Pagina 1 van 1
Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!
Geplaatst: di 22 nov, 2005 22:53
door Blue band eend!
Hoi iedereen!
het is weer lekker koud in het landje en de problemen zijn er weer:
Niet starten 's ochtends! (tenminste, soms wel met heel veel pijn en moeite en soms helemaal niet)
Inmiddels accu vervangen, bougies en bougiekabels vervangen (allemaal nieuw) en er zit 123 ignition in.
Verder andere dynamo geprobeerd, maakt ook niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment is even een andere bobine proberen, maar zijn er misschien nog andere oplossingen?
Bij het starten wil hij dus in principe gelijk aanslaan, maar direct daarna slaat hij gelijk weer af, omdat hij maar 1 cilinder pakt en daardoor dus veel moeite heeft.
Uiteindelijk doet hij het meestal wel, maar dan ben ik wel ruim 5 minuten verder!
Het is ook altijd rommelen met de shoke, er is niet een eenduidige 'start' manier bij deze eend.
Iemand tips?
Ik hoop het van harte!

Geplaatst: di 22 nov, 2005 23:15
door backfire
valse lucht?
luchtfilter goed, aansluitingen naar carb goed. Zit ie goed op het spruitstuk en zijn de inlaatpakkingen op de cilinderkop wel goed?
Geplaatst: di 22 nov, 2005 23:15
door Ramon
ik heb precies het zelfde probleem!!
Geplaatst: wo 23 nov, 2005 22:29
door Blue band eend!
Even over die valse lucht.
Wanneer hij eenmaal aangeslagen is en ik rij weg dan 'ploft' ie ook altijd! Meestal keer of 2. Dan wil hij afslaan, maar omdat ik er op bedacht ben en dus gelijk veel toeren maak, blijft ie wel aan.
Zou dit ermee te maken kunnen hebben???
Geplaatst: do 24 nov, 2005 13:37
door Elsjo
kijk even of het klein veertje bij je choke klep er nog zit. Bij mijn eend was die afgebroken en gaf gelijksoortige klachten.
Geplaatst: za 26 nov, 2005 09:40
door CitRoel
Ploffen kan duiden op een arm mengsel, het ontstekingstijdstip staat goed neem ik aan. Dus valse lucht of een arme afstelling lijkt me...
Geplaatst: za 26 nov, 2005 12:57
door backfire
Elsjo schreef:kijk even of het klein veertje bij je choke klep er nog zit. Bij mijn eend was die afgebroken en gaf gelijksoortige klachten.
goeie tip, zal er ook nog eens naar kijken of ie er nog op zit. Het is tenslotte maar een ielig veertje.
Geplaatst: ma 28 nov, 2005 19:43
door Donderkar
Heb precies hetzelfde als Blue Band...
Vandaag sloeg ie uiteendelijk helemaal niet meer aan...
1 cilinder lijkt direct op te pakken maar meteen weer afslaan. Als ie eenmaal toeren heeft is er niets aan de hand maar bij gas los slaat ie weer af...
Toen ik 'm onder de kap starte zag ik dat er geplof bij de carburateur vandaan kwam (wolkjes). Duidt dat dus op valse lucht?
Kan de slang vanaf het luchtfilter ermee te maken hebben?
Kan het in de carburateur zelf zitten?
Groeten!
Geplaatst: di 29 nov, 2005 08:50
door Michiel van G.
het lijkt net of de cilinder die niet aanslaat geen goede vonk krijgt. Kijk eens of de -nieuwe- bougiekabel tegen de carroserie aan komt (voornamelijk tegen het binnenspatbord) als dit het geval is er een stuk tuinslang omheen doen, dan isoleer je dat de stroom via de massa de grond in kan gaan. bij mij heeft dat prima gewerkt (met dank aan Gerard Maas voor het idee!)
Re: Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!
Geplaatst: za 3 dec, 2005 14:14
door EdGouverneur
Blue band eend! schreef:Hoi iedereen!
het is weer lekker koud in het landje en de problemen zijn er weer:
Niet starten 's ochtends! (tenminste, soms wel met heel veel pijn en moeite en soms helemaal niet)
Inmiddels accu vervangen, bougies en bougiekabels vervangen (allemaal nieuw) en er zit 123 ignition in.
Verder andere dynamo geprobeerd, maakt ook niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment is even een andere bobine proberen, maar zijn er misschien nog andere oplossingen?
Bij het starten wil hij dus in principe gelijk aanslaan, maar direct daarna slaat hij gelijk weer af, omdat hij maar 1 cilinder pakt en daardoor dus veel moeite heeft.
Uiteindelijk doet hij het meestal wel, maar dan ben ik wel ruim 5 minuten verder!
Het is ook altijd rommelen met de shoke, er is niet een eenduidige 'start' manier bij deze eend.
Iemand tips?
Ik hoop het van harte!

Ik heb dezelfde klachten, maar bij de vorst van de week startte hij direct zonder problemen op twee cilinders. Had jij dezelfde ervaring toevallig ?
Geplaatst: zo 4 dec, 2005 10:21
door flusc
ik heb hetzelfde probleem gehad en het was gewoon valse lucht op één cyl...
Geplaatst: ma 19 dec, 2005 20:56
door Yellow Deendger
ik had het zelfde tot 'ie helemaal niet meer starte, andere auto erbij en overstarten(eige accu leeggestart) uiteindelijk starte ze. Rest van de dag geen probleem meer.
Volgende dag zelfde weer, maar mijn zwager gebeld en die heeft 'm aangeduwd(nog geen twee meter en ze starte.
Rarawat is er aan de hand?
Duckservice gebeld, kon de 123 ontsteking wel eens zijn.Eend weggebracht, leenauto mee (gave pickup dyane met gsa blok, gelijk geflits met te hoge snelheid).
Vanmorgen weer opgehaald met nieuwe ontsteking(oude was kapot,garantie werk)
En nou maar hopen dat het goed is, waarschijnlijk wel.
Geplaatst: di 20 dec, 2005 18:24
door flusc
het is mss een domme veronderstelling hé, maar als een van die 2 staafjes die je onsteking doen werken afbreekt ( heb ik gehad) dan draait ie idd op 1 cyl!! en toch vonken de 2 bougies
de een vonkt allen in de compressieslag en de andere in de loze slag...
kijk dit eens na...
Geplaatst: wo 28 dec, 2005 16:57
door Casonline
Ik heb dat probleem ook, maar weet inmiddels de oplossing. Ik had en heb opnieuw valse lucht als de spruitstuk pakking aan de rechter cilinder.
Simpel testje;
- Het makkelijkst is dit als je een toerenteller hebt.
- Als de motor eenmaal draait en goed warm is klein beetje ckoke (1200 tot 1500 toeren)
-van een cilinder de bougiekabel los trekken (schrik niet het kan gebeuren dat je een paar schokjes krijgt als je um los trekt, dit doet niet pijn of zo maar je kan er van schrikken, en pas ook op voor het hete spruitstuk

)
-Loopt nu de motor ongeveer de helft van z'n toeren dus 600 tot 750 toeren is er niets aan de hand. Althants dan lopen bijde cilinders tenminste even goed.
-Meer dan de helft dan heb je de slechte cilinder uitgeschakeld, minder dan de helft of zelfs afslaan dan heb je de goede cilinder uitgeschakeld.
Nu weet je dus waar het probleem zit!

succes
Geplaatst: zo 29 jan, 2006 10:40
door LoLa
Ik had hetzelfde probleem, s'ochtneds niet starten, rest van de dag wel. met starten het gevoel dat ie op 1 cilinder startte. Nou daar krijg je dus eecht de balen van, ik naar Citrotech en een nieuwe startmotor erin en he probleem is weg