Alles over de wielophanging
-
Pimmes
Bericht
door Pimmes » do 6 okt, 2005 04:14
Lieden, als ik een bocht naar rechts maak hoor ik een piepend en jankend geluid zoals er hier wel meer wordt beschreven. Echter: als ik over een flinke drempel of iets van dien aard heen rijd hoor ik helemaal niks. Naar mijn idee kan het dan niet mijn veerpot zijn of is dit een misvatting? Op mijn lagers zit geen speling... Kan het in de remtrommel zitten? Help deze technische leek!
-
leo top
- Veelvuldig poster
Bericht
door leo top » do 6 okt, 2005 11:03
Pimmes schreef:Lieden, als ik een bocht naar rechts maak hoor ik een piepend en jankend geluid zoals er hier wel meer wordt beschreven. Echter: als ik over een flinke drempel of iets van dien aard heen rijd hoor ik helemaal niks. Naar mijn idee kan het dan niet mijn veerpot zijn of is dit een misvatting? Op mijn lagers zit geen speling... Kan het in de remtrommel zitten? Help deze technische leek!
roest aan de binnenkant van het wiel waar door dat tegen de fusee aankomt?
-
CitRoel
- Veelvuldig poster
Bericht
door CitRoel » do 6 okt, 2005 17:29
Ik denk toch echt een lager... slinger eens over de weg doet ie het dan de ene kant op wel en de andere kant op niet?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Green-Duckman
- Veelvuldig poster
Bericht
door Green-Duckman » do 6 okt, 2005 18:17
Ik hewb oon wel eens gegad dat mijn voorspatborden tegen de draagarmen aan liepen en dat gaf toen ook zo´n knarsend piepend geluid!!
dan moet je je spatborden ff bijstellen en weer in de rubbers monteren die opo je chassis zitten!!!
2cv Vert Bambou '79
-
Pimmes
Bericht
door Pimmes » do 6 okt, 2005 23:29
CitRoel schreef:Ik denk toch echt een lager... slinger eens over de weg doet ie het dan de ene kant op wel en de andere kant op niet?
Dat is dus het geval; alleen bij de bocht naar rechts... idee wat het kan zijn?
-
Duintje
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Duintje » vr 7 okt, 2005 00:25
is het geluid nog afhankelijk van je snelheid ?
Ik had ook ooit zoiets en dan begon de herrie pas echt goed boven de 80 km ofzo. Dat was duidelijk een overleden lager.
Marcel
-
CitRoel
- Veelvuldig poster
Bericht
door CitRoel » vr 7 okt, 2005 18:52
Pimmes schreef:CitRoel schreef:Ik denk toch echt een lager... slinger eens over de weg doet ie het dan de ene kant op wel en de andere kant op niet?
Dat is dus het geval; alleen bij de bocht naar rechts... idee wat het kan zijn?
Een lager...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Gast
Bericht
door Gast » vr 14 okt, 2005 10:58
Duintje schreef:is het geluid nog afhankelijk van je snelheid ?
Niet echt, of het zou iets harder moeten gaan klinken naarmate ik harder ga rijden maar dat is slechts in minime mate het geval...
Iedereen bedankt voor de tips tot zover!!