Pagina 1 van 2
Laadstroommeter
Geplaatst: wo 25 mei, 2005 19:40
door Tom Duckpower
Ik zet het hier maar neer:
De laadstroommeter van de Charleston doet het niet meer naar behoren...
Vanochten deed ie het nog goed, dwz mooi midden in het witte gedeelte.
Vanmiddag eerst nergens last van, totdat ik er eens naar keek:
Wijzertje stond tegen het grijze deel aan.....En zakte steeds verder naar links.
Ik de radio uitgedaan maar dat hielp niet echt. Zakte alleen wat langzamer

.
Dit alles was met een gangetje of 70 per uur.
Daarna bebouwde kom in en wijzertje ging weer richting witte vlak, om precies bij de overgang van grijs-->wit te blijven hangen...
Is daarna niet meer in het witte deel geweest...
Wat is er mis mee? IS het de spanningsregelaar, of toch de dynamo?
En hoe los ik het op, mocht het niet een van deze twee dingen zijn?
Geplaatst: wo 25 mei, 2005 19:51
door Ramon
zet de multimeter er op 14.4 volt is goed
heb het zelfde probleem als jou
komt niet uit het grijze soms wel soms niet
maar hij laat netjes met 14.4
Geplaatst: di 31 mei, 2005 23:18
door Tom Duckpower
probleem heeft zich vanzelf op de een of andere manier zelf opgelost...
Typisch Citroen, komt zonder aankondiging en is ook weer van het ene op het andere moment verdwenen!

Geplaatst: di 31 mei, 2005 23:19
door Ramon
idd, citroen he
Geplaatst: wo 1 jun, 2005 00:49
door Punky
Dat is het mooie van Citroen, al heeft mijn
opel dat ook wel eens gehad hoor.

Geplaatst: wo 1 jun, 2005 08:39
door CitRoel
Ik vind zo'n laadstroom metertje helemaal niet interessant... als ie kapot is zou ik er een olietemperatuurmeter voor in de plaats doen.
Geplaatst: wo 1 jun, 2005 09:34
door Spookeend
uhm, ja en nee, laadstroom controle is ook handig om te zien dat bv je v-snaar gebroken is. Maar ook als het hart uit de ven breekt, draait de dynamo niet meer, dus geen laadstroom, dus stoppen en kijken wat er aan de hand is.
Ik heb in mijn nieuwe dash gewoon 2 grote rode lampen gebouwd, laadstoom en oliedruk. Dan weet ik tenminste zeker dat als er iets mis gaat ik het meteen zie.
Maar, om even op de laadstoom meter van Tom Duckpower terug te komen.....
Kan het niet aan een versleten v-snaar liggen? Als de eend heter wordt dat de v-snaar meer gaat slippen en minder goed bijlaadt?? is maar een gedachte.....
Greatnix Spookeend
Geplaatst: wo 1 jun, 2005 09:37
door Tom Duckpower
snaar piept niet oid...
De meter deed alleen raar
Wel raar dat ik er nu geen last van heb, zal wel aan het warme weer gelegen hebben

Geplaatst: ma 20 jun, 2005 20:59
door Tom Duckpower
en eend heeft er weer last van...
Maar vooral bij de wat hogere snelheden zakt me meter naar het rood/grijze-grensgebied.
Bij 50 geen probleem, meter staat wat verder naar het grijze deel dan normaal.
Bij 70, meter zakt naar grijs, tot aan de rode grens. Radio aan/uit maakt geen verschil..
Wat kan het zijn?
Tijdens het rijden hoor ik geen geluiden, alleen de motor....
Geplaatst: ma 20 jun, 2005 21:07
door Frank Munneke
koolborstels???
Geplaatst: ma 20 jun, 2005 21:09
door Tom Duckpower
dynamo zat ik ook aan te denken!
rijdag even een andere erin persen...
woensdagavond kan ook wel

Geplaatst: ma 20 jun, 2005 23:12
door robin2cv
hello
wel het is niet om het een of ander maar probeer eens te voelen dat je dynamo goed vaststaat. na een andere dynamo bij mij erop te zetten laadde mijn batterij niet meer. de stelmoer stond los dus als ik in hogere toeren ging trok de v-snaar mijn dynamo naar beneden en laad dus batterij niet bij
greets robin
Geplaatst: di 21 jun, 2005 12:43
door Casonline
Ramon2cv schreef:zet de multimeter er op 14.4 volt is goed
heb het zelfde probleem als jou
komt niet uit het grijze soms wel soms niet
maar hij laat netjes met 14.4
14.4 is eigenlijk net iets teveel heb ik net gehoord.
Het is zeg maar een soort maximum waarop de accu uit eindelijk droog kookt (als je je niveau niet controleerd), ideaal is 13.8
Geplaatst: di 21 jun, 2005 12:46
door Frank Munneke
nou,
wat ik altijd begrijp en hoor is dat 14,4 perfect is
groet Frank
Geplaatst: di 21 jun, 2005 12:52
door Casonline
Dat dacht ik dus ook altijd, maar heb het eens gevraagd bij de citroen garage (gewoon uit intresse). Die vertelde mij dus dat dat eigenlijk een beetje aan de hoge kant is. Het mag eigenlijk niet boven de 14 volt komen. 13.8 is ideaal. Moet je wel wat toeren maken, anders staat er maar 12,?? op.