Wat doe ik met...

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker

Wat doe ik met...

Bericht door Pelgrim » za 19 nov, 2005 11:52

Direct maar nog een bericht omdat deze niet hoort bij dit bericht.

Omdat ik in mijn huidie garage maar 1 eend kwijt kan en mijn andere opslag voor het eind van het jaar leeg moet zijn, krijg ik een probleem. Daar staat namelijk nog een eend (zonder kenteken). De koets is matig het chassis niet meer dan oudijzer en tectyl. Het overige gaat. Plaatwerk, motorblok, evt draagarmen opslaan is niet zo heel lastig maar de koets wel vanwege de grootte. Ik zit er aan te denken (alleen nog denken) om delen uit de koets te slijpen die eventueel nog bruikbaar zijn om in mijn andere koets te zetten :twisted: of kan ik dat beter niet doen (morele bezwaren, beter nieuwe reparatiedelen aanschaffen e.d.)?
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 19 nov, 2005 12:17

Hangt helemaal van de staat van de koets af. Als deze makkelijk te repareren is (bijvoorbeeld dorpels, bodemplaten en voetenbak) dan is het zonde om hem kapot te slijpen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pelgrim » za 19 nov, 2005 15:23

Wat is makkelijk? Voor een gevorderde zal het piece de duck zijn. Wat er aan gerepareerd is, is matig werk. Gewoon stukken plaat erin gelast (bodemplaat). Voor de rest lijkt het wel aardig.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 20 nov, 2005 09:02

Wat zijn precies de stukken die ver verrot zijn en die vervangen moeten worden.

Als het alleen om de bodemplaten gaat, dan kun je de koets beter verkopen. Als ook nog het voorruitframe en nog wat andere plekken rot zijn dan wordt het een ander verhaal.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 20 nov, 2005 11:35

Ik heb 4 jaar lang een koets bewaard voor eventuele stukken plaatwerk tijdens een restauratie, ben nu voor de tweede keer bezich met een restauratie en heb er nog niets van gebruikt en telkens alles nieuw gekocht (imitatie) omdat gewoon veel makkelijk werkt en de prijs toch niet zo heel hoog ligt, dus ik denk dat je hem beter kan verkopen aan iemand die nog een koets zoekt en nog wel een beetje werk wil, bv aan iemand waarvan hij is afgefikt, mijn koets heb ik opgeruimt nadat iemand die ik ken de ramen en het voorruit frame er uit heeft gehaald.

Op deze foto was ze nog redelijk compleet:
Afbeelding

Had toen in mijn hoofd gehaald om er een aanhanger van te maken

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 20 nov, 2005 12:31

Misschien wel een leuke koets voor de persoon waar de eend van in de fik is gestoken. Eendrijders helpen elkaar natuurlijk :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pelgrim » zo 20 nov, 2005 14:51

TB schreef:Misschien wel een leuke koets voor de persoon waar de eend van in de fik is gestoken. Eendrijders helpen elkaar natuurlijk :)
Dat is inderdaad ook een idee. Ik zit er zelf ook aan te denken om de koets gratis aan te bieden aan degene die mij helpt om de betreffende eend verder uit elkaar te halen...

Plaats reactie