V6 / V8 Motor inbouwen

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » zo 9 nov, 2003 20:16

eeen visa is een 2cilinder boxer motor
deze is een 652cc en heeft standaard 36 pks
je kan er natuurlijkeen ander nokkeas en zo inzetten dan kan je geloof ik tot 70 pk gaan maar dan zal de motor het niet lang volhouden + zal je een andere versnellingsbak mmoten monteren
kan er iemand een email adres van de 2cv clan geven
robin

racerworx

Bericht door racerworx » vr 23 jan, 2004 16:21

Je kunt met de motor van de Alfa gaan beginnen, en die kan zelfs redelijk gemakkelijk meer dan die 135 PK halen. Chipje van Squadra Tuning en je zit al op 145 en eventueel moet 150 met een leuke uitlaat en filter ook wel te halen zijn. MAAR... Er zit hier een grote MAAR aan. De blokjes van de 33 1.7 16v zijn geen speelgoed. Als je een donorauto gaat zoeken, kijk dan of er een historie bij zit en of je kunt uitvinden hoe de auto gebruikt is. als er iemand in gereden heeft die de motor vanaf koud flink heeft gebruikt, dan kun je wachten op problemen. Het is een volledig alluminium blok en dat is behoorlijk gevoelig. Er zijn er legio op de sloop gekomen vanwege in elkaar gedraaide lagerschalen (einde krukas, zuigers etc.), nokkenassen (zowiezo een gevoelig punt), vergeten distributieriemen etc. etc. De meeste 33's die voor weinig weggaan hebben motorschade... Da's dus heel jammer... Verder zijn ze namelijk echt wel heel leuk om te rijden. Maar om dat nou in een Eend te gaan schroeven. Ik zou het niet doen. Maar ik heb dan ook al zo'n Alfa.

Arne

Gesloten