Velsranden
Velsranden
De velsranden van m'n chassis zijn een beetje opgezet en bij één stuk hangt ie een deel los, hoe kan ik deze het beste repareren en goedhouden? Het is een imitatie chassis van een jaar of 5 oud.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Moderator
De felsrand openslaan/buigen met een platte beitel en kijken of de roest die de 'zwelling' veroorzaakt te verwijderen is. Als er stukken plaat doorgeroest of gewoon heel slecht zijn kun je ze het beste vervangen. Als het slechts oppervlakkige roest is, die roest zo veel mogelijk verwijderen (staalborstel of stralen), roestremmende zooi erop spuiten en de rand weer dichtkloppen. Dat stuk dat los zit zal wel losgeroest zijn denk'k. Dat wordt bakken...
Wel maf dat zo'n jong chassis op die plek al slecht is, dat komt meestal pas later?
Wel maf dat zo'n jong chassis op die plek al slecht is, dat komt meestal pas later?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
Helaas ken ik iemand uit maastricht die een jaar of 5 terug onder twee eenden een nieuw chassis heeft laten zetten.
Een is door het chassis gezakt, en van de ander is de voorpoot afgebroken.
Helaas weet ik niet om welke fabrikaat het gaat.
Kun je een foto van de schade aan het chassis plaatsen?
Een is door het chassis gezakt, en van de ander is de voorpoot afgebroken.
Helaas weet ik niet om welke fabrikaat het gaat.
Kun je een foto van de schade aan het chassis plaatsen?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.
Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.
Frank
Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik vraag me af of citroen ze nog echt keurt hoor. Op papier misschien, maar in het echt???Frank Deusjevoo schreef:Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.
Frank

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
alleen gebruikt cassis veel betere kwaliteit staal als citroen destijds
Dus voor een lang en zorgeloos eendeleven monteer dan bij vervanging
een chassis van fa cassis,overigens verkopen diverse duitse bedrijven ook
goedgekeurde chassis
<mod Marcel>
Om de bekende reden heb ik hier de naam van een bedrijf dat door het slijk werd gehaald verwijderd.
Voor diegene die dit belachelijk vinden: hierom dus
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2708
Dus voor een lang en zorgeloos eendeleven monteer dan bij vervanging
een chassis van fa cassis,overigens verkopen diverse duitse bedrijven ook
goedgekeurde chassis
<mod Marcel>
Om de bekende reden heb ik hier de naam van een bedrijf dat door het slijk werd gehaald verwijderd.
Voor diegene die dit belachelijk vinden: hierom dus
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2708
-
- Veelvuldig poster
Ik hoorde dat Citroën wel degelijk controleert, zodat Cassis door mag produceren. Ik meende ook dat Citroën de productie officieel stop mag zetten omdat zij het recht bezitten.Punky schreef:Ik vraag me af of citroen ze nog echt keurt hoor. Op papier misschien, maar in het echt???Frank Deusjevoo schreef:Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.
FrankVolgens mij hebben ze alle rechten om het chassis te mogen maken, maar hoeven ze verder geen vernatwoording meer af te leggen hoor.
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
voor citroen is de 2cv in deze tijd echt verleden tijd,steeds meer onderdelen zijn niet meer door citroen leverbaar,gelukkig dat bv cassis
dit op een uitstekende manier aanpakt. want iedereen is wel bereid iets meer te betalen voor onderdelen die wel goed passen en heel blijven.
maar of er echt op kwaliteit gecontroleerd wordt weet ik niet
dit op een uitstekende manier aanpakt. want iedereen is wel bereid iets meer te betalen voor onderdelen die wel goed passen en heel blijven.
maar of er echt op kwaliteit gecontroleerd wordt weet ik niet
- André Post
- Heavy user
Club Cassis beweert zelf dat Citroën het productie proces in de gaten houdt.
Er zijn bv voorschriften van Citroën over hoeveel en waar de puntlassen moeten komen.
Zelfs de stempel machine waarmee elk chassis een uniek productie nummer
krijgt is van Citroën overgenomen.
Er zijn bv voorschriften van Citroën over hoeveel en waar de puntlassen moeten komen.
Zelfs de stempel machine waarmee elk chassis een uniek productie nummer
krijgt is van Citroën overgenomen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.