Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Blue band eend!
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 apr, 2005 12:28
Locatie: H.I.A

Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!

Bericht door Blue band eend! » di 22 nov, 2005 22:53

Hoi iedereen!

het is weer lekker koud in het landje en de problemen zijn er weer:

Niet starten 's ochtends! (tenminste, soms wel met heel veel pijn en moeite en soms helemaal niet)

Inmiddels accu vervangen, bougies en bougiekabels vervangen (allemaal nieuw) en er zit 123 ignition in.
Verder andere dynamo geprobeerd, maakt ook niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment is even een andere bobine proberen, maar zijn er misschien nog andere oplossingen?

Bij het starten wil hij dus in principe gelijk aanslaan, maar direct daarna slaat hij gelijk weer af, omdat hij maar 1 cilinder pakt en daardoor dus veel moeite heeft.

Uiteindelijk doet hij het meestal wel, maar dan ben ik wel ruim 5 minuten verder!

Het is ook altijd rommelen met de shoke, er is niet een eenduidige 'start' manier bij deze eend.

Iemand tips? :?:

Ik hoop het van harte! :?
Ons is blij met Transat!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 22 nov, 2005 23:15

valse lucht?

luchtfilter goed, aansluitingen naar carb goed. Zit ie goed op het spruitstuk en zijn de inlaatpakkingen op de cilinderkop wel goed?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 22 nov, 2005 23:15

ik heb precies het zelfde probleem!!

Blue band eend!
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 apr, 2005 12:28
Locatie: H.I.A

Bericht door Blue band eend! » wo 23 nov, 2005 22:29

Even over die valse lucht.
Wanneer hij eenmaal aangeslagen is en ik rij weg dan 'ploft' ie ook altijd! Meestal keer of 2. Dan wil hij afslaan, maar omdat ik er op bedacht ben en dus gelijk veel toeren maak, blijft ie wel aan.

Zou dit ermee te maken kunnen hebben???
Ons is blij met Transat!

Elsjo
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 09:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Elsjo » do 24 nov, 2005 13:37

kijk even of het klein veertje bij je choke klep er nog zit. Bij mijn eend was die afgebroken en gaf gelijksoortige klachten.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 26 nov, 2005 09:40

Ploffen kan duiden op een arm mengsel, het ontstekingstijdstip staat goed neem ik aan. Dus valse lucht of een arme afstelling lijkt me...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 26 nov, 2005 12:57

Elsjo schreef:kijk even of het klein veertje bij je choke klep er nog zit. Bij mijn eend was die afgebroken en gaf gelijksoortige klachten.
goeie tip, zal er ook nog eens naar kijken of ie er nog op zit. Het is tenslotte maar een ielig veertje.

Donderkar
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 14 jun, 2005 21:20
Locatie: Stone Town

Bericht door Donderkar » ma 28 nov, 2005 19:43

Heb precies hetzelfde als Blue Band...
Vandaag sloeg ie uiteendelijk helemaal niet meer aan...
1 cilinder lijkt direct op te pakken maar meteen weer afslaan. Als ie eenmaal toeren heeft is er niets aan de hand maar bij gas los slaat ie weer af...
Toen ik 'm onder de kap starte zag ik dat er geplof bij de carburateur vandaan kwam (wolkjes). Duidt dat dus op valse lucht?
Kan de slang vanaf het luchtfilter ermee te maken hebben?
Kan het in de carburateur zelf zitten?

Groeten!
Oude liefde roest (niet)

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 29 nov, 2005 08:50

het lijkt net of de cilinder die niet aanslaat geen goede vonk krijgt. Kijk eens of de -nieuwe- bougiekabel tegen de carroserie aan komt (voornamelijk tegen het binnenspatbord) als dit het geval is er een stuk tuinslang omheen doen, dan isoleer je dat de stroom via de massa de grond in kan gaan. bij mij heeft dat prima gewerkt (met dank aan Gerard Maas voor het idee!)
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
EdGouverneur
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 13:20
Locatie: Amstelveen

Re: Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!

