schilderen of herspuiten

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
jeroenvd
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 22 sep, 2005 16:19
Locatie: boechout
Contacteer:

schilderen of herspuiten

Bericht door jeroenvd » wo 28 sep, 2005 19:17

ik mocht van men vader een prijs zoeken om onze 2pk telaten herspuiten.
maar nu zie ik dat een aantal leden dit zelf hebben gedaan.

met een mooi resultaat. is dit moeilijk ? als dit zo is ja hebben jullie adressen en prijzen in de buurt van antwerpen ?

k'wil hem terug herspuiten in de originele kleuren maar nu zonder de stikkers dat hij geschildert is.

we hebben een charleston grijs 2cv6
............................................
grts jeroen
k'ben 15 en wil eend van de papa terug oplappen en op men 18 mee gaan cruise.
hulp is altijd welkom !!! tips : mail maar
en msn is ook bon

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 29 sep, 2005 08:33

als je nog nooit gespoten hebt zou ik zeggen , begin er niet aan want het is nu eenmaal niet gemakkelijk, als je al wat spuitervaring hebt gaat het vlotjes. Het enige waar je goed moet op letten is het metaal mooi glad schuren...
het schuurwerk zorgt voor 99% van de schoonheid...
vroem vroem

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » do 24 nov, 2005 22:27

een rijijzer spuit je met de kwast en een mooie glim eend laat je spuiten.

Ik heb vorige maand 4 nieuwe spatborden, de 2 driehoekjes en 2 metalen koplamphuizen voor de casper en hobbes eend laten spuiten en was ongeveer 250 euries voor kwijt. Dat lijkt veel maar dat was inclusief verf en bij een bedrijfswagen schade specialist.
De spatbordjes zijn superstrak geworden en dat zie je ook...

Veel van dit soort bedrijven hebben vlak voor de kerst graag van dit soort klusjes...
Je moet alleen geen haast hebben en geen bonnetjes willen...
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » do 24 nov, 2005 22:54

Ik ben Mijn eend nu op dit moment zelf aan het spuiten en moet zeggen dat ik het er goed van af breng, zoals ze hierboven al zeiden is het schuur werk het belangrijks en een stof vrije ruimte is ook wel handig, maar het is zeker te doen voor mij was het ook de eerste keer dat ik iets spuit Ik zeg gewoon aan beginnen en lukt het echt niet kan je altijd nog uitwijken naar een spuiterij (tenslotte is het duurste dan al gedaan het schuren en plamuren) en wat ook helpt is goede autolak ( ik heb Standox gebruikt) en natuurlijk mengen met owatrol olie voor een beter resultaat. Je kan bij mij op de site kijken naar wat foto's van het resultaat www.inmijneendje.nl bij "wel en wee eend" en dan "chassis wissel en verf beurt".

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 24 nov, 2005 23:05

sorry maar 2k lak kan je absoluut niet mengen met owatrol!!

1 k geen probleem, maar niet duurzamer
dan 2 k lak

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » do 24 nov, 2005 23:18

sorry maar 2k lak kan je absoluut niet mengen met owatrol!!
Hoezo dat dan ? Ik doe niet anders Met een zeer goed resultaat. Waar staat het dan ergens dat het niet zou kunnen. Wil ik dat ook wel eens lezen,

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 24 nov, 2005 23:23

Why mengen met Owatrol? De chemisten die je verf brouwen hebben ooit bedacht dat met een verfverdunner de lak die na jaren onderzoek uit hun laboratoria komt prima vloeit, zonder dat het de kwaliteit van de lak verandert. En qua duurzaamheid/roestpreventie: goede lak op goede plaat behoeft geen toevoegingen om het plaatmateriaal xtra te beschermen.
Een goede voorbewerking en de juiste materialen bepalen het eindresultaat.
(maar uit veel berichten op dit forum heb ik begrepen dat Owatrol een wondermiddel is dat zelfs plaatwerk dat door corrosie volledig verdwenen is weer als nieuw maakt!!! Dus misschien zit ik er wel naast... ;) )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 24 nov, 2005 23:24

firma owachem heeft het me verteld

en de lak blijf altijd zacht

word nooit helemaal hard. ideaal voor grachten pandjes maar niet voor op autos

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 24 nov, 2005 23:28

owatrol moet je mengen met goedkope hemaverf ofzo, zodat dat mengsel ook een goede anti-roest werking krijgt.

Maar 2-k lak is door de expert (lak leverancier) zodanig bij elkaar ontwikkeld dat ik daar nooit iets doorheen zou gooien.

En door ervaring vind ik Owatrol mee riets voor het binnenwerk, zoals chassis e.d. omdat het naar mijn mening nooit helemaal goed hard en droog wordt.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » do 24 nov, 2005 23:30

Het schijnt dat owatrol niet alleen tegen roest is, maar het maakt de lak ook harder, dus minder kans op krassen, en owatrol komt eigenlijk uit de boten branch en wordt eerst op de casco boot gespoten nadat ze deze hebben laten roesten (vliegroest) en wordt daar gebruikt als verdunner voor 2 k lakken. De prijs van owatrol is net zo duur als een goede verdunner dus daar hoef je het ook niet voor te doen, en het is wel dat je lak nog beter uitvloeit, maar dat is niet perce nodig als je goede autolak neemt.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » do 24 nov, 2005 23:33

en de lak blijf altijd zacht
Ja dat is zo als je veel te veel owatrol gebruikt, als je het gebruikt om je verf te verdunnen is dat niet zo want als je goede 2 k lak hebt is die al bijna spuitklaar en hoef je die maar minimaal te verdunnen.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 24 nov, 2005 23:33

Worden we hier ineens ANTI-OWATROL!!! :shock:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » do 24 nov, 2005 23:37

Worden we hier ineens ANTI-OWATROL!!!
ZEKER NIET

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 24 nov, 2005 23:39

Punky schreef:Worden we hier ineens ANTI-OWATROL!!! :shock:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
komt door de kleur (rood + zon = oranje)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 24 nov, 2005 23:41

Ik heb het net RLS op mijn koets (laten) smeren. :roll: :wink:

En Puur wordt kei hard hoor. Heb het wel eens proberen te schuren zelfs. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie