Wie kan me helpen met de veerpotten
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
Wie kan me helpen met de veerpotten
GRRRRR ik krijg die verwenste veerpotten er niet af,de moeren aan de voorkant willen er maar niet af(verhitten kan niet want je zti met het rubber,doorslijpen ook niet want je kan er niet aan.)HELP wat moet ik doen?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Met een scherpe beitel kan je de moeren doorslaan.
Kost je nieuwe moeren , maar kan verder zonder schade.
Daffy
Kost je nieuwe moeren , maar kan verder zonder schade.
Daffy
Laatst gewijzigd door Daffy op vr 23 sep, 2005 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Haal ze er eerst eens heel af, dan kun je zo inschatten of ze nog te gebruiken zijn. Vaak kun je ze nog wel gebruiken. Bussen zijn best duur namelijk. Moeren vallen mee.Lelijke Eend schreef:Ik zou, gewoon voor de zekerheid, ook nieuwe bussen nemen. Meestal zijn het complete bloemkolen van roest.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
bussen varieren idd tussen de 15 en 20 euro per stuk, voor die moeren mocht ik 5 euro per stuk af tikken
Dan weet je ongeveer wat het je opleverd als je de boel perse heel wilt houden.
Anders wat ik had was dat de ring die tussen het rubber en de moer zat ( die loopt ook nog in het rubber door dus zit ook tussen het rubber en de bus )
Die ring was dus vastgeroest op de bus.
Dat krijg je alleen los met GROF geweld. Hamer en beitel en rammen maar.
Zolang je je pot maar heel houd is er niets aan de hand, bussen rubbers en moeren zijn allemaal makkelijk nieuw te krijgen.
Ik was ook eigenwijs .. uiteindelijk heb ik de boel alsnog opengeslepen. Al snap ik niet helemaal waarom jij er niet aan kan, je hebt toch wel de koets van je chassis ?
Dan weet je ongeveer wat het je opleverd als je de boel perse heel wilt houden.
Anders wat ik had was dat de ring die tussen het rubber en de moer zat ( die loopt ook nog in het rubber door dus zit ook tussen het rubber en de bus )
Die ring was dus vastgeroest op de bus.
Dat krijg je alleen los met GROF geweld. Hamer en beitel en rammen maar.
Zolang je je pot maar heel houd is er niets aan de hand, bussen rubbers en moeren zijn allemaal makkelijk nieuw te krijgen.
Ik was ook eigenwijs .. uiteindelijk heb ik de boel alsnog opengeslepen. Al snap ik niet helemaal waarom jij er niet aan kan, je hebt toch wel de koets van je chassis ?
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
na uren geklopt en geramd te hebben zijn de krengen losgekomen,de bussen waren namelijk in de ring vastgeroest,echt vastgeroest Het chassis ligt in brokjes na de assen vewijderd te hebben,met slijpschijf spelen is best leuk als je geen zin hebt van tijd te nemen om alles voorzichtig los te halen Nu nieuw chassis bestellen.
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!