kabelboom intapen

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Gesloten
Elmer

kabelboom intapen

Bericht door Elmer » ma 10 mar, 2003 01:21

Ik moet mijn kabelboom opnieuw intapen (de ouwe tape heb ik er vanaf gescheurd) maar dat kost een hoop tape + tijd. Nu had ik een ideetje: snij een waterslang open in de lengte en 'prop' daar de kabels in. Voordeel: ik kan makkelijk bij m'n kabels als het moet + het kost amper tape + het scheelt een hoop werk. Wie is het er mee eens (of juist niet) dat dit een goed idee is ?

Nog een vraag: op het dashboard (het gedeelte waar ook de kilometerteller + benzinemeter in zit) van mijn Special uit '87 ziten een aantal lampjes. Welk lampje is waar voor ? De bedrading liep doorelkaar en ik heb geen enkele documentatie ...

Het is btw een klein dashboard, niet een grote (het zal me niets verbazen als er eigenlijk een heel ander dashboard op hoort aangezien alles al 85 keer is vervangen en opgelapt)

Bjorn

Bericht door Bjorn » ma 10 mar, 2003 01:21

voor het inwikkelen van je kabelboom kun je het beste krimpkousen nemen. Maar die zul je we niet overal overheenkrijgen ivm stekkers en aftakkingen e.d. Tja, en een opengesneden tuinslag lijkt me ook niet optimaal en netjes..... En die moet je dan ook weer dichtmaken over de hele lengte. En ja, wat kosten nu een paar rolletjes tape?
En over je dashboard: als het een special is hoort er een klein dashboard op te zitten. Een club heeft zo'n grote. De lampjes zijn voor: remvloeistof en oliedruk (allebei rood) grootlicht (blauw) knipperlicht (groen) mistlicht (oranje) van die laatste weet ik zo niet of die ook op een special zit.

Punky

Bericht door Punky » ma 10 mar, 2003 01:22

Ik heb een 87er special, en de mijne heeft ook een schakelaar voor een mistlamp met idd een oranje lampje. Ik heb verder geen kabels of mistlicht erop zitten. ik denk dus dat dit standaard was???

Elmer

Bericht door Elmer » ma 10 mar, 2003 01:22

Waarom is een tuinslang niet optimaal dan ? Is het vanwege vuil ofzo ? Het is ook niet de bedoeling die hele slang in te tapen, alleen de naad die open is (een stuk tape er in de lengte op dus). Of het netjes staat boeit me eerlijk gezegd niet zo, zolang het maar handig is.

Bedankt iig voor de info over het dashboard, ik kom zo al weer een stuk verder

Bart

Bericht door Bart » ma 10 mar, 2003 01:23

Hoi,
Ik heb een '87er club die heeft wel een oranje lampje, hier lopen geen draden naar toe en ik heb ook geen mist lampen, verder zit er bij mij ook nog een rood lampje bij wat gaat knipperen als ik de gevaren lichten (vier knipperlichten) inschakel. Dit lampje komt echter in heel het instructieboekje niet, hoort dit wel in '87er club??
Greets Bart, tis niet heel belangrijk dat lampjes gedoe maar welgrappig om te weten...

Bjorn

Bericht door Bjorn » ma 10 mar, 2003 01:23

nee, geen enkele eend was standaard uitgerust met alarmlichten. De laatste zijn daar wel op voorbereid. Die heeft iemand er bij jou dus later ingemaakt.

vandepoll
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 apr, 2003 10:11
Locatie: Moulinet

Bericht door vandepoll » zo 4 mei, 2003 22:20

Bij mijn 2CV special van 1985 tref ik aan: drie schakelaars: alarm, LHM controle en ruitenwisser. Pompje ruitensproeier en drie rode controle lampjes. Verder drie afgeplugde ronde gaten en één rechthoekige, ook voorzien van een origineel blindplaatje. Controlelampjes zijn denk ik voor alarmlicht, LHM vloeistofpeil en oliedruk.
Weet het niet zeker, eend net in mijn bezit en direkt gaan slopen i.v.m. restauratie.
Lex.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Kabelboom.

Bericht door Gerard2cv » ma 5 mei, 2003 10:10

Als je de eend gaat slopen voor restauratie,raad ik je aan om de kabel-
stekkers waarvan je niet zeker ben om ze misschien wel over een half jaar weer terug
moet gaan zetten te merken en wel zo: Neem schilderstape(dat papieren waar ze bv.
ramen mee afplakken) schrijf daar voor je het afscheurt)op waar het draadje thuis hoort.
PLakt het erom heen en scheurt het van de rol enz.Veel draadjes hebben een gekleurd
kousje en de plaats waar ze op moeten zit dan een verfstipje van de zelfde kleur.
Citroën werkt niet met gekleurde daden,maar met gekleurde aansluitkousjes.Veel succes

Gesloten