Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 11 apr, 2005 12:28
- Locatie: H.I.A
Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!
Hoi iedereen!
het is weer lekker koud in het landje en de problemen zijn er weer:
Niet starten 's ochtends! (tenminste, soms wel met heel veel pijn en moeite en soms helemaal niet)
Inmiddels accu vervangen, bougies en bougiekabels vervangen (allemaal nieuw) en er zit 123 ignition in.
Verder andere dynamo geprobeerd, maakt ook niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment is even een andere bobine proberen, maar zijn er misschien nog andere oplossingen?
Bij het starten wil hij dus in principe gelijk aanslaan, maar direct daarna slaat hij gelijk weer af, omdat hij maar 1 cilinder pakt en daardoor dus veel moeite heeft.
Uiteindelijk doet hij het meestal wel, maar dan ben ik wel ruim 5 minuten verder!
Het is ook altijd rommelen met de shoke, er is niet een eenduidige 'start' manier bij deze eend.
Iemand tips?
Ik hoop het van harte!
het is weer lekker koud in het landje en de problemen zijn er weer:
Niet starten 's ochtends! (tenminste, soms wel met heel veel pijn en moeite en soms helemaal niet)
Inmiddels accu vervangen, bougies en bougiekabels vervangen (allemaal nieuw) en er zit 123 ignition in.
Verder andere dynamo geprobeerd, maakt ook niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment is even een andere bobine proberen, maar zijn er misschien nog andere oplossingen?
Bij het starten wil hij dus in principe gelijk aanslaan, maar direct daarna slaat hij gelijk weer af, omdat hij maar 1 cilinder pakt en daardoor dus veel moeite heeft.
Uiteindelijk doet hij het meestal wel, maar dan ben ik wel ruim 5 minuten verder!
Het is ook altijd rommelen met de shoke, er is niet een eenduidige 'start' manier bij deze eend.
Iemand tips?
Ik hoop het van harte!
Ons is blij met Transat!
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 11 apr, 2005 12:28
- Locatie: H.I.A
Heb precies hetzelfde als Blue Band...
Vandaag sloeg ie uiteendelijk helemaal niet meer aan...
1 cilinder lijkt direct op te pakken maar meteen weer afslaan. Als ie eenmaal toeren heeft is er niets aan de hand maar bij gas los slaat ie weer af...
Toen ik 'm onder de kap starte zag ik dat er geplof bij de carburateur vandaan kwam (wolkjes). Duidt dat dus op valse lucht?
Kan de slang vanaf het luchtfilter ermee te maken hebben?
Kan het in de carburateur zelf zitten?
Groeten!
Vandaag sloeg ie uiteendelijk helemaal niet meer aan...
1 cilinder lijkt direct op te pakken maar meteen weer afslaan. Als ie eenmaal toeren heeft is er niets aan de hand maar bij gas los slaat ie weer af...
Toen ik 'm onder de kap starte zag ik dat er geplof bij de carburateur vandaan kwam (wolkjes). Duidt dat dus op valse lucht?
Kan de slang vanaf het luchtfilter ermee te maken hebben?
Kan het in de carburateur zelf zitten?
Groeten!
Oude liefde roest (niet)
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
het lijkt net of de cilinder die niet aanslaat geen goede vonk krijgt. Kijk eens of de -nieuwe- bougiekabel tegen de carroserie aan komt (voornamelijk tegen het binnenspatbord) als dit het geval is er een stuk tuinslang omheen doen, dan isoleer je dat de stroom via de massa de grond in kan gaan. bij mij heeft dat prima gewerkt (met dank aan Gerard Maas voor het idee!)
- EdGouverneur
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: do 19 mei, 2005 13:20
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet willen aanslaan, lijkt te starten op 1 cilinder!
Ik heb dezelfde klachten, maar bij de vorst van de week startte hij direct zonder problemen op twee cilinders. Had jij dezelfde ervaring toevallig ?Blue band eend! schreef:Hoi iedereen!
het is weer lekker koud in het landje en de problemen zijn er weer:
Niet starten 's ochtends! (tenminste, soms wel met heel veel pijn en moeite en soms helemaal niet)
Inmiddels accu vervangen, bougies en bougiekabels vervangen (allemaal nieuw) en er zit 123 ignition in.
Verder andere dynamo geprobeerd, maakt ook niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment is even een andere bobine proberen, maar zijn er misschien nog andere oplossingen?
Bij het starten wil hij dus in principe gelijk aanslaan, maar direct daarna slaat hij gelijk weer af, omdat hij maar 1 cilinder pakt en daardoor dus veel moeite heeft.
Uiteindelijk doet hij het meestal wel, maar dan ben ik wel ruim 5 minuten verder!
Het is ook altijd rommelen met de shoke, er is niet een eenduidige 'start' manier bij deze eend.
Iemand tips?
Ik hoop het van harte!
Ed Gouvern,
eigenaar 2CV6
eigenaar 2CV6
-
- Gebruiker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
- Locatie: oldenzaal
ik had het zelfde tot 'ie helemaal niet meer starte, andere auto erbij en overstarten(eige accu leeggestart) uiteindelijk starte ze. Rest van de dag geen probleem meer.
Volgende dag zelfde weer, maar mijn zwager gebeld en die heeft 'm aangeduwd(nog geen twee meter en ze starte.
Rarawat is er aan de hand?
Duckservice gebeld, kon de 123 ontsteking wel eens zijn.Eend weggebracht, leenauto mee (gave pickup dyane met gsa blok, gelijk geflits met te hoge snelheid).
Vanmorgen weer opgehaald met nieuwe ontsteking(oude was kapot,garantie werk)
En nou maar hopen dat het goed is, waarschijnlijk wel.
Volgende dag zelfde weer, maar mijn zwager gebeld en die heeft 'm aangeduwd(nog geen twee meter en ze starte.
Rarawat is er aan de hand?
Duckservice gebeld, kon de 123 ontsteking wel eens zijn.Eend weggebracht, leenauto mee (gave pickup dyane met gsa blok, gelijk geflits met te hoge snelheid).
Vanmorgen weer opgehaald met nieuwe ontsteking(oude was kapot,garantie werk)
En nou maar hopen dat het goed is, waarschijnlijk wel.
Ik heb dat probleem ook, maar weet inmiddels de oplossing. Ik had en heb opnieuw valse lucht als de spruitstuk pakking aan de rechter cilinder.
Simpel testje;
- Het makkelijkst is dit als je een toerenteller hebt.
- Als de motor eenmaal draait en goed warm is klein beetje ckoke (1200 tot 1500 toeren)
-van een cilinder de bougiekabel los trekken (schrik niet het kan gebeuren dat je een paar schokjes krijgt als je um los trekt, dit doet niet pijn of zo maar je kan er van schrikken, en pas ook op voor het hete spruitstuk )
-Loopt nu de motor ongeveer de helft van z'n toeren dus 600 tot 750 toeren is er niets aan de hand. Althants dan lopen bijde cilinders tenminste even goed.
-Meer dan de helft dan heb je de slechte cilinder uitgeschakeld, minder dan de helft of zelfs afslaan dan heb je de goede cilinder uitgeschakeld.
Nu weet je dus waar het probleem zit! succes
Simpel testje;
- Het makkelijkst is dit als je een toerenteller hebt.
- Als de motor eenmaal draait en goed warm is klein beetje ckoke (1200 tot 1500 toeren)
-van een cilinder de bougiekabel los trekken (schrik niet het kan gebeuren dat je een paar schokjes krijgt als je um los trekt, dit doet niet pijn of zo maar je kan er van schrikken, en pas ook op voor het hete spruitstuk )
-Loopt nu de motor ongeveer de helft van z'n toeren dus 600 tot 750 toeren is er niets aan de hand. Althants dan lopen bijde cilinders tenminste even goed.
-Meer dan de helft dan heb je de slechte cilinder uitgeschakeld, minder dan de helft of zelfs afslaan dan heb je de goede cilinder uitgeschakeld.
Nu weet je dus waar het probleem zit! succes