olieprobleem
olieprobleem
hoi hoi,
dit oliedomme meisje heeft een olieprobleem. Ik rij dyane, en mijn olielichtje brandt al enige tijd. Met name bij te lage snelheid. Ik heb een klein beetje olie toegevoegd, maar het lichtje brandt nog altijd. Iemand enig idee wat het probleem is? Welke motorolie moet ik gebruiken? En heb ik het wel in het goede 'gat' gegooid? Ik kon overigens maar één ingang vinden, waarvan ik bijna zeker wist dat het om de olie-ingang ging. Nou, ik wacht jullie deskundig antwoord af
groetjes charlot
dit oliedomme meisje heeft een olieprobleem. Ik rij dyane, en mijn olielichtje brandt al enige tijd. Met name bij te lage snelheid. Ik heb een klein beetje olie toegevoegd, maar het lichtje brandt nog altijd. Iemand enig idee wat het probleem is? Welke motorolie moet ik gebruiken? En heb ik het wel in het goede 'gat' gegooid? Ik kon overigens maar één ingang vinden, waarvan ik bijna zeker wist dat het om de olie-ingang ging. Nou, ik wacht jullie deskundig antwoord af
groetjes charlot
-
- Gebruiker
Heb je het oliepijl al gemeten? de pijlstok zit naast de olievulpijp ( waar je als het goed is de olie in hebt gedaan). Als het oliepijl oke is (op het dunne gedeelte van de pijlstok) dan kan je olie sensor een probleem hebben. Maar als het oliepijl te laag is dan word het tijd om de olie verder bij te vullen.
Frank
Frank
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Let op!!!!! 1 minuut met brandend olielamje rijden geeft ongeveer net zoveel schade als 100 000 km rijden. dus pijl de olie, vul bij. en ververs zo snel mogelijk. Anders draait je motor kompleet in de soep. (als het je olie en niet je remolielampje is in dat geval kan je straks niet meer remmen)
groet frank
groet frank
-
- Gebruiker
le club, heeft 2 vloeistofcontrole lampjes,
1 is aangesloten op de oliedrukzender, die dus begint te branden als de oliedruk te laag wordt.
Dit lampje brand, net als in een moderne auto, bij het starten, en gaat daarna uit.
2 is aangesloten op de remvloeistof reservoir, met een schakelaartje erbij waarmee je kunt controleren of het lampje ook werkt...
1 is aangesloten op de oliedrukzender, die dus begint te branden als de oliedruk te laag wordt.
Dit lampje brand, net als in een moderne auto, bij het starten, en gaat daarna uit.
2 is aangesloten op de remvloeistof reservoir, met een schakelaartje erbij waarmee je kunt controleren of het lampje ook werkt...
Owkee what about some online help.

Trek dan de oliepijlstok eruit, veeg um af met een doek (die vies mag worden) steek de oliepijlstok terug (Erin steken tot deze niet verder meer kan). Haal nu de pijlstok er weer uit en kijk op het niveau op het dunne gedeelte staat (tussen de twee witte pijlen dus). Zoals je hier ziet is ongeveer goed

Als dit niet het geval is moet je olie bijvullen door dit gat. Niet te veel te geijk, beter 3 keer bijvullen dan weer moeten aftappen want dat is veel meer werk.

Het kan zijn dat je daarna niet gelijk kunt zien of het oliepijl goed is. Dan moet je gewoon eventjes wachten en dan zonodig bijvullen. Het lijkt dan of het oliepijl 10cm te hoog is, wat dus niet zo is.
Veel teveel olie is ook schadelijk zijn. Een heel klein beetje boven het max. is niet zo erg. Een klein beetje onder daar en tegen zeer schadelijk!!!
Laatst gewijzigd door Casonline op do 26 mei, 2005 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.