Sportstuur bevestigen
-
- Gebruiker
Sportstuur bevestigen
Ik heb een sportstuur maar deze heeft 6 bevestigingsgaten,terwijl de stuurstang van mijn 2cv maar drie bouten heeft die bovendien niet passen.Kan ik daar een soort van verloopstuk voor kopen of zelf een maken uit een staalplaatje of zo??
Tnx
Tnx
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
is het niet mogelijk van een rond staalplaatje van dezelfde diameter als de kleine cirkel op het stuur met aan de buitenkant die zes gaten en aan de binnenkant de drie zodat ik een soort van verllopstuk maak zonder mijn stuur te beschadigen,want ik heb namelijk een bevriende smid die ddat met plezier zou willen maken.Ik vraag het namelijk omdat ik bang ben dat hij daardoor afgekeurd zou worden
-
- Heavy user
Eh, als het om keuren gaat kan je beter naar www.infopolitie.nl gaan. Maar ik vermoed dat ze er niet moeilijk over gaan doen.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb zelf bij mijn sportstuur een adapter gekocht, maar deze is ook zelf te maken.
Het is een aluminium (of ander soort metaal) schijf die je gebruikt als verloopstuk. Ik kan er helaas nu geen foto van plaatsen, omdat ik die nog steeds niet gemaakt heb en de eend nu niet thuis is.
Ik weet niet wat het voor stuur is, maar Sommige kitcardealers hebben deze adapters op voorraad. Maar dan moeten de gaten wel overeen komen. Zelf maken is als je een beetje handig bent ook mogelijk.
En voor de APK/RDW hoeft het alleen deugdelijk vast te zitten en dat zit de mijne wel hoor. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het is een aluminium (of ander soort metaal) schijf die je gebruikt als verloopstuk. Ik kan er helaas nu geen foto van plaatsen, omdat ik die nog steeds niet gemaakt heb en de eend nu niet thuis is.
Ik weet niet wat het voor stuur is, maar Sommige kitcardealers hebben deze adapters op voorraad. Maar dan moeten de gaten wel overeen komen. Zelf maken is als je een beetje handig bent ook mogelijk.
En voor de APK/RDW hoeft het alleen deugdelijk vast te zitten en dat zit de mijne wel hoor. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik weet niet waarom bij Motor.... Maar gewoon rond plaatje alu of staal. Gaatjes van je oude stuur boren en gaatjes van je nieuwe stuur boren. Boutjes moertjes erdoor en klaar...
Meer info op http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2132
Meer info op http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2132
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
let wel ff op dat je niet een te dun plaatje neemt om die adapter te maken. Je bent het je misschien niet bewust, maar er komt best wel kracht op zo'n stuurtje te staan als je met 80 een klaverblaadje aan het nemen bent.
Het is wel vrij eenvoudig zelf te doen hoor. Zorg wel dat je alles goed bekijkt zodat straks niet je stuur off center zit. Je zult de eerste niet zijn die opeens met zijn vingers klemzit waar ie vroeger gewoon langskon, lol
Greatnx Een Verbouwende Spookeend (huis, niet eend)
Het is wel vrij eenvoudig zelf te doen hoor. Zorg wel dat je alles goed bekijkt zodat straks niet je stuur off center zit. Je zult de eerste niet zijn die opeens met zijn vingers klemzit waar ie vroeger gewoon langskon, lol
Greatnx Een Verbouwende Spookeend (huis, niet eend)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed