Dak vernieuwen
-
- Beginner
- Contacteer:
Dak vernieuwen
Hallo, Ik weet zeker dat deze vraag al 100 keer hier gesteld is maar gezien dat ik hier nieuw ben
probeer ik het nog maar is:
Ik wil van het weekend een nieuw dak, binnensluiter en zonder raan verwarming, gaan plaatsen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen en of ik nog ergens op letten moet?
Marco
probeer ik het nog maar is:
Ik wil van het weekend een nieuw dak, binnensluiter en zonder raan verwarming, gaan plaatsen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen en of ik nog ergens op letten moet?
Marco
-
- Gebruiker
Achteraan beginnen.
Kleppie dr af, dak onder ruit los schroeven, t hele zwikkie omvouwen naar bovenop je auto, ff goed neerleggen dat je raam niet naar beneden stort. Vooraan losmaken. Dan omgekeerd weer terug.
Misschien dat ik nog ergens koffie zetten, opdrinken en een biertje koud leggen voor na afloop vergeten ben
Kleppie dr af, dak onder ruit los schroeven, t hele zwikkie omvouwen naar bovenop je auto, ff goed neerleggen dat je raam niet naar beneden stort. Vooraan losmaken. Dan omgekeerd weer terug.
Misschien dat ik nog ergens koffie zetten, opdrinken en een biertje koud leggen voor na afloop vergeten ben

2cv l'amour toujours
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
uhm vergeet ook de kleine schroefjes achteraan in je dak zelf niet (bovenop de eend) waar je dakvasthouders opklikken als je m helemaal open hebt gerold.
En voor het terug zetten van die 2 kleine schroefjes dwars door je nieuwe dakkie (klinkt echt erg) moet je eigenlijk ff een weekje wachten tot je dak helemaal gesettelld is op je eendje.
Succes
Greantix Spookeend
En voor het terug zetten van die 2 kleine schroefjes dwars door je nieuwe dakkie (klinkt echt erg) moet je eigenlijk ff een weekje wachten tot je dak helemaal gesettelld is op je eendje.
Succes
Greantix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Richard
- Moderator
- Contacteer:
nog een tip:
boven de achterruit zit een metalen lipje, die moet in het daarvoor bestemde gaatje in de achterste dwarsbalk van de koets vallen (misschien moet je het lipje eerst goed rechtbuigen).
let daarbij op dat je het dak niet opensnijdt, is namelijk een scherp lipje
succes
boven de achterruit zit een metalen lipje, die moet in het daarvoor bestemde gaatje in de achterste dwarsbalk van de koets vallen (misschien moet je het lipje eerst goed rechtbuigen).
let daarbij op dat je het dak niet opensnijdt, is namelijk een scherp lipje

succes
2CV6 Transat 1985
Mehari 1971
Mehari 1971
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Klopt! Dat vergeten een heleboel mensen. Hetvoorkomt dat je achterraam gaat klapperen. Wedden dat je net als ik het hele dak er op hebt zitten en tijdens dat lekkere pilsje denkt: verhip!Richard schreef:nog een tip:
let daarbij op dat je het dak niet opensnijdt, is namelijk een scherp lipje![]()
succes

Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985