Velsranden

Reparaties, modificaties en onderhoud
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Velsranden

Bericht door CitRoel » ma 24 okt, 2005 11:41

De velsranden van m'n chassis zijn een beetje opgezet en bij één stuk hangt ie een deel los, hoe kan ik deze het beste repareren en goedhouden? Het is een imitatie chassis van een jaar of 5 oud.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 24 okt, 2005 14:19

De felsrand openslaan/buigen met een platte beitel en kijken of de roest die de 'zwelling' veroorzaakt te verwijderen is. Als er stukken plaat doorgeroest of gewoon heel slecht zijn kun je ze het beste vervangen. Als het slechts oppervlakkige roest is, die roest zo veel mogelijk verwijderen (staalborstel of stralen), roestremmende zooi erop spuiten en de rand weer dichtkloppen. Dat stuk dat los zit zal wel losgeroest zijn denk'k. Dat wordt bakken...
Wel maf dat zo'n jong chassis op die plek al slecht is, dat komt meestal pas later?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » ma 24 okt, 2005 14:20

[quote=
Wel maf dat zo'n jong chassis op die plek al slecht is, dat komt meestal pas later?[/quote]

Misschien niet geod behandeld met tectiel van binnen?

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 24 okt, 2005 14:28

Precies, ben dus erg benieuwd naar het binnenwerk.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 24 okt, 2005 16:39

Helaas ken ik iemand uit maastricht die een jaar of 5 terug onder twee eenden een nieuw chassis heeft laten zetten.

Een is door het chassis gezakt, en van de ander is de voorpoot afgebroken.
Helaas weet ik niet om welke fabrikaat het gaat.

Kun je een foto van de schade aan het chassis plaatsen?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 24 okt, 2005 19:04

Ik weet eigenlijk wel wat voor chassis dat waren, en ik ben niet verbaast.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 25 okt, 2005 16:32

Ohw nee hè... vertel eens?

Alleen de rechter voorpoot van het chassis is slecht, als ik 'm gerepareerd heb spuit ik 'm vol met antiroest rommel.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gast

Bericht door Gast » di 25 okt, 2005 19:42

het zullen zonder twijfel de chassis zijn die momenteel als,,het enige RDW
goedgekeurde chassis,,verkocht worden. de chassis van de fa cassis uit frankrijk zijn wel van uitstekende kwaliteit,deze zijn ook toegestaan omdat er een certificaat bij zit.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » di 25 okt, 2005 21:38

Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.

Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 25 okt, 2005 23:25

Frank Deusjevoo schreef:Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.

Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.

Frank
Ik vraag me af of citroen ze nog echt keurt hoor. Op papier misschien, maar in het echt??? :roll: Volgens mij hebben ze alle rechten om het chassis te mogen maken, maar hoeven ze verder geen vernatwoording meer af te leggen hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gast

Bericht door Gast » di 25 okt, 2005 23:29

alleen gebruikt cassis veel betere kwaliteit staal als citroen destijds

Dus voor een lang en zorgeloos eendeleven monteer dan bij vervanging
een chassis van fa cassis,overigens verkopen diverse duitse bedrijven ook
goedgekeurde chassis

<mod Marcel>

Om de bekende reden heb ik hier de naam van een bedrijf dat door het slijk werd gehaald verwijderd.

Voor diegene die dit belachelijk vinden: hierom dus

http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2708

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 28 okt, 2005 19:22

Punky schreef:
Frank Deusjevoo schreef:Ja en dit zijn in principe de originele Citroën chassis, deze worden gemaakt in Cassis en wordt regelmatig gecontroleerd door Citroën zelf, die de productie heeft toegestaan aan cassis, als de kwaliteit van de chassis goed is. Dit recht kan zo ontnomen worden volgens mij als citroen opmerkt dat de kwaliteit niet meer te garanderen is.

Deze chassis worden dus met dezelfde productiemachines gemaakt zoals ze toen werden gemaakt.

Frank
Ik vraag me af of citroen ze nog echt keurt hoor. Op papier misschien, maar in het echt??? :roll: Volgens mij hebben ze alle rechten om het chassis te mogen maken, maar hoeven ze verder geen vernatwoording meer af te leggen hoor. :wink:
Ik hoorde dat Citroën wel degelijk controleert, zodat Cassis door mag produceren. Ik meende ook dat Citroën de productie officieel stop mag zetten omdat zij het recht bezitten.

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gast

Bericht door Gast » za 29 okt, 2005 20:27

voor citroen is de 2cv in deze tijd echt verleden tijd,steeds meer onderdelen zijn niet meer door citroen leverbaar,gelukkig dat bv cassis
dit op een uitstekende manier aanpakt. want iedereen is wel bereid iets meer te betalen voor onderdelen die wel goed passen en heel blijven.
maar of er echt op kwaliteit gecontroleerd wordt weet ik niet

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 29 okt, 2005 20:45

Volgens mij dus niet. Voor zover ik weet heeft Citroen alle rechten overgedragen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 30 okt, 2005 06:38

Club Cassis beweert zelf dat Citroën het productie proces in de gaten houdt.
Er zijn bv voorschriften van Citroën over hoeveel en waar de puntlassen moeten komen.
Zelfs de stempel machine waarmee elk chassis een uniek productie nummer
krijgt is van Citroën overgenomen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie