dak-perikelen

Alles in, over, rond en op de koets.
Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

dak-perikelen

Bericht door Dwars » zo 3 jul, 2005 10:10

nondeju; me 2e dakkie (gebruikt) heeft sinds vanmorgen ook een mooie scheur van 20 cm. :( voorlopig ff dichtgeplakt met "duck-tape" (toepasselijk he?)

nou kan ik wel naar de eerst beste eendeonderdelenboer en voor 150,- pleuro's een nieuw kopen. :? maar nou vroeg ik me af; is dat dak niet te repareren of over te trekken????? moet toch mogelijk zijn.........

zag ook een hardtop oid op internet voor 400 pleuro, iemand ervaring :?:

kwaliteit van ut dakplastic zeg maar, valt me wel vies tegen trouwens. Nieuw dakkie hoe lang houdt dat????????? (ben er altijd heel zuinig op btw, zeg maar voorzichtig :mrgreen:

dus dak ideetje :?:

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 3 jul, 2005 10:15

mijn dak zit er al 2 jaar op, op dat van mn eigen eend. Origineel Citroen, zijn alleen de elastieken aan de zijkant van los.
Eend van pa zit er ? op. Hiervaan is de omgerande naad los, waar het elastiek inzit. Niet over de volle lengte gelukkig!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 3 jul, 2005 10:46

als je een dakkie in de zomer regelmatig opendoet, oprolt enz en hij staat als het dakkie dicht is veel in de zon te bakken, dan gaat het volgens mij hooguit een jaar of 5 / 6 mee. Ik heb meestal rond de 4 jaar wel zoiets, er moet maar weer eens een nieuwe op. Ik heb echter ook wel eens met 2 "race" strepen op het dak rond gereden. Scheuren in het dak aan beide zijden, dus afgeplakt met ducktape. Omdat 2 van die stukkies er een beetje lam uitzagen heb ik get over de gehele lengte geplakt. Het is op zich best een goede oplossing, maar plak eerst vanuit de binnen kant, en dan overlappend over de buitenkant, dan is het zeker waterdicht.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » zo 3 jul, 2005 11:09

Ik heb mijn EEND nu ong. 3 jaar en toen ik hem kocht was ut dakkie hoog uit 2 jaar oud. Maar nu begint deze te schuren bij de voor stuiting. als ik hem dicht doe dan lijkt ut of ut dakje net iets te smal is!!! dus word dat ijzeren dingetje die aan de elastieken zit bevestigt naar buiten geduwd en scheurt mijn daskkie door!! is een beetje jammer maar ook vroeg vind ik!!

ook begint mijn dakje enorm te verkleuren!
hij is groen maar nu bij de achter ruit word hij veel lichter!!!
Weet iemand hoe je dit moet tegen gaan?

Over die hard top!: Zoiets zou ik denk ik wel doen als ik in de winter veel zou rijden!!! maar anders??
2cv Vert Bambou '79

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 3 jul, 2005 11:40

dakjes kunnen veel langer mee gaan... op mijn dyane (witte) zat een dakje waar de originele citroen-datumstempel nog op stond: 12 mei 1971 !!!! daar zat dus het originele dakje nog op (was ook wel slecht, maar lekvrij!
Verbruik: Afbeelding

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dwars » zo 3 jul, 2005 13:02

ik heb nog een stuk leer liggen (van een motorzadel) dat ik er mbv flexibelblijvende superlijmkitdinges vanmiddag ga opplakken; ff uitstel van execùtie :? hoop ik...

