Pagina 1 van 2
schilderen of herspuiten
Geplaatst: wo 28 sep, 2005 19:17
door jeroenvd
ik mocht van men vader een prijs zoeken om onze 2pk telaten herspuiten.
maar nu zie ik dat een aantal leden dit zelf hebben gedaan.
met een mooi resultaat. is dit moeilijk ? als dit zo is ja hebben jullie adressen en prijzen in de buurt van antwerpen ?
k'wil hem terug herspuiten in de originele kleuren maar nu zonder de stikkers dat hij geschildert is.
we hebben een charleston grijs 2cv6
............................................
grts jeroen
Geplaatst: do 29 sep, 2005 08:33
door flusc
als je nog nooit gespoten hebt zou ik zeggen , begin er niet aan want het is nu eenmaal niet gemakkelijk, als je al wat spuitervaring hebt gaat het vlotjes. Het enige waar je goed moet op letten is het metaal mooi glad schuren...
het schuurwerk zorgt voor 99% van de schoonheid...
Geplaatst: do 24 nov, 2005 22:27
door hobbes
een rijijzer spuit je met de kwast en een mooie glim eend laat je spuiten.
Ik heb vorige maand 4 nieuwe spatborden, de 2 driehoekjes en 2 metalen koplamphuizen voor de casper en hobbes eend laten spuiten en was ongeveer 250 euries voor kwijt. Dat lijkt veel maar dat was inclusief verf en bij een bedrijfswagen schade specialist.
De spatbordjes zijn superstrak geworden en dat zie je ook...
Veel van dit soort bedrijven hebben vlak voor de kerst graag van dit soort klusjes...
Je moet alleen geen haast hebben en geen bonnetjes willen...
Geplaatst: do 24 nov, 2005 22:54
door inmijneendje
Ik ben Mijn eend nu op dit moment zelf aan het spuiten en moet zeggen dat ik het er goed van af breng, zoals ze hierboven al zeiden is het schuur werk het belangrijks en een stof vrije ruimte is ook wel handig, maar het is zeker te doen voor mij was het ook de eerste keer dat ik iets spuit Ik zeg gewoon aan beginnen en lukt het echt niet kan je altijd nog uitwijken naar een spuiterij (tenslotte is het duurste dan al gedaan het schuren en plamuren) en wat ook helpt is goede autolak ( ik heb Standox gebruikt) en natuurlijk mengen met owatrol olie voor een beter resultaat. Je kan bij mij op de site kijken naar wat foto's van het resultaat
www.inmijneendje.nl bij "wel en wee eend" en dan "chassis wissel en verf beurt".
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:05
door Ramon
sorry maar 2k lak kan je absoluut niet mengen met owatrol!!
1 k geen probleem, maar niet duurzamer
dan 2 k lak
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:18
door inmijneendje
sorry maar 2k lak kan je absoluut niet mengen met owatrol!!
Hoezo dat dan ? Ik doe niet anders Met een zeer goed resultaat. Waar staat het dan ergens dat het niet zou kunnen. Wil ik dat ook wel eens lezen,
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:23
door the Nosepicker
Why mengen met Owatrol? De chemisten die je verf brouwen hebben ooit bedacht dat met een verfverdunner de lak die na jaren onderzoek uit hun laboratoria komt prima vloeit, zonder dat het de kwaliteit van de lak verandert. En qua duurzaamheid/roestpreventie: goede lak op goede plaat behoeft geen toevoegingen om het plaatmateriaal xtra te beschermen.
Een goede voorbewerking en de juiste materialen bepalen het eindresultaat.
(maar uit veel berichten op dit forum heb ik begrepen dat Owatrol een wondermiddel is dat zelfs plaatwerk dat door corrosie volledig verdwenen is weer als nieuw maakt!!! Dus misschien zit ik er wel naast...

)
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:24
door Ramon
firma owachem heeft het me verteld
en de lak blijf altijd zacht
word nooit helemaal hard. ideaal voor grachten pandjes maar niet voor op autos
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:28
door Duintje
owatrol moet je mengen met goedkope hemaverf ofzo, zodat dat mengsel ook een goede anti-roest werking krijgt.
Maar 2-k lak is door de expert (lak leverancier) zodanig bij elkaar ontwikkeld dat ik daar nooit iets doorheen zou gooien.
En door ervaring vind ik Owatrol mee riets voor het binnenwerk, zoals chassis e.d. omdat het naar mijn mening nooit helemaal goed hard en droog wordt.
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:30
door inmijneendje
Het schijnt dat owatrol niet alleen tegen roest is, maar het maakt de lak ook harder, dus minder kans op krassen, en owatrol komt eigenlijk uit de boten branch en wordt eerst op de casco boot gespoten nadat ze deze hebben laten roesten (vliegroest) en wordt daar gebruikt als verdunner voor 2 k lakken. De prijs van owatrol is net zo duur als een goede verdunner dus daar hoef je het ook niet voor te doen, en het is wel dat je lak nog beter uitvloeit, maar dat is niet perce nodig als je goede autolak neemt.
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:33
door inmijneendje
en de lak blijf altijd zacht
Ja dat is zo als je veel te veel owatrol gebruikt, als je het gebruikt om je verf te verdunnen is dat niet zo want als je goede 2 k lak hebt is die al bijna spuitklaar en hoef je die maar minimaal te verdunnen.
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:33
door Punky
Worden we hier ineens ANTI-OWATROL!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:37
door inmijneendje
Worden we hier ineens ANTI-OWATROL!!!
ZEKER NIET
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:39
door Tom Duckpower
Punky schreef:Worden we hier ineens ANTI-OWATROL!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
komt door de kleur (rood + zon = oranje)
Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:41
door Punky
Ik heb het net RLS op mijn koets (laten) smeren.
En Puur wordt kei hard hoor. Heb het wel eens proberen te schuren zelfs.
