Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?

Bericht door hanzz » za 1 okt, 2005 19:01

wat raden jullie aan om nieuw te kopen bij een chassiswissel?

kan ik die (dure) chassisklemmetjes vervangen door gewone moeren?

Moet ik zowieso de koetsbouten allemaal vervangen?

.....

hans

SanMar
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 4 sep, 2005 14:29
Locatie: Harkstede

Bericht door SanMar » za 1 okt, 2005 20:25

Rem en benzine leidingen in elk geval.
Kost je niet zoveel en je kunt er nu goed bij.
My name is Duck.... Ugly Duck!

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » za 1 okt, 2005 20:54

oke, k zet er bij het lijstje... 8)

Wat nog?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 okt, 2005 23:11

PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » za 1 okt, 2005 23:38

ok :lol:

nog iets?

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Re: Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?

Bericht door the Nosepicker » za 1 okt, 2005 23:41

hanzz schreef:kan ik die (dure) chassisklemmetjes vervangen door gewone moeren?

Moet ik zowieso de koetsbouten allemaal vervangen?
Kun je idd vervangen door gewone moeren (Zijn wel moeilijk in m7 te vinden, m8 past net wel/net niet, beetje opboren)
Probleem is dan wel dat je nogal lastig moet doen om ze vast te draaien ter hoogte van je veerpotten, dan moet je met een (liefst flexi) pijpsleutel tussen je felsranden en je veerpot langs, en dan nog vast proberen te draaien. Of je doet alleenop die plek m7boutjes met klemmen. Ze zijn ook 2ehanzz te koop trouwens.
Als je koetsbouten niet keiverrot zijn, zijn ze best opnieuw te gebruiken. Wel roestvrij maken en behandelen.
Bij een chassiswissel is het handig dat je koets losligt. Kun je meteen de onderkant checken op slechte plekken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » zo 2 okt, 2005 13:07

ja k heb ook een nieuwe koets dus...

hoe behandel ik ze dan?

in cola leggen..en dan?

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » zo 2 okt, 2005 14:27

Hoi

Alles monteren met kopervet, komt het over een aantal jaar weer los.

groet frank

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 3 okt, 2005 00:02

hanzz schreef:
hoe behandel ik ze dan?

in cola leggen..en dan?
Ze er weer uit halen en zien dat er weinig is veranderd... behalve dat ze naar cola smaken als je eraan likt. :)
Petroleum of zo om ze schoon te maken, zijn ze echt verroest, dan kun je beter nieuwe / goede gebruikte zoeken, want die roestige bouten zitten straks weer 10 jaar onder je eend en roesten rustig verder..
Daarna idd kopervet en zorg dat je bij het tectyleren van je eend je bouten ook goed raakt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie