Laadstroommeter

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Laadstroommeter

Bericht door Tom Duckpower » wo 25 mei, 2005 19:40

Ik zet het hier maar neer:

De laadstroommeter van de Charleston doet het niet meer naar behoren...
Vanochten deed ie het nog goed, dwz mooi midden in het witte gedeelte.
Vanmiddag eerst nergens last van, totdat ik er eens naar keek:
Wijzertje stond tegen het grijze deel aan.....En zakte steeds verder naar links.
Ik de radio uitgedaan maar dat hielp niet echt. Zakte alleen wat langzamer :? .
Dit alles was met een gangetje of 70 per uur.
Daarna bebouwde kom in en wijzertje ging weer richting witte vlak, om precies bij de overgang van grijs-->wit te blijven hangen...
Is daarna niet meer in het witte deel geweest...

Wat is er mis mee? IS het de spanningsregelaar, of toch de dynamo?
En hoe los ik het op, mocht het niet een van deze twee dingen zijn?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 25 mei, 2005 19:51

zet de multimeter er op 14.4 volt is goed

heb het zelfde probleem als jou

komt niet uit het grijze soms wel soms niet

maar hij laat netjes met 14.4

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 31 mei, 2005 23:18

probleem heeft zich vanzelf op de een of andere manier zelf opgelost...:?

Typisch Citroen, komt zonder aankondiging en is ook weer van het ene op het andere moment verdwenen! :lol:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 31 mei, 2005 23:19

idd, citroen he

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 1 jun, 2005 00:49

Dat is het mooie van Citroen, al heeft mijn opel dat ook wel eens gehad hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 1 jun, 2005 08:39

Ik vind zo'n laadstroom metertje helemaal niet interessant... als ie kapot is zou ik er een olietemperatuurmeter voor in de plaats doen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 1 jun, 2005 09:34

uhm, ja en nee, laadstroom controle is ook handig om te zien dat bv je v-snaar gebroken is. Maar ook als het hart uit de ven breekt, draait de dynamo niet meer, dus geen laadstroom, dus stoppen en kijken wat er aan de hand is.

Ik heb in mijn nieuwe dash gewoon 2 grote rode lampen gebouwd, laadstoom en oliedruk. Dan weet ik tenminste zeker dat als er iets mis gaat ik het meteen zie.

Maar, om even op de laadstoom meter van Tom Duckpower terug te komen.....
Kan het niet aan een versleten v-snaar liggen? Als de eend heter wordt dat de v-snaar meer gaat slippen en minder goed bijlaadt?? is maar een gedachte.....

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 1 jun, 2005 09:37

snaar piept niet oid...
De meter deed alleen raar
Wel raar dat ik er nu geen last van heb, zal wel aan het warme weer gelegen hebben :lol:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 20 jun, 2005 20:59

en eend heeft er weer last van... :?

Maar vooral bij de wat hogere snelheden zakt me meter naar het rood/grijze-grensgebied.
Bij 50 geen probleem, meter staat wat verder naar het grijze deel dan normaal.
Bij 70, meter zakt naar grijs, tot aan de rode grens. Radio aan/uit maakt geen verschil..

Wat kan het zijn?

Tijdens het rijden hoor ik geen geluiden, alleen de motor....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » ma 20 jun, 2005 21:07

koolborstels???

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 20 jun, 2005 21:09

dynamo zat ik ook aan te denken!

rijdag even een andere erin persen...

woensdagavond kan ook wel :wink:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 20 jun, 2005 23:12

hello
wel het is niet om het een of ander maar probeer eens te voelen dat je dynamo goed vaststaat. na een andere dynamo bij mij erop te zetten laadde mijn batterij niet meer. de stelmoer stond los dus als ik in hogere toeren ging trok de v-snaar mijn dynamo naar beneden en laad dus batterij niet bij
greets robin

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » di 21 jun, 2005 12:43

Ramon2cv schreef:zet de multimeter er op 14.4 volt is goed

heb het zelfde probleem als jou

komt niet uit het grijze soms wel soms niet

maar hij laat netjes met 14.4
14.4 is eigenlijk net iets teveel heb ik net gehoord.

Het is zeg maar een soort maximum waarop de accu uit eindelijk droog kookt (als je je niveau niet controleerd), ideaal is 13.8

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » di 21 jun, 2005 12:46

nou,

wat ik altijd begrijp en hoor is dat 14,4 perfect is

groet Frank

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » di 21 jun, 2005 12:52

Dat dacht ik dus ook altijd, maar heb het eens gevraagd bij de citroen garage (gewoon uit intresse). Die vertelde mij dus dat dat eigenlijk een beetje aan de hoge kant is. Het mag eigenlijk niet boven de 14 volt komen. 13.8 is ideaal. Moet je wel wat toeren maken, anders staat er maar 12,?? op.

Gesloten