Deurrubbers monteren HELP!

Alles in, over, rond en op de koets.
Gesloten
Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Deurrubbers monteren HELP!

Bericht door Delfosso » zo 15 mei, 2005 18:27

Hallo,

Na uren schuren en rollen, schuren, rollen, poetsen enzo zijn mijn deurtjes eindelijk in een staat dat ze mooi genoeg zijn om mijn huidige deuren te verangen, alleen gaan de deurrubbers er met geen mogelijkheid meer in. Ze schieten er steeds weer uit.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

Meer ruimte maken door het gleufje wat op te wippen :shock:
Tectiel tussen gespoten (als glijmiddel)
Met houten roerstaafje het rubber er proberen tussen te duwen
Het dicht slaan van het gleufje wanneer het rubber er tussen gehouden wordt met een schoenmakers hamertje. Maar wat ik ook doe het blijft er niet tussen zitten.

Wie helpt mij met de goude tip, ik kan het niet opbrengen om nog weer eens dagen met een rubber in de weer te zijn.

:cry:
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 15 mei, 2005 19:44

Misschien een stomme opmerking van me, maar je bent het rubber toch
wel met het kraaltje aan de kant van de omgezette rand er in aan het duwen?
Ik heb bij mijn eend ook de rubbers er uit gehad voor het ontroesten
en spuiten, maar geen problemen met het er in duwen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » ma 16 mei, 2005 00:11

André Post schreef:Misschien een stomme opmerking van me, maar je bent het rubber toch wel met het kraaltje aan de kant van de omgezette rand er in aan het duwen?
Wat bedoel je met het kraaltje an de kant van de omgezette rand???
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 16 mei, 2005 06:12

Het rubber is aan een kant vlak en aan de andere kant zit een bobbeltje,
een iets dikkere rand.
Deze rand valt onder de omgezette strip.
De strip heeft een ronde vorm en houd daarmee het rubber vast.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » ma 16 mei, 2005 11:46

André Post schreef:Het rubber is aan een kant vlak en aan de andere kant zit een bobbeltje,
een iets dikkere rand.
Deze rand valt onder de omgezette strip.
De strip heeft een ronde vorm en houd daarmee het rubber vast.
Zover ben ik idd al. Dus sta ze niet verkeerd om er in te doen :D
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » di 17 mei, 2005 12:40

Dat kraaltje iets invetten met tectyl ml. Glijd lekker, en gelijk antirot.

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » di 17 mei, 2005 12:44

Het topic kan dicht na een paar uur moeilijk doen had ik het ineens door. Ik heb heel de rand in de tectiel gezet en toen van boven het kraaltje met een schroeverdraaiertje onder gewipt ging heel makkelijk bij nader inzien.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 17 mei, 2005 16:42

Okeee! Succes!
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gesloten