knipperenz. werkt niet meer.

Gesloten
san
Beginner
Beginner

knipperenz. werkt niet meer.

Bericht door san » za 30 jul, 2005 18:50

Als de auto op het contact staat dan doen de ruitenwissers, de knipperlichten beide en de benzinemeter het niet meer. De lampen claxon alarmlichten doen het gewoon. Ook als het contact niet aan is. :shock: Alle zekeringen nagekeken en zijn nog goed. Ik heb het dashboard losgemaakt maar alle stekkertjes zitten nog vast bovendien lijkt het geen probleem te zijn met de aarde, wat kan dit zijn :?: :?: :?:
Ik hoop dat niet iedereen in Schotland zit en iemand mij kan helpen.
Gr, San. :!:

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 30 jul, 2005 18:55

Ik denk dat iets ergens kortsluiting maakt en flink ook. Mijn tip: als je Eend stil staat even de polen van je accu losmaken. Pas weer ansluiten als je ZEKER weet dat het prtobleem is opgelost.
Afblijven.

san
Beginner
Beginner

Bericht door san » za 30 jul, 2005 20:33

Maar hoe kan ik vinden wat dan de kortsluiting maakt? Door alles door te meten?
GR!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 30 jul, 2005 20:44

Ja, 'even' (ahum) meten.
Afblijven.

Gast

Bericht door Gast » za 30 jul, 2005 22:15

MMM dus flinke klus dashboard los enz enz. waar is het meest voor de hand liggende om te zoeken... of kan het ALLES zijn... ik had het idee dat na de regebuien van afgelopen dagen misschien door de vochtigheid iets mis is met de kabels (ben ook maar een vrouw ;) ) of kan dit er niks mee te maken hebben... de eend lekt behoorlijk wordt ook op onverklaarbare wijze veroorzaakt bij het raam dus dat ook gaan dichten :S
San!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 30 jul, 2005 22:32

Door welk ram lekt je Eend ? Er zitten er 8 in ;)

Maar ik heb geen idee waar je het zoeken moet. Begin vanaf de punten waar iets het niet meer doet en ga van daar uit verder.
Afblijven.

Elsjo
Beginner
Beginner

Bericht door Elsjo » za 30 jul, 2005 23:09

heb je een spanningzoeker? Als je het schema bekijkt (onder alledag), zie je dat de delen van je auto die het niet meer doen allemaal op dezelfde zekering zitten (nr. 2). Kijk met behulp van je spanningzoeker of je spanning op zekering 2 hebt staan (beide kanten van de zekering controleren). Als je dat hebt, volg je de draden komend vanaf die zekering en controleer je of op de draden spanning staat, net zover tot je de onderbreking hebt gevonden.
ps. stop er voor de zekerheid eerst even een andere zekering in, een klein beetje corrosie op de zekering kan al veroorzaken dat er een onderbreking is.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 30 jul, 2005 23:17

Alternatief is wat aluminiumfolie ofzo om de zekering wikkelen. Of (en dat is veel beter!) even de zekering met fijn schuurpapier opschuren alsmede de klemmen waar die in zit.
Afblijven.

sharanneke
Beginner
Beginner

oliedruklampje ?

Bericht door sharanneke » vr 5 aug, 2005 19:49

Heb je het probleem al gelocaliseerd ?

Als het aan zekering 2 ligt of aan de fusebox, zal het olidruklampje het ook niet doen. FF chekku

san
Beginner
Beginner

Bericht door san » zo 14 aug, 2005 19:35

het probleem is gevonden, idd de zekering! Op een of andere manier lijkt het of hij lostrilt :S
Verder lekt hij bij de voorruit.... waarschijnlijk is het rubber iets vervorm ofzo!

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 14 aug, 2005 20:03

san schreef: Verder lekt hij bij de voorruit.... waarschijnlijk is het rubber iets vervorm ofzo!
mogenlijk:
- roest onder het rubber
- slecht afdichtende ventilatie klep
- uitgeslagen ruitenwisserasjes
Ik ga voor optie 3!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

san
Beginner
Beginner

Bericht door san » ma 15 aug, 2005 09:21

Ik kan daarvoor toch het beste twee grolsch beugels leeg drinken he ;) Zonder problemen!
Ik ga de raamstijl ook nog maar eens nalopen op roest plekjes!

Gesloten