Hi,
Ik heb een versnellingsbak 1ste model met centrifugaalkoppeling (18pk motor) welke ik graag zou gebruiken met een motor van hetzelfde tijdperk (26 pk azam) doch met normale koppeling. (De versnellingsbak van de 26pk motor past niet in mijn '64 door te lange cardanassen)
Enkel de vertanding van de koppelingsplaat lijkt verschiilend te zijn, doch ik kan de oude koppelingsplaat van de 18pk motor gebruiken op de 26 pk motor.
Mits het verwijderen van de moer en de centrifugaalplaat heeft de uitgaande as van de bak ook dezelfde lengte.
Iemand ervaringen? Moet ik problemen voorzien?
Gr,
Daniel
Versnellingsbak met centrifugaalkoppeling aanpassen.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Koppeling met cetrifugaalkoppeling
Als Bullit gelijk zou hebben dan zou Citoën nooit losse krukassen en losse vliegwielen
verkopen maar alleen complete sets en dat is niet het gval,dus vergeten.Maar als ik me
goed herrinner dan zitten er bij de centifugaalkoppeling extra ringen tussen de motor
en de bak.Let daar eens op.als dit zo is dan moet je dus de tapeinden +ringen mee
vervangen.Ik vind het echt de moeite waard want die centrifugaalkoppeling rijdt zalig
zeker in dit moderne fileverkeer.
verkopen maar alleen complete sets en dat is niet het gval,dus vergeten.Maar als ik me
goed herrinner dan zitten er bij de centifugaalkoppeling extra ringen tussen de motor
en de bak.Let daar eens op.als dit zo is dan moet je dus de tapeinden +ringen mee
vervangen.Ik vind het echt de moeite waard want die centrifugaalkoppeling rijdt zalig
zeker in dit moderne fileverkeer.
Zou kloppen.
Als ik de motor en de versnellingsbak monteer krijg ik een verschil van 16 mm dat de versnellingsbak van de motor blijft op de draadpennen. Ik ga voorlopige vulringen maken met moeren M10 die ik uitboor op 10mm (=diameter pen). Indien ik de oorspronkellijke vulringen niet vind laat ik nadien buisjes draaien op een draaibank.
Gr,
Daniel
Als ik de motor en de versnellingsbak monteer krijg ik een verschil van 16 mm dat de versnellingsbak van de motor blijft op de draadpennen. Ik ga voorlopige vulringen maken met moeren M10 die ik uitboor op 10mm (=diameter pen). Indien ik de oorspronkellijke vulringen niet vind laat ik nadien buisjes draaien op een draaibank.
Gr,
Daniel