Bericht door EdGouverneur » za 3 dec, 2005 14:14

Blue band eend! schreef:Hoi iedereen!

het is weer lekker koud in het landje en de problemen zijn er weer:

Niet starten 's ochtends! (tenminste, soms wel met heel veel pijn en moeite en soms helemaal niet)

Inmiddels accu vervangen, bougies en bougiekabels vervangen (allemaal nieuw) en er zit 123 ignition in.
Verder andere dynamo geprobeerd, maakt ook niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment is even een andere bobine proberen, maar zijn er misschien nog andere oplossingen?

Bij het starten wil hij dus in principe gelijk aanslaan, maar direct daarna slaat hij gelijk weer af, omdat hij maar 1 cilinder pakt en daardoor dus veel moeite heeft.

Uiteindelijk doet hij het meestal wel, maar dan ben ik wel ruim 5 minuten verder!

Het is ook altijd rommelen met de shoke, er is niet een eenduidige 'start' manier bij deze eend.

Iemand tips? :?:

Ik hoop het van harte! :?
Ik heb dezelfde klachten, maar bij de vorst van de week startte hij direct zonder problemen op twee cilinders. Had jij dezelfde ervaring toevallig ?
Ed Gouvern,
eigenaar 2CV6

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 4 dec, 2005 10:21

ik heb hetzelfde probleem gehad en het was gewoon valse lucht op één cyl...
vroem vroem

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Bericht door Yellow Deendger » ma 19 dec, 2005 20:56

ik had het zelfde tot 'ie helemaal niet meer starte, andere auto erbij en overstarten(eige accu leeggestart) uiteindelijk starte ze. Rest van de dag geen probleem meer.
Volgende dag zelfde weer, maar mijn zwager gebeld en die heeft 'm aangeduwd(nog geen twee meter en ze starte.
Rarawat is er aan de hand?
Duckservice gebeld, kon de 123 ontsteking wel eens zijn.Eend weggebracht, leenauto mee (gave pickup dyane met gsa blok, gelijk geflits met te hoge snelheid).
Vanmorgen weer opgehaald met nieuwe ontsteking(oude was kapot,garantie werk)
En nou maar hopen dat het goed is, waarschijnlijk wel.
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » di 20 dec, 2005 18:24

het is mss een domme veronderstelling hé, maar als een van die 2 staafjes die je onsteking doen werken afbreekt ( heb ik gehad) dan draait ie idd op 1 cyl!! en toch vonken de 2 bougies
de een vonkt allen in de compressieslag en de andere in de loze slag...

kijk dit eens na...
vroem vroem

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » wo 28 dec, 2005 16:57

Ik heb dat probleem ook, maar weet inmiddels de oplossing. Ik had en heb opnieuw valse lucht als de spruitstuk pakking aan de rechter cilinder.

Simpel testje;
- Het makkelijkst is dit als je een toerenteller hebt.
- Als de motor eenmaal draait en goed warm is klein beetje ckoke (1200 tot 1500 toeren)
-van een cilinder de bougiekabel los trekken (schrik niet het kan gebeuren dat je een paar schokjes krijgt als je um los trekt, dit doet niet pijn of zo maar je kan er van schrikken, en pas ook op voor het hete spruitstuk :roll:)
-Loopt nu de motor ongeveer de helft van z'n toeren dus 600 tot 750 toeren is er niets aan de hand. Althants dan lopen bijde cilinders tenminste even goed.
-Meer dan de helft dan heb je de slechte cilinder uitgeschakeld, minder dan de helft of zelfs afslaan dan heb je de goede cilinder uitgeschakeld.

Nu weet je dus waar het probleem zit! :wink: succes

LoLa
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 13:57
Locatie: Zwolle

Bericht door LoLa » zo 29 jan, 2006 10:40

Ik had hetzelfde probleem, s'ochtneds niet starten, rest van de dag wel. met starten het gevoel dat ie op 1 cilinder startte. Nou daar krijg je dus eecht de balen van, ik naar Citrotech en een nieuwe startmotor erin en he probleem is weg
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!

Plaats reactie