Kachelpotten verwijderen?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Kachelpotten verwijderen?

Bericht door 2cv6spécial » do 22 sep, 2005 19:48

Ik heb gemerkt dat het in mijn eendje altijd snikheet is,of de verwarming nu aanstaat of niet.en ik had gedacht van der verwarmingspotten weg te halen,Hoe doe ik dit het best?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 22 sep, 2005 21:31

Wat dacht je ervan om gewoon die kleppen op te knappen?
Ze sluiten vast niet goed meer af.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 23 sep, 2005 09:38

Of eens checken of het schuifmeganiek nog wel werkt? :?
Ik bedoel de stalen draden en bevestigingspunten daarvan. Makkelijk te repareren. Let wel op dat je gehard staaldraad op de kop tikt, mocht dat vervangen moeten worden. de meeste draden buigen snel door (gromgrom). Ik geloof iets van 1,3 mm of zo.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » vr 23 sep, 2005 14:35

André Post schreef:Wat dacht je ervan om gewoon die kleppen op te knappen?
Ze sluiten vast niet goed meer af.
klinkt goed!!
kun je daar een beschrijvinkje van geven?
Ami 8 break

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 23 sep, 2005 15:37

Aan de achterzijde van de kachelpot, waar de 2 helften samenkomen bij de klep,
zitten een paar nagels.
Als je die los haalt en het vulstukje er tussen uit haalt, pak je de klep er zo uit.
In de klep zit iets van vilt of zo geklemt, dat moet je vervangen door iets nieuws.
Bij het installeren kan je die nagels vervangen door boutjes en moeren.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » vr 23 sep, 2005 22:01

Reeds gedaan,alles piekfijn in orde,probleem blijft :?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 23 sep, 2005 22:09

zitten er verwarmingsslangen in??

Of mss mis je er een paar...
DAn zitten er gaten in de koets, op plaatsen waar normaal een verwarmingsslang zit, en dan komt er ook warmte van de motor naar binnen!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » vr 23 sep, 2005 23:58

neen,alles perfect aangesloten en goed werkend.Wel heb ik nog iets raar gemerkt,eens het heet wordt in de kabine ruikt het naar verbrand rubber.Is er iets aan het smelten,betekend brandgevaar :?: :idea: Nog iets,een vriend heeft een eend die hij wegdoet voor 400 euro,ze is in perfecte staat(hij besft niet hoeveel ze waard is) het is een hoffmann.Mss wel intresse :D maar kan je dan genoeg verwarmen in de winter?Anders verwissel ik warmtepotten en laat ze dan bij de hoffmann weg
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Plaats reactie