Pagina 1 van 1
Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?
Geplaatst: za 1 okt, 2005 19:01
door hanzz
wat raden jullie aan om nieuw te kopen bij een chassiswissel?
kan ik die (dure) chassisklemmetjes vervangen door gewone moeren?
Moet ik zowieso de koetsbouten allemaal vervangen?
.....
hans
Geplaatst: za 1 okt, 2005 20:25
door SanMar
Rem en benzine leidingen in elk geval.
Kost je niet zoveel en je kunt er nu goed bij.
Geplaatst: za 1 okt, 2005 20:54
door hanzz
oke, k zet er bij het lijstje...
Wat nog?
Geplaatst: za 1 okt, 2005 23:11
door Punky
Geplaatst: za 1 okt, 2005 23:38
door hanzz
ok
nog iets?
Re: Wat zeker te vervangen bij chassiswissel?
Geplaatst: za 1 okt, 2005 23:41
door the Nosepicker
hanzz schreef:kan ik die (dure) chassisklemmetjes vervangen door gewone moeren?
Moet ik zowieso de koetsbouten allemaal vervangen?
Kun je idd vervangen door gewone moeren (Zijn wel moeilijk in m7 te vinden, m8 past net wel/net niet, beetje opboren)
Probleem is dan wel dat je nogal lastig moet doen om ze vast te draaien ter hoogte van je veerpotten, dan moet je met een (liefst flexi) pijpsleutel tussen je felsranden en je veerpot langs, en dan nog vast proberen te draaien. Of je doet alleenop die plek m7boutjes met klemmen. Ze zijn ook 2ehanzz te koop trouwens.
Als je koetsbouten niet keiverrot zijn, zijn ze best opnieuw te gebruiken. Wel roestvrij maken en behandelen.
Bij een chassiswissel is het handig dat je koets losligt. Kun je meteen de onderkant checken op slechte plekken.
Geplaatst: zo 2 okt, 2005 13:07
door hanzz
ja k heb ook een nieuwe koets dus...
hoe behandel ik ze dan?
in cola leggen..en dan?
Geplaatst: zo 2 okt, 2005 14:27
door Frank Munneke
Hoi
Alles monteren met kopervet, komt het over een aantal jaar weer los.
groet frank
Geplaatst: ma 3 okt, 2005 00:02
door the Nosepicker
hanzz schreef:
hoe behandel ik ze dan?
in cola leggen..en dan?
Ze er weer uit halen en zien dat er weinig is veranderd... behalve dat ze naar cola smaken als je eraan likt.

Petroleum of zo om ze schoon te maken, zijn ze echt verroest, dan kun je beter nieuwe / goede gebruikte zoeken, want die roestige bouten zitten straks weer 10 jaar onder je eend en roesten rustig verder..
Daarna idd kopervet en zorg dat je bij het tectyleren van je eend je bouten ook goed raakt.