hoe je instrumentenbord uitbreiden

Gesloten
2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

hoe je instrumentenbord uitbreiden

Bericht door 2cv6spécial » ma 29 aug, 2005 22:32

Yoo ik vroeg mij af hoe je in godsnaam een toerenteller,een temeratuurmeter,een voltmeter,en alle andre soort meters aansluit? Zitten er daar standaard mogelijkheden op het blok om bv de toerentellen aan te sluiten??? :?:
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 29 aug, 2005 23:46

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » di 30 aug, 2005 16:13

jaja,hoe ik het op het dashboard schik is geen probleem,hoe sluit je de boel aan op de motor?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » di 30 aug, 2005 20:13

2cv6spécial schreef:jaja,hoe ik het op het dashboard schik is geen probleem,hoe sluit je de boel aan op de motor?
Ligt er helemaal aan wat voor soort/merk meters je gebruikt. Bij de meeste meters wordt een instructie meegeleverd, anders met wat technisch inzicht en creatieviteit kom je er wel uit

AcaMarcel
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door AcaMarcel » di 30 aug, 2005 20:15

Yo,
Volt/spannings + ampere meter staan dus goed omschreven in de link. Blijft een beetje ' prullen' , want er zitten geen standaard aansluitmogelijkheden gemonteerd. Zo ook voor de temperatuur meting. Ik heb zelf een temp. meter ingebouwd en de sensor IN de kachel-pot (warmte-wisselaar) gemonteerd; gewoon gat geboord, sensor erin gepropt, draadje naar de meter binnen, spanning erbij en je kunt het zien. Niet erg nauwkeurig, maar werkt wel. Voor de olie temperatuur + drukmeting heb je ook sensors/meters; die worden op een speciale adapter gemonteerd, welke tussen het motorblok en het oliefilter zit. Voor de toerenteller bestaan ook apparaatjes. (wel eens gezien) maar weet niet hoe of wat. Sorry.
Suc6. groet; Marcel.
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » di 30 aug, 2005 22:11

De toerenteller sluit je voor je bobine aan en op de accu.
VOltmeter aan de accu
Temp meter op een speciale sensor
//Succes
Wat brengt morgen.???

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » wo 31 aug, 2005 00:13

Toerenteller voor de bobine :?: :?: Vergis ik me nu? of werkt het systeem van een toerenteller toch een beetje zoals het systeem van een snelheidmeter,met een kabeltje dat uit het blok komt met daarin een kabeltje dat draait en zo het aantal toeren aangeeft???

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » wo 31 aug, 2005 08:42

2cv6spécial schreef:Toerenteller voor de bobine :?: :?: Vergis ik me nu? of werkt het systeem van een toerenteller toch een beetje zoals het systeem van een snelheidmeter,met een kabeltje dat uit het blok komt met daarin een kabeltje dat draait en zo het aantal toeren aangeeft???
Mechanische toerentellers zijn er nauwelijks meer, alles is nu electronisch met aansluiting op de bobine (of op de dynamo). Hij meet dan de ontstekingpulsjes (moet wel geschikt zijn voor 2 cilinders)

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » wo 31 aug, 2005 18:18

aah okdan is mijn tractor wel vrij oud(45jaar) :wink: het is namelijk daarop dat ik dit gezien had :wink:

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » do 1 sep, 2005 09:40

2cv6spécial schreef:aah okdan is mijn tractor wel vrij oud(45jaar) :wink: het is namelijk daarop dat ik dit gezien had :wink:

Klopt, op dieselmotoren werden vaker mechanische gebruikt, omdat daar geen ontstekings pulsjes zijn. pas later werden aansluitingen op dynamo's gebruikt

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 1 sep, 2005 11:56

moet je even op de site van www.2cv.be kijken daar verkopen ze een nieuw dashboard van polyester waar je zo alle metertjes in kunt bouwen. ga hem zelf denk ik ook aanschaffen want ik heb nu nergens meer plaats om metertjes in te bouwen.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gesloten