Model overzicht

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
robercoppejans

Model overzicht

Bericht door robercoppejans » do 4 aug, 2005 09:38

Wie kan me vertellen waar ik een overzicht kan vinden van alle 2 cv modellen die gemaakt zijn, en dan heb ik het vooral over de koetsmodellen.

Ik wil nl weten (o.a) in welke periode de grill met 3 dwarsbalken (die naar buiten steken) op de eend is gekomen en wanneer die weer verdwenen is..

Ik vraag me wel vaker af hoe ik op het eerste gezicht kan zien uit welke periode de eend komt en of potentiele verkopers de boel niet zitten te flessen.

Zo zag ik laatst iemand adverteren met originele ribbelkap uit 1970 (niet hier!) en leek me dat vrij onbetrouwbaar.

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dennis-Caro » do 4 aug, 2005 09:50

Hoi!

Kijk eens op deze site onder "historie. Hier vind je een overzicht per carrosserievorm.

Groeten,

Dennis
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013

Gast

Bericht door Gast » do 4 aug, 2005 11:41

Die heb ik al bekeken en die is idd best verhelderend, maar daar vind ik niks over de grill typen die op de 2 cv zijn geplaatst..of kijk ik verkeerd?

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dennis-Caro » do 4 aug, 2005 12:37

Ik heb in dit overzicht het volgende gevonden:

"1965...............September: Koets: sommige modellen krijgen een extra ruitje aan de achterkant. Gril: de gril uit 1 stuk wordt vervangen door een exemplaar van 3 horizontale balken, met de chevrons gemonteerd op de motorkap............"

en

"1974...........September: Koets: vierkante koplampen, plastic gril met chromen rand en chevrons daarin, .........."

Er staat alleen niet van ieder type een foto bij. Ik ben dat wel ergens tegengekomen maar weet even niet meer waar. Als ik het nog tegenkom, zal ik hier weer een berichtje plaatsen.

Groeten, Dennis
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001

robercoppejans

Bericht door robercoppejans » do 4 aug, 2005 16:28

Ja ik heb het idd ook gelezen..

Er staat idd te lezen dat die grill met 3 dwarsbalken in 1965 in productie is genomen. Er staat alleen niet dat ie met de komst van de plastic grill helemaal verdwenen is.

Ik ben nl een eend tegen gekomen die uit 1986 zegt te zijn met die 3 dwarsbalken. Mijn gevoel zegt dat dat niet klopt, maar ik wil het gewoon zeker weten.

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dennis-Caro » do 4 aug, 2005 16:37

Die grill is met de komst van de plastic grill verdwenen. In 1986 is het zeker niet af-fabriek zo geleverd maar aangezien alle soorten grilletjes gewoon nog te koop zijn is het redelijk makkelijk te vervangen en zegt dat dus eigenlijk niets over de staat/kwaliteit van de eend. Het is alleen niet origineel.
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » do 4 aug, 2005 17:18

die plastic grillen breken nogal snel en wat deed je vroeger dan, dan ging je naar de sloop waar alleen de 3 balken grillen nog heel waren, haalde je die eraf, op je eend en dan was je voor 5-10 gulden weer gesteld.
Dus de grille zegt niks over het bouwjaar van de auto, daarvoor is ie te gemakkelijk te verangen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie