Pagina 1 van 8
ok een ander idee : Turbo
Geplaatst: wo 1 jun, 2005 19:45
door robin2cv
hello
wel in mijn gedachten gang om meer pk's uit visablok te halen kwam in mij een turo!!! nu ik heb juist gehoord dat er in deuche een artikel over zulke motor staat dus we gaan dit zo rap mogelijk gaan halen!! Nu iemand hier ervaring mee ? of tips ?
greets robin
Geplaatst: wo 1 jun, 2005 20:25
door Tom Duckpower
of je geeft 450€ aan de plaatser van
deze advertentie!
Geplaatst: wo 1 jun, 2005 20:42
door robin2cv
hey
heb reeds contact met hem opgenomen. Maar ik ben zo een ambetant ventje dat alles eerst goed wil uitdokteren voor hij iets doet en wie weet als ik weet hoe het juist in zijn werk gaat schuim ik hier de schroothopen eens af. en dan is er nog die keuring he
greets robin
Geplaatst: do 2 jun, 2005 09:55
door rusty
of verhuizen naar NL, over het algemeen geen gezeik met keuren zolang het maar een 2 cil blijft!

Geplaatst: do 2 jun, 2005 10:03
door robin2cv
echt ??
en vette turbo en gs bak erop dat kan bij jullie ? dat meen je niet ?
wauw zo gewoon gewelig zijn.
turbo...
Geplaatst: do 2 jun, 2005 14:46
door etjen
Op de 'markt':
Advertentie 5809 geplaatst op Juni 01, 01:00
Geplaatst door: colomb guy uit Luik ( belgie)
geeft maar gas!
Plaats een turbo op uw 2pk of visa motor!
Ik verkoop de nodige elementen : klein turbo (van Daihatsu) + speciaal carbu met intercooler (van Renault GT5)
Prijs : 450 € de kit
Ook te bereiken op +32 497 04 03 02 , Guy
http://www.2cv.nl/markt/advertenties/58 ... site=2cvnl
Geplaatst: do 2 jun, 2005 16:39
door Punky
Geplaatst: do 2 jun, 2005 17:11
door etjen
Dat is dus hetzelfde als die buis die duckhunt (burton) nu gebruikt. Deze foto heeft hetzelfde effect
http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /31498.jpg
Ik denk dat die van burton iets beter werkt maar ook dat is weer een kopie van iets dat al jaren in francorchamp wordt gebruikt. Och ja, en waar hebben we het eigenlijk over...
Geplaatst: do 2 jun, 2005 17:42
door Spookeend
kopie van iets dat lang geleden op ami's en dyanes werd toegepast, ik moet zeggen uit ervaring, de resultaten zijn minimaal, verwacht geen wonderen.
Geplaatst: do 2 jun, 2005 18:50
door André Post
Ik lees anders een heel andere beschrijving dan de zg geforceerde lucht-
toevoer die ook op de Ami8 en de Dyane zit.
In de eerste advertentie wordt een echte turbo aangeboden,
in de tweede iets dat een "swirl" genereert.
Dat swirl heb ik mijn bedenkingen over.
Het klinkt mij het zelfde in de oren als het systeem wat de Dyson stofzuigers
gebruiken om het stof uit de luchtstroom te halen.
In de Airbus worden luchtfilters met een soortgelijk systeem gebruikt.
Geplaatst: do 2 jun, 2005 22:32
door robin2cv
hallo
ik zou voor een echt turbo gaan.
kijk op
www.sillycvs.co.uk
in deuche van deze maand staat artikel odit voor 1000 euro t edoen. kga het volgende week halen
greets robin
Geplaatst: do 2 jun, 2005 22:51
door deusjefoo
Maar is het eigenlijk wel goed voor je chassic? Lijkt me niet echt goed als je er ineens een 50 pk uit je eend trekt.
Geplaatst: vr 3 jun, 2005 16:03
door robin2cv
wel ik denk dat het chassis wel bestand is tegen deze krachten. ( ik hoop het meer eigenlijk) maar dat zien we dan wel weer. Nu eerst zoveel mogelijk info verzamelen over turbo op eend. en dan kijken dat het haalbaar is.
greets robin
Geplaatst: vr 3 jun, 2005 21:40
door André Post
Ik denk dat de meeste kracht op het chassis komt bij hard remmen.
Het lijkt me wel eens leuk om zoveel vermogen in je motortje te hebben
dat de acceleratie net zo groot is als de decelleratie.
Geplaatst: vr 3 jun, 2005 23:20
door Spookeend
Ik denk dat de meeste kracht op het volledige chassies komt te staan bij "relatief" wat steviger bochten werk. Bij stevig remmen kan het rechte "ladder" chassies het makkelijker aan de bij de torsie die je krijgt als alles rechtdoor wil maar de voorkant aan de traverse bouten van de vooras aan het rukken is. Maar goed, de remmen zijn (gelukkig) bij een eendachtige (schijven, uit ervaring net lekkerder dan trommels) beter ontwikkeld dan het op trekkend vermogen van de eend.
Greatnix Spookeend