Mijn dak is binnen een jaar verkleurd
-
- Regelmatige poster
Mijn dak is binnen een jaar verkleurd
Hallo,
Het dak van mijn Dolly is binnen een jaar van Jaune Rialto veranderd in vies grijs.
Ik heb het proberen schoon te maken maar hij lijkt gewoon zijn kleur kwijt te zijn. Ook heb ik een speciaal middel van Owatrol gebruikt voor polyster maar ook dat mocht niet baten.
Weet iemand hoe ik mijn dak weer geel kan krijgen of is het al versleten na een jaartje.
Het dak van mijn Dolly is binnen een jaar van Jaune Rialto veranderd in vies grijs.
Ik heb het proberen schoon te maken maar hij lijkt gewoon zijn kleur kwijt te zijn. Ook heb ik een speciaal middel van Owatrol gebruikt voor polyster maar ook dat mocht niet baten.
Weet iemand hoe ik mijn dak weer geel kan krijgen of is het al versleten na een jaartje.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Da's knap vervelend. Dat witte dak van mij wordt ook best snel groezelig.
Misschien vind je hier nog wat tips: http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ight=dakje
Misschien vind je hier nog wat tips: http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ight=dakje
-
- Regelmatige poster
Ik heb precies hetzelfde met mijn (vrij) nieuwe dak. Het lijkt ook wel of het ineens is gebeurd. Het vreemde is dat op de randen van het dak (lengterichting daar waar het dak op de carrosserie rust) de kleur nog wel aanwezig is. Echt heel zonde en ik vrees dat hier niets meer aan te doen is. Hebben we misschien hetzelfde "type" dak?
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
-
- Regelmatige poster
Mij eend komt bij Sander vandaan dus het dakje waarschijnlijk ook (verder geen klachten over de Eendengarage, hoor! Mijn eend is verder helemaal SUPER)
Ik behandel mijn dakje altijd met een zachte borstel en groene zeep. Bij mijn vorige eenden ging dit erg goed. Het dak blijft mooi en soepel. Afgelopen weekend mijn huidige dak flink onder handen genomen met groene zeep en ik hoopte stiekum dat de kleur weer een beetje zou "opkomen" maar helaas heeft het niet veel geholpen. Moet er maar mee leren leven of het dak vervangen door een nieuwe tzt (en dan gelijk eentje met acherruitverwarming...).
Ik behandel mijn dakje altijd met een zachte borstel en groene zeep. Bij mijn vorige eenden ging dit erg goed. Het dak blijft mooi en soepel. Afgelopen weekend mijn huidige dak flink onder handen genomen met groene zeep en ik hoopte stiekum dat de kleur weer een beetje zou "opkomen" maar helaas heeft het niet veel geholpen. Moet er maar mee leren leven of het dak vervangen door een nieuwe tzt (en dan gelijk eentje met acherruitverwarming...).
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
-
- Regelmatige poster
Zijn er nieuwe daken te koop die wel van goede kwaliteit zijn? Misschien de "geen-gezeur-daken" van de Eendengarage in Eindhoven? Of de daken van Club Cassis Frankrijk? Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn dak sluit verder prima maar het is toch wel erg jammer, zo'n steeds lelijkerder wordend dak op zo'n mooie eend
Mijn dak sluit verder prima maar het is toch wel erg jammer, zo'n steeds lelijkerder wordend dak op zo'n mooie eend
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001