Hallo,
de accu in mijn eend is na enkele uurtjes stilstaan leeg. Heb van alles geprobeerd, zoals:
- Alle zekeringen losgooien
- Andere accu
- Radio los
De accu's zijn zeker goed, heb ze in een andere eend getest. Schijnbaar maakt hij dan toch ergens contact wat buiten de zekeringen omgaat?
Kan iemand me wat suggesties geven wat nu het probleem kan zijn?
Merci!
Accu blijft leegtrekken
- Gerard2cv
- Super eendkenner
hallo Harm.
Jammer he,dat je electriciteit niet kan zien,Dus gaat het zichtbaar maken.Neem een lampje
met 2 draadjes en zet die aan de -pool en de-klem.Die zal dus dan branden.Als je dan
de stekkertjes achter de accu een voor een los en weer vast maakt en het lampje blijft
branden is achter alles goed.Dan verder,Bobine,voorverlichting,dynamo pas op die
dikke staat stroom op,maar door de 2 diodes erachter mag hij tegen de aansluiting niet
vonken.Zo zoek je verder tot het lampje uit gaat.Dat was dus de oorzaak.
Jammer he,dat je electriciteit niet kan zien,Dus gaat het zichtbaar maken.Neem een lampje
met 2 draadjes en zet die aan de -pool en de-klem.Die zal dus dan branden.Als je dan
de stekkertjes achter de accu een voor een los en weer vast maakt en het lampje blijft
branden is achter alles goed.Dan verder,Bobine,voorverlichting,dynamo pas op die
dikke staat stroom op,maar door de 2 diodes erachter mag hij tegen de aansluiting niet
vonken.Zo zoek je verder tot het lampje uit gaat.Dat was dus de oorzaak.
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
als er niets uit de test van Gerard komt , zou ik de laadspanning eens meten. Dus voltage op de accu , of op de B+ aansluiting van de dynamo, met draaiende motor , beetje toeren , grootlicht , achterruitverwarming ( indien aanwezig ) aan.
Kan zijn dat je borstels in de dynamo te kort zijn geworden zodat ze op toeren op de collector ,, dansen'' en dus de dynamo met een lage spanning laadt.
Daffy
Kan zijn dat je borstels in de dynamo te kort zijn geworden zodat ze op toeren op de collector ,, dansen'' en dus de dynamo met een lage spanning laadt.
Daffy