Pagina 1 van 2
Velsranden
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 11:41
door CitRoel
De velsranden van m'n chassis zijn een beetje opgezet en bij één stuk hangt ie een deel los, hoe kan ik deze het beste repareren en goedhouden? Het is een imitatie chassis van een jaar of 5 oud.
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 14:19
door the Nosepicker
De felsrand openslaan/buigen met een platte beitel en kijken of de roest die de 'zwelling' veroorzaakt te verwijderen is. Als er stukken plaat doorgeroest of gewoon heel slecht zijn kun je ze het beste vervangen. Als het slechts oppervlakkige roest is, die roest zo veel mogelijk verwijderen (staalborstel of stralen), roestremmende zooi erop spuiten en de rand weer dichtkloppen. Dat stuk dat los zit zal wel losgeroest zijn denk'k. Dat wordt bakken...
Wel maf dat zo'n jong chassis op die plek al slecht is, dat komt meestal pas later?
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 14:20
door Delfosso
[quote=
Wel maf dat zo'n jong chassis op die plek al slecht is, dat komt meestal pas later?[/quote]
Misschien niet geod behandeld met tectiel van binnen?
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 14:28
door the Nosepicker
Precies, ben dus erg benieuwd naar het binnenwerk.
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 16:39
door AK350
Helaas ken ik iemand uit maastricht die een jaar of 5 terug onder twee eenden een nieuw chassis heeft laten zetten.
Een is door het chassis gezakt, en van de ander is de voorpoot afgebroken.
Helaas weet ik niet om welke fabrikaat het gaat.
Kun je een foto van de schade aan het chassis plaatsen?
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 19:04
door André Post
Ik weet eigenlijk wel wat voor chassis dat waren, en ik ben niet verbaast.
Geplaatst: di 25 okt, 2005 16:32
door CitRoel
Ohw nee hè... vertel eens?
Alleen de rechter voorpoot van het chassis is slecht, als ik 'm gerepareerd heb spuit ik 'm vol met antiroest rommel.
Geplaatst: di 25 okt, 2005 19:42
door Gast
het zullen zonder twijfel de chassis zijn die momenteel als,,het enige RDW
goedgekeurde chassis,,verkocht worden. de chassis van de fa cassis uit frankrijk zijn wel van uitstekende kwaliteit,deze zijn ook toegestaan omdat er een certificaat bij zit.
Geplaatst: di 25 okt, 2005 21:38
door Frank Deusjevoo
Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.
Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.
Frank
Geplaatst: di 25 okt, 2005 23:25
door Punky
Frank Deusjevoo schreef:Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.
Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.
Frank
Ik vraag me af of citroen ze nog echt keurt hoor. Op papier misschien, maar in het echt???

Volgens mij hebben ze alle rechten om het chassis te mogen maken, maar hoeven ze verder geen vernatwoording meer af te leggen hoor.

Geplaatst: di 25 okt, 2005 23:29
door Gast
alleen gebruikt cassis veel betere kwaliteit staal als citroen destijds
Dus voor een lang en zorgeloos eendeleven monteer dan bij vervanging
een chassis van fa cassis,overigens verkopen diverse duitse bedrijven ook
goedgekeurde chassis
<mod Marcel>
Om de bekende reden heb ik hier de naam van een bedrijf dat door het slijk werd gehaald verwijderd.
Voor diegene die dit belachelijk vinden: hierom dus
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2708
Geplaatst: vr 28 okt, 2005 19:22
door Frank Deusjevoo
Punky schreef:Frank Deusjevoo schreef:Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.
Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.
Frank
Ik vraag me af of citroen ze nog echt keurt hoor. Op papier misschien, maar in het echt???

Volgens mij hebben ze alle rechten om het chassis te mogen maken, maar hoeven ze verder geen vernatwoording meer af te leggen hoor.

Ik hoorde dat Citroën wel degelijk controleert, zodat Cassis door mag produceren. Ik meende ook dat Citroën de productie officieel stop mag zetten omdat zij het recht bezitten.
Frank
Geplaatst: za 29 okt, 2005 20:27
door Gast
voor citroen is de 2cv in deze tijd echt verleden tijd,steeds meer onderdelen zijn niet meer door citroen leverbaar,gelukkig dat bv cassis
dit op een uitstekende manier aanpakt. want iedereen is wel bereid iets meer te betalen voor onderdelen die wel goed passen en heel blijven.
maar of er echt op kwaliteit gecontroleerd wordt weet ik niet
Geplaatst: za 29 okt, 2005 20:45
door Punky
Volgens mij dus niet. Voor zover ik weet heeft Citroen alle rechten overgedragen.
Geplaatst: zo 30 okt, 2005 06:38
door André Post
Club Cassis beweert zelf dat Citroën het productie proces in de gaten houdt.
Er zijn bv voorschriften van Citroën over hoeveel en waar de puntlassen moeten komen.
Zelfs de stempel machine waarmee elk chassis een uniek productie nummer
krijgt is van Citroën overgenomen.