Dashboardverlichting
Dashboardverlichting
2 vraagjes:
Bij de eend die ik aan het renoveren ben gaat het dashboardlampje achter de snelheidsmeter direkt aan na het starten, ook als de lichten niet aan staan. Is dit normaal voor een eend?
vraag 2: de kilometerteller wordt slechts weinig verlicht door dit lampje in de donker. Enige remedie voor een betere afleesbaarheid 's nachts?
Daniel
Bij de eend die ik aan het renoveren ben gaat het dashboardlampje achter de snelheidsmeter direkt aan na het starten, ook als de lichten niet aan staan. Is dit normaal voor een eend?
vraag 2: de kilometerteller wordt slechts weinig verlicht door dit lampje in de donker. Enige remedie voor een betere afleesbaarheid 's nachts?
Daniel
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
En je gaat binnenkort niet nog een keer je dashbord loshalen?Punky schreef:Helaas zo niet meer, maar een iets zwaardere dus als de 4 Watt. En ik rijd er nu al een jaartje mee zonder problemen.Hanzzl schreef:Weet je nog wat voor een sterkte dat lampje heeft?
Laatst gewijzigd door Hanzzl69 op ma 13 jun, 2005 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
12 volt 4 watt.
wat er vaak gebeurde, ook in mijn eend, was dat er voor sommige een lampjes een andere in was gekomen. Bv van Dimlicht indicatie lampje. Dat zit een plastic hulsje en als je dus lang met je licht aan rijdt, kan de boel gaan smeulen (was bij mij dus zo) en dus zat er daar een 24 volt 4 watt lampje in.
Maar, in je dash, zou ik ook niet meer als 12 volt 4 watt plaatsen, en dan gewoon ff een beetje schoonmaken met lucht. Het kan echt wel kapot als je er een hoger wattage in draait.
Greatnix Spookeend
wat er vaak gebeurde, ook in mijn eend, was dat er voor sommige een lampjes een andere in was gekomen. Bv van Dimlicht indicatie lampje. Dat zit een plastic hulsje en als je dus lang met je licht aan rijdt, kan de boel gaan smeulen (was bij mij dus zo) en dus zat er daar een 24 volt 4 watt lampje in.
Maar, in je dash, zou ik ook niet meer als 12 volt 4 watt plaatsen, en dan gewoon ff een beetje schoonmaken met lucht. Het kan echt wel kapot als je er een hoger wattage in draait.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user