@ modjes; ik zit op div. forums en dit is het enige forum waar ik niet vooraf hoef in te loggen om iets te plaatsen; uiteraard een keuze en het maakt het toegankelijker. zou voor mij althans wel een uitkomst zijn (om eerst in te loggen voordat je iets kunt plaatsen); ik vergeet hiero nogal eens om in te loggen. :oops: sorry

kiek mer wa ......... :wink:

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » zo 3 jul, 2005 16:48

Ik heb mijn eende dak 2 dehands gekocht op de A-markt, en dat zit er nu
4 1/2 jaar op nog steeds zonder scheuren.
Als het stuk gaat ga ik waarschijnlijk zelf proberen een dak samen te stellen
uit de resten van het oude dak (raam ,voorbalk enzo) en het zelfde dak materiaal
als ik op de Mehari gebruikt heb, gewoon te koop bij de zeimakerijen.
Dat zit er nu 7 jaar op.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dwars » zo 3 jul, 2005 19:33

is inderdaad een goede optie :wink: ik heb het "ouwe" rode dak hier ook nog liggen. op zich kan het toch niet zo lastig zijn. of???.............

Wellicht binnenkort eens "ontleden" en dan bijv. zeil wat ze aan vrachtwagens gebruiken halen en gewoon proberen zelf te knutselen...

en als het lukt begin ik een eigen zaak in 2cv daken; korting voor forumleden :clown:

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dwars » zo 3 jul, 2005 20:17

vind net een zwart "linnen dak" voor 179,- pleuro bij; technique digital
iemand ervaring met deze gasten........
:? :?:
kijk eens op; :wink:
http://www.iddstechnique.nl/

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dennis-Caro » zo 3 jul, 2005 21:56

Op marktplaats.nl staat een nieuw zwart dak te koop voor 159 euro. En dan kun je misschien n og een beetje afdingen :-) Heeft nog achterruitverwarming ook!

Hier de link:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... n&ID=33228

Richard
Moderator
Contacteer:

Bericht door Richard » ma 4 jul, 2005 00:15

Dwars schreef:@ modjes; ik zit op div. forums en dit is het enige forum waar ik niet vooraf hoef in te loggen om iets te plaatsen; uiteraard een keuze en het maakt het toegankelijker. zou voor mij althans wel een uitkomst zijn (om eerst in te loggen voordat je iets kunt plaatsen); ik vergeet hiero nogal eens om in te loggen. :oops: sorry
@Dwars als je bij het inlogscherm "automatisch inloggen" aanvinkt, ben je in het vervolg altijd ingelogd als je het 2cv.nl-forum bezoekt. De keuze om niet verplicht hoeven aanmelden is inderdaad om het forum zo toegankelijk mogelijk te houden.

Ik heb 2 maanden geleden ook een nieuw dakje aangeschaft, eerst nog geprobeerd om van 2 oude dakjes 1 goede te maken maar het was zo'n roest- en scheurboel dat ik toch maar voor 142 euri een vers (imitatie)dakje erop heb gezet.
2CV6 Transat 1985
Mehari 1971

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » ma 4 jul, 2005 07:44

Nadeel van mijn immitatiedakje vind ik dat de klemmetjes aan de zijkant niet perfect op de juiste plek zitten waardoor het dak half open niet genoeg op spanning staat en boven de 50 heel hard gaat klapperen.

groet frank

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dwars » ma 4 jul, 2005 19:28

ik heb het ouwe dak eens goed bekeken; zo lastig kan dat toch niet zijn :? of
iig ga ik ook eens contact opnemen met ouwe kennis (die cabriodaken restaureert) wellicht voor hetzelfde geld een dakkie van betere (stoffen) kwaliteit, want dat zeil is net helemaal nix imo :wink:

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » ma 4 jul, 2005 19:44

Een dakje gaat normaal gesproken meen ik zon 5 jaar mee. Over verkleuren gesproken zie: http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=1920

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 5 jul, 2005 08:43

Ik heb pas gehoord dat er 2 soorten daken op de markt zijn. De ene is een opgeknapt dak meen ik en deze scheuren nogal snel (zien er uit als nieuw). En de andere is een compleet opnieuw opgebouwd dak. Deze gaan dus langer mee. Beide daken worden als nieuw verkocht.

Hoe het precies zit weet ik niet, maar dit heb ik laatst ergens opgevangen. Iemand bekend met dit verhaal. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie