Tuning!
Re: V6 / V8 Motor inbouwen
Daar koop je een hele 33 voor hoor zoeentje in de schade kost maximaal de overschrijkosten..The Cageman schreef:Een Alfa Romeo 33 heeft net als onze eend een boxermotor, zijn deze behalve dan dat dit een 4 cylinder is, vergelijkbaar. Als je zo een schadeauto koopt en je zet de motor inclusief versnellingsbak en wielophanging om, zou je dan niet een leuk autootje hebben. Een v6 of v8 gaat het dan toch niet worden want ik heb ook niet zoveel centjes, maar zo'n schadeauto kost maar zo'n 500 tot 1000 Eurotjes. Dan heb je gelijk zo goed als alles om je auto op te vraaien!
Ik wacht op jullie reactie
Kwak Kwaak,
The Cageman
Teun
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
ik wil niet bijdehand of eigenwijs doen. Maar een 4 cilinderboxer motor in een eend inbouwen krijg je bij de RDW niet door de keuring hoor...
Door een andere motor in je auto te bouwen wijk je dus af van de typegoedkeuring van je auto..
De meest gebruikelijke 4 cilinder eenden zijn dan ook gebouwd op een AMI super chassis. Dit kan omdat er destijds een typegoedkeuring was voor de AMI super 4 cilinder. Hier is dus gewoon een ombouwkeuring voor het koetswerk voldoende.
Zo kun je bijvoorbeeld ook een 2cv koets op een SUZUKI 413 LWB zetten.
Door een andere motor in je auto te bouwen wijk je dus af van de typegoedkeuring van je auto..
De meest gebruikelijke 4 cilinder eenden zijn dan ook gebouwd op een AMI super chassis. Dit kan omdat er destijds een typegoedkeuring was voor de AMI super 4 cilinder. Hier is dus gewoon een ombouwkeuring voor het koetswerk voldoende.
Zo kun je bijvoorbeeld ook een 2cv koets op een SUZUKI 413 LWB zetten.
Je mag inderdaad maar 1/3 veranderen aan je auto, dus of motor, of koets, of chassis. Een 4-cylinder bouwen op je eend chassis pikken ze nooit zonder dat je (vergaande) aanpassingen hebt verricht. Denk aan remmen, chassis etc.
Bij die V8 eend bijvoorbeeld is ook een speciaal chassis gelast, met medewerking van Fokker. Daar is ook een uitgebreidere keuring aan te pas gekomen, een volledige typegoedkeuring (zonder crashtest). Die keuring kostte alleen al rond de 300o piek meen ik.
Bij die V8 eend bijvoorbeeld is ook een speciaal chassis gelast, met medewerking van Fokker. Daar is ook een uitgebreidere keuring aan te pas gekomen, een volledige typegoedkeuring (zonder crashtest). Die keuring kostte alleen al rond de 300o piek meen ik.