Op de beide achterdeuren zitten 2 zwarte vertikale tochtstrips met een rubberen strook, die vastzaten met popnagels. De rubberen strook was helemaal kapot en die moet ik vervangen. Kan ik hiervoor ook een stuk van dat zelfklevende chassisband gebruiken dat ik over heb?? Hoe zet ik dit weer vast, met gewone popnagels, want op de linker achterdeur zat de yzeren strip vast met plastic / nylon popnagels of plugjes.
Bedankt alvast voor de reactie,
Henny
Tochtstrip achterdeuren
-
- Veelvuldig poster
Je kunt ze vervangen... je kunt ze nog beter weglaten. Ik vind het ondingen.
Ik vind het ook wel erg handig dat je zonder die dingen de deurtjes er zo uit kan halen.
Maar met een popnageltang kun je ze inderdaad mee vastzetten. Met een boormachine en een 5 of 6 mm ijzerboor kun je ze uitboren als je ze wil verwijderen.
Boor alleen de kop van de popnagel eraf want anders heb je zo een rij grote gaten..
succes ermee
Ik vind het ook wel erg handig dat je zonder die dingen de deurtjes er zo uit kan halen.
Maar met een popnageltang kun je ze inderdaad mee vastzetten. Met een boormachine en een 5 of 6 mm ijzerboor kun je ze uitboren als je ze wil verwijderen.
Boor alleen de kop van de popnagel eraf want anders heb je zo een rij grote gaten..
succes ermee
met eendige groeten,
-
- Heavy user
Die plastice popnagels haal je er uit met een kleine platte schroevendraaier. Steek je door het gaatje heen en je trekt ze er zo uit. Die metalen inderdaad even voorzichtig uitboren. Is zo gebeurd, paar keer rond draaien en het is er uit.
Die rubberen tochtstrippen kun je ook gewoon nieuwe bestellen.
Die rubberen tochtstrippen kun je ook gewoon nieuwe bestellen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987