Heb ik weer (Bstijl krom)

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Heb ik weer (Bstijl krom)

Bericht door Punky » di 23 aug, 2005 22:07

Heb ik weer, rij ik ff op een avondje naar een winkel een paar dorpen verderop. Rij ik met 80km per uur over een of ander ik denk rubberen blok. Dit blok vliegt vervolgens met een vaartje langs de koets af en zorgt zondoende voor de nodige kabaal. Dus ik denk daar gaat een van mijn spatborden. Na gestopt te zijn en een inspectie gedaan te hebben, blijken de spatborden nog goed, maar is de B-stijl aan de onderzijde geraakt. Op het oog niet zo heel veel schade, maar het gevolg is dat mijn achterdeur niet meer open kan. Een heel klein stukje is nog net haalbaar en mijn voorportier klemt ineens wat meer in de slotvanger en heeft onderaan schade. De dorpel lijkt nog heel, alleen de afwerkstrip is gedeukt. Op zich nog niet zo'n ramp dus.

Thuis gekomen nog een keer gekeken. Breekt vervolgens bij het openen van de scharnieren de onderste las kapot. Maar de deur gaat nu een stuk beter open. Kan alleen niet gelift worden. Hij draait nu aan de bovenzijde op het scharnier aan de onderzijde buigt het staal wat waardoor hij nu dus wel open kan. Maar de onderkant is der mate verfrommeld dat er wel iets aan gedaan moet worden.

Dus thuis maar in de verzekeringspapieren (CCNL) gedoken. Hij is Allrisk verzekerd, dus mogelijk valt de fin. kostenpost mee. Maar geen verhaal over losvliegend puin op de weg. Wel aanslagen, natuurrampen ed. Morgen maar eens bellen dus. Mijn eigen risico is 140,- zag ik. Ik vraag me alleen af of er een simpele oplossing is om dit te maken. De deur en sierstrip van de dorpel zullen geen probleem zijn. Het scharnierstuk op de achterdeur lijkt me ook nog wel over te zetten van een andere deur ofzo, alleen die B-stijl. Deze zijn niet eens los te koop en half vervangen lijkt me ook onmogelijk. Heeft iemand hier ervaring mee???

Alles rijd nog wel en de wielophanging heeft ook geen schade. Ik hoor niks extra's. het kapotte voorwiellager aan de linkerzijde dan (maar die wordt vrijdag vervangen), maar rechts gaat alles goed. Verder spoort alles ook nog goed, dus daar heb ik geluk denk ik. Ook de band lijkt nog heel. Het blok was ook wat schuin dus dat heeft gefungeerd als schans denk ik.

Wat is wijsheid in deze situatie? :roll:

P.S.: Alles rijdt nog wel en de deur kan open al is het niet op de originele manier. Dus Grenstreffen enzo gaan wel gewoon door. Op het oog lijkt de schade wel mee te vallen, al had ik liever een opgefrommeld achterspatbord gehad ofzo. Die zijn zo te vervangen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joost2cv » di 23 aug, 2005 22:19

Grenstreffen staat nog steeds op de agenda. Op mijn eend zojuist de nieuwe cilinderkoppen gemonteerd, morgen proefrijden en dan weet ik of het weekend doorgaat.

Met jouw beschijving van de schade kan ik er wel wat bij voorstellen. Mocht ik er komend weekend zijn dan kom ik wel even kijken.

Groeten Joost

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 aug, 2005 22:29

Is goed. Misschien dat je me op weg kunt helpen. Je weet welke eend he. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Malle Babbe
Moderator
Contacteer:

Bericht door Malle Babbe » di 23 aug, 2005 23:14

Jee!!!

Dat is mooi balen!
:(
Malle Babbe

Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
;)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 aug, 2005 23:16

Als iemand trouwens een achterdeur heeft die helemaal is doorgerot ofzo en hem bij het oud ijzer gooit. Ik heb wel interesse. Ik heb alleen het scharniergedeelte nodig om over te zetten op mijn huidige grijze deur. Deze is verder namelijk nog goed, behalve het scharnierstuk dan onderaan.
PuNk RoCK LosEr

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 23 aug, 2005 23:17

kopeuh!!

samen dan, per set!

denkik!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 aug, 2005 23:19

Ik heb alleen 1 rotte deur nodig met wel een goed scharnier. Eentje uit de oudijzerbak dus.

Ik haal dan dat scharnier eraf en knikker de rest zelf bij het oud ijzer.
PuNk RoCK LosEr

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 23 aug, 2005 23:24

mijn achterdeuren roesten beide onder het raamrubber..
scharnieren zijn hard.
2003 Audi A2 1.4i

Malle Babbe
Moderator
Contacteer:

Bericht door Malle Babbe » di 23 aug, 2005 23:28

En jij gebruikt ze niet meer?
Malle Babbe

Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
;)

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 23 aug, 2005 23:36

Hei Dolluf, das muf ja! Is de rechtmatige eigenaar van dat rubber blok nog te traceren? (dikke schadeclaim!)
Ik heb nog een stockje rommel op de zolder van de garage van mijn ouders liggen, die zullen blij zijn als er weer eens een deurtje verdwijnt. Kunnen ze langzamerhand hun zolder meter voor meter terugclaimen. Daar liggen ook nog wat achterdeurtjes bij, ik kom daar volgende week wel denk'k. Links of rechts? (maakt dat trouwens uit als je alleen het scharnier nodig hebt?)
Xieje vrijdag!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 24 aug, 2005 00:07

Ben net ff terug geweest en heb dat blok niet meer kunnen vinden helaas. Wat het nu precies was en of het wel of geen rubber is geweest weet ik dus niet zeker.

Maakt denk ik niet veel uit. Die scharnieren zien er hetzelfde uit als een motorkapscharnier zeg maar.

Als je toevallig een grijze deur hebt die bruikbaar is, ben ik ook al blij. Het is voor de bijrijderskant. Een goede grijze voordeur (zelfde zijde) heb ik sowieso nodig. Maar heeft geen haast, deze vervult zijn functie nog, al is het met een deukje. Moet hem morgen alleen ff weer goed hangen. Zodat hij beter in het slot valt.

Ik smeer morgen de zooi ff in de owatrol olie. Zodat hij niet al te veel roest de komende week. Owatrol is er ook handig weer af te halen. Dus dat is handig. :wink:
PuNk RoCK LosEr

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » wo 24 aug, 2005 06:53

Punky schreef:Als iemand trouwens een achterdeur heeft die helemaal is doorgerot ofzo en hem bij het oud ijzer gooit. Ik heb wel interesse. Ik heb alleen het scharniergedeelte nodig om over te zetten op mijn huidige grijze deur. Deze is verder namelijk nog goed, behalve het scharnierstuk dan onderaan.
je bent een week te laat! heb net een deur die was gebogen was aan de kant van het slot op containerpark gekieperd
vroem vroem

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dwars » wo 24 aug, 2005 07:47

da's nie zo mooi :? suc6 met het "verwerkingsproces" :wink: alles komt goed :D

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 24 aug, 2005 09:19

Malle Babbe schreef:En jij gebruikt ze niet meer?
achterdeuren? nee, niet meer nodig...

2 deurs eend 8)
2003 Audi A2 1.4i

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 24 aug, 2005 10:12

da's klote Punky! ik heb nog 2 deuren in de aanbieding, heb nog een stukje over van m'n project, mag je zo komen halen, ik hoor 't wel

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie