Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?
Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?
wat raden jullie aan om nieuw te kopen bij een chassiswissel?
kan ik die (dure) chassisklemmetjes vervangen door gewone moeren?
Moet ik zowieso de koetsbouten allemaal vervangen?
.....
hans
kan ik die (dure) chassisklemmetjes vervangen door gewone moeren?
.....
hans
-
- Moderator
Re: Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?
Kun je idd vervangen door gewone moeren (Zijn wel moeilijk in m7 te vinden, m8 past net wel/net niet, beetje opboren)hanzz schreef:kan ik die (dure) chassisklemmetjes vervangen door gewone moeren?
Probleem is dan wel dat je nogal lastig moet doen om ze vast te draaien ter hoogte van je veerpotten, dan moet je met een (liefst flexi) pijpsleutel tussen je felsranden en je veerpot langs, en dan nog vast proberen te draaien. Of je doet alleenop die plek m7boutjes met klemmen. Ze zijn ook 2ehanzz te koop trouwens.
Als je koetsbouten niet keiverrot zijn, zijn ze best opnieuw te gebruiken. Wel roestvrij maken en behandelen.
Bij een chassiswissel is het handig dat je koets losligt. Kun je meteen de onderkant checken op slechte plekken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
-
- Moderator
Ze er weer uit halen en zien dat er weinig is veranderd... behalve dat ze naar cola smaken als je eraan likt.hanzz schreef:
hoe behandel ik ze dan?
in cola leggen..en dan?

Petroleum of zo om ze schoon te maken, zijn ze echt verroest, dan kun je beter nieuwe / goede gebruikte zoeken, want die roestige bouten zitten straks weer 10 jaar onder je eend en roesten rustig verder..
Daarna idd kopervet en zorg dat je bij het tectyleren van je eend je bouten ook goed raakt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams