Lifehammer

Alles in, over, rond en op de koets.
zwetseend
Gebruiker
Gebruiker

Lifehammer

Bericht door zwetseend » do 10 nov, 2005 19:27

Ik heb een life hammer in de eend liggen, in het opbergvak. Als ik een aanrijding krijg is de kans groot dat die hamer uiteindelijk in de achterbak terug te vinden is, lekker handig dus.
Wie heeft er ook zo'n ding in z'n auto en waar heb je hem bevestigd, want ik heb geen idee waar ik m het beste vast kan maken.

groetjes Anneke
toet toet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 10 nov, 2005 20:06

Lifehammer uit het houdertje, gaatje erdoor, gaatje door je aflegvak en met een boutje en een moertje vast zetten. Links of rechts naast je versnellingspook.
Afblijven.

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » do 10 nov, 2005 20:23

In welke situaties denk je dat hamertje te kunnen gebruiken in je eend?
Als je te water gaat is je eendje in een mum van tijd volgelopen. Je kan dan zonder problemen een deurtje open doen.

Oh ja, het dak zal ook wel niet een hele grote barricade vormen denk ik zo.

Edit; even vergeten dat je ook je riem er mee kan lossnijden...

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 10 nov, 2005 20:31

In geval van nood kan je never nooit niet teveel vluchtwegen hebben.
Afblijven.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 10 nov, 2005 21:59

ik heb er ook een. Ligt links naast de voostoel vastgehaakt in de vloerbedekking
Verbruik: Afbeelding

zwetseend
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door zwetseend » do 10 nov, 2005 22:32

Ja, stel je toch eens voor dat je een ongeluk krijgt en dat je net je hamertje wil gebruiken maar je realiseert je dat die in de achterbak is gevlogen. Dan was het toch beter geweest dat ie ergens vast zat. Soms moet je de goden niet verzoeken?!

bedankt allemaal, ik zal de tips eens testen op zaterdag knutseldag!

groetjes Anneke
toet toet

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 11 nov, 2005 18:24

Als je je eend goed dubbelvouwt (en bij een beetje aanrijding gebeurt dat) zit je met je voorbank in je achterbak. No problem dus... ;)
Nee serieus, idd wel handig voor je gordel. Je ruiten intikken zal niet nodig zijn, je duwt je dak open, of je vouwt je deuren om :) .
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 11 nov, 2005 18:28

Lelijke Eend schreef:Lifehammer uit het houdertje, gaatje erdoor, gaatje door je aflegvak en met een boutje en een moertje vast zetten. Links of rechts naast je versnellingspook.
dit zou ik niet zo doen..
als je de hamer nodig hebt is het meestal een noodgeval. als je dan het moertje van het boutje moet draaien. Op dat moment zul je dan net zien dat het niet lukt.En dan blijf je vast zitten.

In de eend van EG ligt/lag(?) ook een lifehammer, in een houder die met 2 schroefjes ergens aan vast gezet kon worden. Hamer was er zo af te halen.

Een goede plaats voor de hamer lijkt mij gewoon links naast de bestuurders stoel...Ligt goed daar, en blijft goed liggen!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 11 nov, 2005 18:53

mmmh ik weet t niet hoor, lifehammer, ok voor je gordel, maar dan wel hopen dat je geen echt ongeluk hebt gehad met bijvoorbeeld een bus, maar dat je bijvoorbeeld van de weg bent geraakt en vast zit in een sloot. Hoewel ik me niet voor wil stellen hoe de rolkooi er van de eend uitziet als ie over de kop is gegaan.

Nu heb ik ook een vraagje, stel je maakt je zijruiten van lexaan, mag dat dan? Is niet kapot te krijgen met een lifehammer.

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 11 nov, 2005 19:08

Nou je ruiten eruit tikken gaat je niet lukken bij een eend. Je voorruiten kom je nooit tussendoor. Is zo een klapding namelijk. En je voorruit eruit is ook geen optie want daar kom je ook nooit door. Oplossing: gebruiken om je dak door te snijden en je gordel.

Het een cursus auto te water gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik zo een lifehammer nooit in de auto heb liggen omdat ik t gewoon lelijk vind zo een stom oranje ding.

Bij die cursus werd die lifehammer ook echt niet gebruikt. Gewoon vol laten lopen, laatste hap lucht en je deuren openen.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » vr 11 nov, 2005 19:10

Tom Duckpower schreef: Een goede plaats voor de hamer lijkt mij gewoon links naast de bestuurders stoel...Ligt goed daar, en blijft goed liggen!
:? Hm. Ik zou de houder wel vastmaken dan. Links van m'n stoel ligt de brandblusser, maar als ik heel hard rem schuift ie naar voren. Als je die lifehammer nodig hebt, dan zul je vlak daarvoor waarschijnlijk ook een noodstop (of erger) gemaakt hebben.

sjovo
Beginner
Beginner

Bericht door sjovo » vr 11 nov, 2005 19:35

je kan toch bij nood gewoon door het dak klimmen gewoon omhoog duwen en je bent er uit ;p
weer terug van weg geweest

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 11 nov, 2005 19:42

Tom Duckpower schreef:
Lelijke Eend schreef:Lifehammer uit het houdertje, gaatje erdoor, gaatje door je aflegvak en met een boutje en een moertje vast zetten. Links of rechts naast je versnellingspook.
dit zou ik niet zo doen..
als je de hamer nodig hebt is het meestal een noodgeval. als je dan het moertje van het boutje moet draaien. Op dat moment zul je dan net zien dat het niet lukt.En dan blijf je vast zitten.

In de eend van EG ligt/lag(?) ook een lifehammer, in een houder die met 2 schroefjes ergens aan vast gezet kon worden. Hamer was er zo af te halen.

Een goede plaats voor de hamer lijkt mij gewoon links naast de bestuurders stoel...Ligt goed daar, en blijft goed liggen!
Was misschien wat onduidelijk, maar mijn idee was dus de houder van het ding met een boutje vast te zetten.
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 11 nov, 2005 23:31

sjovo schreef:je kan toch bij nood gewoon door het dak klimmen gewoon omhoog duwen en je bent er uit ;p
op zijn kop en tussen twee bomen geparkeert

via achterklep :)

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 11 nov, 2005 23:38

Lelijke Eend schreef: Was misschien wat onduidelijk, maar mijn idee was dus de houder van het ding met een boutje vast te zetten.
dan begreep ik het verkeerd ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie