Parkeerrem zit vast

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
Meike
Beginner
Beginner

Parkeerrem zit vast

Bericht door Meike » ma 30 mei, 2005 22:26

Hallo,

Vanmiddag mijn eend uit 1987 op de parkeerrem gezet. Nu krijg ik de rem er niet meer af. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Alvast bedankt,
Meike

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 30 mei, 2005 22:28

knopje in duwen en met veel kracht gebruiken. Je hebt m wrs te ver naar binnen getrokken....
ook eens gehad...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 30 mei, 2005 22:49

Eerst trekken, dan knopje induwen. En als het knopje dna nog niet in wil duwen, knopje een beetje (BEETJE) uittrekken en een kwart slag draaien. Dan nog eens proberen.
Afblijven.

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Parkeerrem zit vast

Bericht door Handjes » ma 30 mei, 2005 22:53

Ik denk dat bovenstaande twee reacties het knopje mee bedoelt wordt waar je je duim ophoudt. Dat kun je inderdaad 90% graden verdraaien waardoor je die niet meer kunt induwen.

Maar wat ik denk dat er gebeurd is, is dat het palletje voorbij het laatste gaatje is geschoten. Ga maar eens met je hoofd onder het dashboard kijken. Dan zie je wel of dat palletje nog in de rails zit of er voor is geschoten.
La vie est belle.

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Casonline » di 31 mei, 2005 18:48

Ik heb het ook wel eens gehad, en oplossing wordt hier al gegeven (palletje voor de rails, gewoon hard trekken dus)

De oorzaak is dat je handrem niet strak genoeg meer staat, of dat je wel erg enthousiant aan je handrem hebt zitten sjorren :oops: . Sowiezo staat ie nadat je de handrem er nu weer vanaf hebt weer iets minder strak.
Even je handrem ietsje strakker zetten dus, ben je voorlopig weer even van het gezeur af. Niet te strak trouwens dan trap je uiteindelijk door je remmen heen, moet je ook niet hebben natuurlijk. Succes !!

Gesloten